Emocje i Motywacja
Kurs zapoznaje z elementarną, acz specjalistyczną wiedzą z zakresu emocji i motywacji, które kierują człowiekiem podczas podejmowania różnych działań.
Kurs zapoznaje z elementarną, acz specjalistyczną wiedzą z zakresu emocji i motywacji, które kierują człowiekiem podczas podejmowania różnych działań.
Kurs ma charakter wprowadzenia słuchacza do zagadnień związanych z psychologią zdrowia, diagnozą psychologiczną w zakresie rozwoju emocjonalnego, kształtowania się emocji w zdrowym i chorym mózgu oraz różnicowania ich, zapoznanie słuchaczy z obowiązującą terminologią obecną w psychologii.
Kurs składa się z 30 lekcji podzielonych na 5 modułów tematycznych. Każda z lekcji trwa 60 min, gdzie czas spędzony na nauce nowych treści to około 35 minut. Kolejne około 10 minut to zadania związane z poruszaną treścią, 15 minut powtórzenia i test sprawdzający nabytą wiedzę. Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu psychologii emocji i motywacji, związku emocji i motywacji z zachowaniem zarówno w zdrowiu, jak i chorobie. Student zna koncepcje emocji i motywacji oraz potrafi wykorzystywać je w analizie przypadku. Student zostaje wyposażony w umiejętność analizy w oparciu o koncepcje teoretyczne.
Kurs wprowadza do innych działów psychologii, m.in. psychologii klinicznej, psychologii dziecka, psychologii osobowości, psychopatologii, gdyż porusza zagadnienia związane z funkcjonowaniem człowieka znajdującym się w obszarze zaintreresowań psychologów.
Student zna na poziomie zaawansowanym teorie emocji i motywacji, stosuje terminologię specjalistyczną, potrafi wyjaśnić zjawiska związane z emocjami i motywacją człowieka w kontekście rozwoju emocjonalnego, stresu, emocji w zdrowiu i chorobie.
W module pierwszym zostały zaprezentowane:
W module drugim zostały zaprezentowane:
W module trzecim zostały zaprezentowane:
W module czwartym zostały zaprezentowane:
Aby zaliczyć kurs, należy odpowiedzieć na wszystkie pytania w teście oraz w kontoli bieżącej w każdej lekcji udzielając minimum 40% poprawnych odpowiedzi. W kursie znajdąują się różnego rodzaju zadania, głównie typu zamkniętego.
mgr Mariusz Markiewicz
Ukończył studia psychologiczne w 2014 r. Zawodowo zajmuje się diagnozą dzieci i młodzieży z uwzględnieniem zasobów podmiotu i systemu, w którym funkcjonuje. Zdobywał doświadczenie zawodowe pracując w placówkach pieczy zastępczej, poradni zdrowia psychicznego, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz Ministerstwie Sprawiedliwości w wydziale sądownictwa rodzinnego i nieletnich podczas kontroli opinii na potrzeby sądownictwa rodzinnego. Od 2018 r. pracuje również jako nauczyciel akademicki, dzieląc się ze studentami warsztatem pracy, w tym sposobem wykorzystywania wiedzy teoretycznej o emocjach w diagnozie, poradnictwie i wsparciu psychologicznym pacjenta. Dodatkowo poszerza swoją wiedzę poprzez aktywne uczestniczenie w warsztatach i szkoleniach, sukcesywnie rozwijając umiejętności zawodowe w obszarze diagnozy psychologicznej dziecka i systemu rodzinnego.