Pomiń do głównej zawartości

Zarządzanie strategiczne

Strategia i dobre wykonanie to czynniki sukcesu organizacji. Dzięki kursowi poznasz nowoczesne narzędzia do planowania i zarządzania małą, średnia i dużą organizacją.

Opis kursu

Kurs przeznaczony jest dla studentów, przedsiębiorców oraz osób które planują założyć firmę w przyszłości. W kursie znajdują się praktyczne porady, case study oraz niezbędna teoria z zakresu zarządzania strategicznego. Wszystkie przykłady pochodzą z ostatnich lat i są łatwe do zrozumienia dla początkującego przedsiębiorcy lub studenta. Autorzy kursu, jako aktywni przedsiębiorcy dzielą się też swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na prowadzenie biznesu w Polsce, zwracając uwagę na kontekst międzynarodowy. Istotnym elementem jest tematyka rozpoczynania biznesu (startupy).

Kurs składa się z 10 praktycznych modułów, gdzie ćwiczenia, case study i zagadnienia teoretyczne przeplatają się dając możliwość pracy indywidualnej i grupowej. Każdy moduł odnosi się do wiedzy uczestnika:

  • 1. Zarządzanie strategiczne – wstęp
  • 2. Wizja i misja
  • 3. Domena działania przedsiębiorstwa
  • 4. Przewaga strategiczna
  • 5. Strategia i plan
  • 6. Mierzenie skuteczności strategii
  • 7. Komunikowanie strategii
  • 8. Kultura organizacyjna a strategia
  • 9. Zmiana strategii
  • 10. Projekt zaliczeniowy – Business Model Canvas

Czego się nauczysz?

  • Zdobędziesz wiedzę na temat różnych szkół i nurtów strategii.
  • Poznasz podstawowe pojęcia z obszaru lean startup oraz dowiesz się jak zacząć biznes.
  • Poznasz podstawowe mierniki skuteczności strategii oraz dowiesz się kiedy zmieniać plan.
  • Nauczysz stosować podstawowe narzędzia metodyki lean startup jak i klasycznego zarządzania.
  • Napiszesz uproszczony biznesplan (business model canvas).
  • Rozwiążesz case-y z zakresu zarządzania oparte o przykłady z polskich i międzynarodowych firm.

Lista prowadzących

  • dr Krzysztof Wojewodzic

    ESCOLA S.A.

    prezes ESCOLA S.A. Doradza firmom w zakresie digitalizacji, w szczególności w obszarze EdTech oraz Mobile. Pracował z Boston Consulting Group dla Xella International, a także dla NE AB, Brockhaus, Vlerick School, czy Advent Group. Rozwinął i sprzedał startupy z branży EdTech o wielomilionowej wycenie. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Mentor EdTech Hub oraz AdVentures.

  • Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

    Akademia Leona Koźmińskiego

    Profesor zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie kieruje katedrą MINDS (Management in Networked and DIgital Societies). Jest też członkiem Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia. Był beneficjentem m.in.: Collegium Invisibile, Fundacji Fulbrighta, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendium dla wybitnych młodych naukowców MNiSW, stypendium "Mobilność", stypendium tygodnika "Polityka". Odbył roczne staże badawcze na Cornell University (2004-2005), Harvard University (2007-2008, 2011-2012, 2015), University of California Berkeley (2008), MIT (2015-2016). W 2016 roku został associate faculty w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Harvardzie. Jego "Common Knowledge?" (2014, Stanford University Press) wygrała prestiżową Dorothy Lee Award, a także Nagrodę Naukową Prezesa PAN. Rozwinął i sprzedał trzy startupy internetowe, w tym największy polski słownik internetowy, ling.pl, o szczytowej oglądalności 18 milionów odsłon miesięcznie. Obecnie rozwija startup Insta.Ling, darmowy program do wspomagania pracy nauczycieli w nauce języków, z którego korzysta obecnie w każdym tygodniu ponad 140 tysięcy uczniów.

Informacje podstawowe

  • Poziom trudności kursu: początkujący
  • Kategoria tematyczna: Nauki biznesowe
  • Czas trwania kursu: 9 tygodni
  • Rozpoczęcie kursu:
  • Zakończenie kursu:
  • Data rozpoczęcia zapisów:
  • Data zakończenia zapisów:
  • Tygodniowy wysiłek godzinowy: 2:00 godziny
  • Organizator: Fundacja Młodej Nauki
Enroll