Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Loga: Fundusze Europejskie: Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska oraz Unia Europejska: Europejski Fundusz Społeczny.

Kurs został przygotowany w ramach realizacji projektu pn.: „Platon. Kursy edukacyjne online dla studentów”, nr POWR.03.01.00-00-W071/18, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.


Kurs przeznaczony jest dla studentów oraz innych osób pracujących lub planujących pracować w międzynarodowym, międzykulturowym środowisku.

Kurs zawiera wprowadzenie do zagadnienia kultury, teorie i modele stosowane w klasyfikacji kultur, a także praktyczne przykłady pokazujące, jak kształtować skuteczną komunikację i porozumienie w międzykulturowym środowisku.

Tutaj możesz znaleźć ten kurs po angielsku.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Aby przystąpić do realizacji kursu, nie musisz posiadać żadnej wiedzy wstępnej. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych. 


CELE KURSU

  • Poznasz podłoże różnic między kulturami.
  • Poznasz różne typologie i klasyfikacje kultur. 
  • Dowiesz się, w jaki sposób kultura wpływa na komunikację. 
  • Dowiesz się, jak kultura wpływa na różne obszary działania przedsiębiorstw.
  • Nauczysz się skutecznie i z szacunkiem komunikować się z przedstawicielami różnych kultur. 

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1. Znaczenie komunikacji międzykulturowej we współczesnym świecie

W module pierwszym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • wielokulturowy rynek pracy,  
  • komunikacja,
  • czynniki wpływające na proces komunikacji.

MODUŁ 2. Czym jest kultura?

W module drugim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • kulturowa góra lodowa,
  • fundamentalne założenia na temat rzeczywistości.

MODUŁ 3. Wybrane typologie kultur

W module trzecim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • orientacje kulturowe,
  • typologie kultur.

MODUŁ 4. Wymiary kulturowe w modelu Geerta Hofstede

W module czwartym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • Indywidualizm i kolektywizm, 
  • Dystans władzy, 
  • Unikanie niepewności, 
  • Męskość i Kobiecość,
  • Orientacja długoterminowa i Orientacja krótkoterminowa, 
  • Pobłażliwość i Powściągliwość.

MODUŁ 5. Istota komunikacji międzykulturowej

W module piątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • wrażliwość międzykulturowa,
  • model Bennetta,
  • kompetencje międzykulturowe.

MODUŁ 6. Znaczenie kultury w negocjacjach biznesowych

W module szóstym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • kwerenda, 
  • agenda spotkania,
  • styl negocjacji, 
  • protokół biznesowy. 

MODUŁ 7. Znaczenie kultury w marketingu

W module siódmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • komunikacja werbalna,
  • komunikacja wizualna,
  • symbolika kolorów,
  • symbole zwierzęce,
  • tradycje religijne.

MODUŁ 8. Komunikacja międzykulturowa w zarządzaniu zasobami ludzkimi

W module ósmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • komunikacja interpersonalna,
  • kontakt wzrokowy,
  • proksemika,
  • haptyka,
  • zarządzanie konfliktem,
  • organizacja pracy, 
  • święta,
  • godziny pracy.

MODUŁ 9. Bariery w komunikacji międzykulturowej

W module dziewiątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • różnice kulturowe,
  • stereotypy,
  • uprzedzenia,
  • dyskryminacja.

MODUŁ 10 .Podsumowanie

Moduł dziesiąty jest podsumowaniem najważniejszych zagadnień omówionych w kursie. 


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest zapoznanie się z całym materiałem oraz uzyskanie łącznie 50% punktów możliwych do zdobycia z aktywności zawartych w kursie.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Jeśli uzyskasz postęp na poziomie 50%, platforma wygeneruje dla Ciebie zaświadczenie ukończenia kursu.  


KADRA KURSU

mgr Marta Kozak-Gołębiowska 

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Instructional designer, learning designer, wykładowca. Od 2006 r. związana z branżą szkoleń e-learning. Brała udział w tworzeniu szkoleń dla dużych organizacji, takich jak PKN ORLEN, Bank BGŻ BNP Paribas S.A., ARiMR. Pracowała w ogólnopolskich projektach e-learningowych, np. Akademia PARP. W Akademii Finansów i Biznesu Vistula wraz z zespołem wykładowców oraz specjalistów e-learning prowadzi studia online oraz zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych technologii edukacyjnych. Prowadzi także tradycyjne zajęcia dla studentów z zakresu komunikacji interpersonalnej, komunikacji międzykulturowej oraz kompetencji miękkich.