Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

logo

Kurs został przygotowany w ramach realizacji projektu pn.: „Platon. Kursy edukacyjne online dla studentów”, nr POWR.03.01.00-00-W071/18, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.


We współczesnym świecie wypalenie zawodowe stanowi coraz większy problem, wpływając negatywnie nie tylko na życie pracowników, lecz także na funkcjonowanie organizacji.

Kurs Work-Life Balance ma na celu wyposażenie uczestników w narzędzia pozwalające zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Aby przystąpić do realizacji kursu, nie musisz posiadać żadnej wiedzy wstępnej. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych. 


CELE KURSU

Dzięki udziałowi w kursie "Work Life Balance":

  • poznasz sposoby efektywnego wyznaczania celów, priorytetów i własnych potrzeb,
  • dowiesz się, jak możesz zidentyfikować czynniki motywujące do pracy i pomagające odnaleźć równowagę,
  • zdobędziesz wiedzę, która pomoże Ci poznać własne ograniczenia i możliwości związane z tworzeniem równowagi życiowej,
  • zrozumiesz korzyści płynącez zachowania równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1. Work Life Balance. Zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym

W module pierwszym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • równowaga życia zawodowego i osobistego,
  • wypalenie zawodowe,
  • Koło Życia. 

MODUŁ 2. Zarządzanie energią jako fundament uzyskania równowagi ( skuteczność według Tony’ego Schwartza)

W module drugim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • holistyczna koncepcja człowieka,
  • obszary zasobów osobistych,
  • energia i jej źródła,
  • zarządzanie energią.

MODUŁ 3. Autodiagnoza spójności rytmu z wartościami i potrzebami – automotywacja

W module trzecim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia duchowa,
  • potrzeby,
  • system wartości,
  • autodiagnoza,
  • automotywacja.

MODUŁ 4. O energii emocjonalnej: równowaga emocji

W module czwartym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • emocje,
  • zarządzanie emocjami,
  • inteligencja emocjonalna.

MODUŁ 5. O energii fizycznej: W zdrowym ciele…

W module piątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia fizyczna,
  • sen i odpoczynek,
  • zbilansowana dieta,
  • aktywność fizyczna,
  • inteligencja zdrowotna.

MODUŁ 6. O energii umysłowej: Dbaj o swój mózg

W module szóstym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia umysłowa,
  • mózg,
  • zasoby intelektualne.

MODUŁ 7. Skuteczność wg Stephena Coveya

W module siódmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • nawyki,
  • model 7 nawyków skutecznego działania,
  • ósmy nawyk.

MODUŁ 8. Zarządzanie sobą w czasie

W module ósmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • zarządzanie sobą,
  • zarządzanie sobą w czasie,
  • metody kreatywnego rozwiązywania problemów i planowania.

MODUŁ 9. Koncentracja i uważność a zachowanie równowagi w życiu

W module dziewiątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • koncentracja,
  • uważność,
  • trening koncentracji,
  • pogłębianie uważności.

MODUŁ 10. Etapy wprowadzania zmiany wg. modelu J.O. Prochaski- Indywidualny plan wdrożenia wybranych narzędzi do codzienności

W module dziesiątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • model wprowadzania zmiany J.O. Prochaski,
  • indywidualny plan praktykowania work life balance.

 


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest zapoznanie się z całym materiałem oraz uzyskanie łącznie 50% punktów możliwych do zdobycia z aktywności zawartych w kursie.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Jeśli uzyskasz postęp na poziomie 50%, platforma wygeneruje dla Ciebie w ciągu 24 godzin zaświadczenie ukończenia kursu.  


KADRA KURSU

Anna Rękawek
 mgr Anna Rękawek

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Doradca zawodowy w Dziale Karier i Praktyk; nauczycielka o ogromnym doświadczeniu;  specjalistka w zakresie tworzenia warunków do uczenia się i wspierania ludzi w rozwoju, trener biznesu Instytutu Talentów FlashPoint (certyfikacja ALK); trener rozwoju osobistego (certyfikacja FRIS); była redaktor naczelna miesięcznika kierowniczej kadry oświatowej „Dyrektor Szkoły” oraz dyrektor Warszawskiego Ośrodka Metodycznego (1990-2000); właścicielka firmy szkoleniowej; autorka poradników i artykułów o tematyce edukacyjnej.