Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Loga: Fundusze Europejskie: Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska oraz Unia Europejska: Europejski Fundusz Społeczny.

Kurs został przygotowany w ramach realizacji projektu pn.: „Platon. Kursy edukacyjne online dla studentów”, nr POWR.03.01.00-00-W071/18, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.


We współczesnym świecie wypalenie zawodowe stanowi coraz większy problem, wpływając negatywnie nie tylko na życie pracowników, lecz także na funkcjonowanie organizacji.

Kurs Work-Life Balance ma na celu wyposażenie uczestników w narzędzia pozwalające zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.

Tutaj możesz znaleźć wersję tego kursu po angielsku.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Aby przystąpić do realizacji kursu, nie musisz posiadać żadnej wiedzy wstępnej. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych. 


CELE KURSU

Dzięki udziałowi w kursie „Work Life Balance, czyli jak utrzymać równowagę między pracą a życiem osobistym”:

  • poznasz sposoby efektywnego wyznaczania celów, priorytetów i własnych potrzeb,
  • dowiesz się, jak możesz zidentyfikować czynniki motywujące do pracy i pomagające odnaleźć równowagę,
  • zdobędziesz wiedzę, która pomoże Ci poznać własne ograniczenia i możliwości związane z tworzeniem równowagi życiowej,
  • zrozumiesz korzyści płynące z zachowania równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1. Work Life Balance. Zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym

W module pierwszym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • równowaga życia zawodowego i osobistego,
  • wypalenie zawodowe,
  • Koło Życia. 

MODUŁ 2. Zarządzanie energią jako fundament uzyskania równowagi ( skuteczność według Tony’ego Schwartza)

W module drugim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • holistyczna koncepcja człowieka,
  • obszary zasobów osobistych,
  • energia i jej źródła,
  • zarządzanie energią.

MODUŁ 3. Autodiagnoza spójności rytmu z wartościami i potrzebami – automotywacja

W module trzecim zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia duchowa,
  • potrzeby,
  • system wartości,
  • autodiagnoza,
  • automotywacja.

MODUŁ 4. O energii emocjonalnej: równowaga emocji

W module czwartym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • emocje,
  • zarządzanie emocjami,
  • inteligencja emocjonalna.

MODUŁ 5. O energii fizycznej: W zdrowym ciele…

W module piątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia fizyczna,
  • sen i odpoczynek,
  • zbilansowana dieta,
  • aktywność fizyczna,
  • inteligencja zdrowotna.

MODUŁ 6. O energii umysłowej: Dbaj o swój mózg

W module szóstym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • energia umysłowa,
  • mózg,
  • zasoby intelektualne.

MODUŁ 7. Skuteczność według Stephena Coveya

W module siódmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • nawyki,
  • model 7 nawyków skutecznego działania,
  • ósmy nawyk.

MODUŁ 8. Zarządzanie sobą w czasie

W module ósmym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • zarządzanie sobą,
  • zarządzanie sobą w czasie,
  • metody kreatywnego rozwiązywania problemów i planowania.

MODUŁ 9. Koncentracja i uważność a zachowanie równowagi w życiu

W module dziewiątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • koncentracja,
  • uważność,
  • trening koncentracji,
  • pogłębianie uważności.

MODUŁ 10. Etapy wprowadzania zmiany według modelu J.O. Prochaski – indywidualny plan wdrożenia wybranych narzędzi do codzienności

W module dziesiątym zostały zaprezentowane następujące zagadnienia:

  • model wprowadzania zmiany J.O. Prochaski,
  • indywidualny plan praktykowania work life balance.

 


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest zapoznanie się z całym materiałem oraz uzyskanie łącznie 50% punktów możliwych do zdobycia z aktywności zawartych w kursie.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Jeśli uzyskasz postęp na poziomie 50%, platforma wygeneruje dla Ciebie zaświadczenie ukończenia kursu.  


KADRA KURSU


 mgr Anna Rękawek

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Doradca zawodowy w Dziale Karier i Praktyk; nauczycielka o ogromnym doświadczeniu;  specjalistka w zakresie tworzenia warunków do uczenia się i wspierania ludzi w rozwoju, trener biznesu Instytutu Talentów FlashPoint (certyfikacja ALK); trener rozwoju osobistego (certyfikacja FRIS); była redaktor naczelna miesięcznika kierowniczej kadry oświatowej „Dyrektor Szkoły” oraz dyrektor Warszawskiego Ośrodka Metodycznego (1990-2000); właścicielka firmy szkoleniowej; autorka poradników i artykułów o tematyce edukacyjnej.