Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka cookies.
⛔ Uwaga! Od 26.08 (12:00) do 27.08 (22:00) platforma będzie NIEDOSTĘPNA.
⛔ Attention! Aug 26 (12:00) - Aug 27 (10 p.m.) the platform will be UNAVAILABLE.
Applying for a Job
An easy guide to looking for a job in an English-speaking work environment.
Zapisy zostały zamknięte
Opis kursu
Scroll down to see the English version of the course description
Kurs "Applying for a Job" jest przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją znajomość języka angielskiego związanego z rynkiem pracy oraz szukaniem zatrudnienia w środowisku międzynarodowym z wiodącym językiem angielskim. Głównymi odbiorcami, do których skierowany jest kurs, są studenci ostatnich lat oraz absolwenci studiów wyższych ze szczególnym naciskiem na studentów i absolwentów uczelni technicznych.
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Celem ogólnym kursu "Applying for a Job" jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych uczestników w zakresie języka angielskiego przydatnych w procesie poszukiwania pracy, a przez to zwiększenie ich szans na rynku pracy.
Efekty kształcenia, czyli kurs pomoże:
wzbogacić zasób słownictwa o niezbędne zagadnienia z zakresu rynku pracy i poszukiwania pracy;
rozwinąć i pogłębić umiejętność czytania, słuchania i oglądania ze zrozumieniem materiałów pomocnych przy poszukiwaniu pracy;
nauczyć się, jak należy przygotować CV oraz list motywacyjny w języku angielskim;
przygotować się do rozmowy o pracę w języku angielskim;
dowiedzieć się, co należy zrobić po rozmowie o pracę i jak przygotować się do pierwszego dnia w pracy.
Zawartość modułów
(kliknij na tytuł modułu, aby zobaczyć jego zawartość)
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych w zakresie rynku pracy oraz etapów poszukiwania pracy, wzbogacenie słownictwa o podstawowe pojęcia związane z pracą zarobkową, rodzajami umów o pracę, a także oczekiwaniami pracodawców i pracowników; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych.
Cele modułu: wprowadzenie w tematykę związaną z zapoznawaniem się z rynkiem pracy - poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz opcji, jakie oferuje rynek absolwentom studiów inżynieryjnych, a także problemem pytań dyskryminacyjnych podczas rozmowy o pracę oraz fałszywymi ofertami pracy; podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa używanego w ogłoszeniach o pracę; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, a także doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forach dyskusyjnych.
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych w zakresie tworzenia życiorysu i listu motywacyjnego, wzbogacenie słownictwa o podstawowe pojęcia związane z poszczególnymi częściami życiorysu i listu motywacyjnego, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa przydatnego na rozmowie kwalifikacyjnej; poszerzenie wiedzy na temat typowych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forach dyskusyjnych.
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu tworzenia krótkich form pisemnych: listu z podziękowaniem po rozmowie kwalifikacyjnej, wycofanie się z procesu rekrutacji, przyjęcie oferty pracy, odrzucenie oferty pracy; poszerzenie wiedzy na temat negocjowania warunków umowy oraz zasad, których należy przestrzegać w pierwszym dniu pracy; zapoznanie uczestników z przykładami każdego typu form pisemnych; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forach dyskusyjnych.
Każdy moduł zawiera opcjonalą sekcję German Corner / die Deutsche Ecke przeznaczoną dla osób uczących się również języka niemieckiego i zainteresowanych poszerzeniem słownictwa związanego z ubieganiem się o pracę. Jest to sekcja nieobowiązkowa, wyrażenia niemieckie nie zostały uwzględnione w testach modułowych ani w teście końcowym, a znajomość tego słownictwa nie jest wymagana do uzyskania zaliczenia kursu.
Warunki ukończenia kursu
Kurs składa się z 5 modułów zakończonych punktowanymi testami (5 testów modułowych po 12 punktów) oraz testu końcowego (40 punktów). Łącznie można zdobyć 100 punktów; aby ukończyć kurs i otrzymać zaświadczenie, należy uzyskać 60 punktów.
O autorkach kursu
Alicja Półtorak-Filipowska
Magdalena Cora
mgr Magdalena Cora - wykładowczyni języka obcego w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, autorka podręcznika do nauki języka specjalistycznego "Geotechnical and Hydraulic Engineering", współautorka podręcznika "English for Environmental Engineering" i "TELC Technical", autorka kursu e-learningowego dla studentów uczelni technicznych na platformie MOODLE oraz kursu "English for Civil Engineering" na platformie NAVOICA, ekspertka z zakresu słownictwa specjalistycznego w dziedzinie inżynierii lądowej i wodnej oraz inżynierii środowiska, dyrektor Studium Języków Obcych PK.
mgr Alicja Półtorak-Filipowska- wykładowczyni języka angielskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, współautorka podręcznika do nauki języka specjalistycznego "A Reading Companion for Students of Architecture," autorka kursu e-learningowego dla studentów uczelni technicznych na platformie MOODLE oraz kursu "English for Architecture" na platformie NAVOICA, ekspertka w dziedzinie nauczania języka angielskiego specjalistycznego z zakresu architektury i urbanistyki.
Finansowanie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt realizowany przez Politechnikę Krakowską im. Tadeusza Kościuszki w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: „MOOC Języków” (POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC-18). Źródło finansowania: POWER, oś priorytetowa III (Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju), Działanie 3.1 (Kompetencje w szkolnictwie wyższym).
Course "Applying for a Job" has been developed for anyone who wants to improve their proficiency in English related to labour market and seeking employment in an international environment with English as the main language of communication. The primary users whose needs the course has been designed to address are senior year students and university graduates, with special emphasis placed on students and graduates of various types of engineering.
Initial requirements: Proficiency in English at level B2.
The general objective of course "Applying for a Job" is improving the linguistic and communicative competences of its participants in the aspect of English useful in the job seeking process, thus increasing their chances on the labour market.
Learning outcomes, or the course will help you:
improve your vocabulary range by learning the language necessary to discuss issues related to the labour market and job search;
improve your reading, listening and watching comprehension skills with regard to materials which may be helpful in the job seeking process;
learn how to write a CV and a cover letter in English;
prepare for a job interview in English;
find out what to do after the job interview and how to prepare for the first day at work.
Contents of the Modules
(click on the module title to see its contents)
The module objectives: improving linguistic competences related to the labour market and stages of the job seeking process, enlarging the vocabulary range with basic terms referring to employment, types of job contracts, as well as the expectations of employers and employees; developing listening and reading comprehension skills, developing the skill of composing short written contributions to numerous discussion forums.
The module objectives: introduction to the problems of researching the labour market - learning one's strong and weak points and learning the options offered to graduates of engineering on the labour market, problems of discriminatory questions asked in job intervies and fraudulent job offers; improving the linguistic competences related to the jargon used in job adverts; developing listening and reading comprehension skills, developing the skill of composing short written contributions to discussion forums.
The module objectives: improving linguistic competences related to composing a CV and a cover letter, enlarging the vocabulary range with basic terms referring to sections of the CV and the cover letter; developing listening and reading comprehension skills, developing the skill of composing short written contributions to numerous discussion forums.
The module objectives: improving linguistic competences and enlarging the vocabulary range with words and phrases useful during a job interview; getting to know the typical job interview questions and how to deal with them; developing listening and reading comprehension skills, developing the skill of composing short written contributions to discussion forums.
The module objectives: improving linguistic competences and enlarging the vocabulary range related to composing short written texts: a thank-you letter after the job interview, withdrawing from the recruitment process, accepting and refusing the job offer; learning how to negotiate terms and conditions of the job contract and rules to be observed on the first day at work; presenting participants with examples of all the above-mentioned types of written texts; developing listening and reading comprehension skills, developing the skill of composing short written contributions to discussion forums.
Each module features an optional section German Corner / die Deutsche Ecke designed for people learning German and interested in enlarging their vocabulary range with vocabulary related to applying for a job. The section is not obligatory, the German phrases have not been included in the module tests or the final test, and learning this vocabulary is not required for completion of the course.
Requirements for completion of the course
The course is composed of 5 modules finishing with graded tests (5 module test for 12 points each) and the final test (40 points). The total of 100 points may be scored for the course; in order to complete it and obtain the certificate, it is required to obtain the minimum of 60 points.
About the authors of the course
Alicja Półtorak-Filipowska
Magdalena Cora
mgr Alicja Półtorak-Filipowska - lecturer of English at the Foreign Languages Centre of Cracow University of Technology, co-author of the English for Special Purposes textbook "A Reading Companion for Students of Architecture," author of the e-learning course for students of engineering on the MOODLE platform and course "English for Architecture" on Navoica.pl, expert in teaching of English for Special Purposes in the field of architecture and urban design.
mgr Magdalena Cora - lecturer of English at the Foreign Languages Centre of Cracow University of Technology, author of the English for Special Purposes textbook "Geotechnical and Hydraulic Engineering," co-author of textbooks "English for Environmental Engineering" and "TELC Technical," author of the e-learning course for students of engineering on the MOODLE platform and course "English for Civil Engineering" on Navoica.pl, expert in teaching of English for Special Purposes in the field of civil and water engineering and environmental engineering, head of the CUT Foreign Languages Centre.
Financing
The project has been co-financed by the European Union from the European Social Fund within the framework of the POWER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój). The project has been launched by Cracow University of Technology as part of the National Centre of Research and Development contest: „MOOC Języków” (POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC-18). The source of financing: POWER, Priority axis III (Higher education for economy and development), Measure 3.1 (Competences in higher education).