Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs "Język angielski w pracy, karierze i poszukiwaniu pracy" powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Język angielski zawodowy" (POWR.03.01.00-00-W035/18). Jest to jeden z serii sześciu kursów doskonalących umiejętności językowe na poziomie B1/B2 z zakresu specjalistycznego języka zawodowego.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2/B1.


CELE KURSU

  • Zdobędziesz umiejętność tworzenia dokumentów aplikacyjnych, a także innych rodzajów pism biznesowych.
  • Dowiesz się jak wygląda rozmowa o pracę i jak się do niej przygotować.
  • Poznasz tajniki prowadzenia negocjacji oraz small talk.
  • Dowiesz się jak zorganizować podróż służbową, spotkanie biznesowe czy konferencję.
  • Zapoznasz się z rodzajami zatrudnienia i korzyściami z nich wynikającymi.
  • Otrzymasz wiele wskazówek dotyczących budowania twojej kariery zawodowej.
  • Jak obecny lub potencjalny szef zastanowisz się na czym polega kultura pracy i związane z nią wartości.
  • Zdobędziesz informacje na temat rodzajów pracy, umiejętności i kwalifikacji, które mogą być przydatne podczas starania się o pracę.
  • Przypomnisz sobie i utrwalisz wiele wyrażeń, zwrotów i kolokacji z zakresu specjalistycznego języka zawodowego.
  • Rozszerzysz swój zasób słownictwa i zbudujesz własny bank przydatnych zwrotów.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

Kurs składa się z 15 modułów (tygodni), z których każdy zawiera 6 podrozdziałów oraz test sprawdzający.

Week 1. Porozmawiajmy o pracy.
1.1. Rekrutacja.
1.2. Proces ubiegania się o pracę - dokumenty.
1.3. Kto i czym się zajmuje.
1.4. Zadania i obowiązki w pracy. Czy potrafisz sobie z nimi poradzić?
1.5. Prowadzenie rozmów telefonicznych. Rozumienia ze słuchu.
1.6. Wyzwanie 1

Week 2. Rodzaje pracy i zatrudnienia.

2.1. Rodzaje zatrudnienia.
2.2. Korzyści wynikające z zatrudnienia.
2.3. Typy osobowości.
2.4. Jak pracujemy?
2.5. Usługi.
2.6. Wyzwanie 2

Week 3. Tworzenie dokumentów związanych z ubieganiem się o pracę.

3.1. Pisanie listu motywacyjnego.
3.2. Pisanie efektywnego CV.
3.3. CV chronologiczne.
3.4. CV oparte na umiejętnościach.
3.5. List przypominający / Pismo uzupełniające.
3.6. Wyzwanie 3

Week 4. Kwalifikacje, doświadczenie i umiejętności.

4.1. W czym jesteś dobry?
4.2. Umiejętności potrzebne w miejscu pracy.
4.3. Jaka praca Ci się podoba?
4.4. Dziwna? Ekscytująca? Niebezpieczna?
4.5. Praca i jej wartości.
4.6. Wyzwanie 4

Week 5. Dokumenty w pracy.

5.1. Zasady pisania e-maili.
5.2. Protokoły z zebrań.
5.3. Notatki.
5.4. Pisanie raportów biznesowych.
5.5. Listy biznesowe.
5.6. Wyzwanie 5

Week 6. Rozmowa o pracę.

6.1. Zwroty przydatne podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
6.2. Najczęstsze pytania na rozmowie kwalifikacyjnej.
6.3. Rozmowa kwalifikacyjna - dialog (1).
6.4. Rozmowa kwalifikacyjna - dialog (2).
6.5. Rozmowa kwalifikacyjna - dialog (3).
6.6. Wyzwanie 6

Week 7. Small talk i kontakty towarzyskie.

7.1. Co to jest small talk?
7.2. Small talk - korzyści.
7.3. Small talk - pytania.
7.4. Small talk. Rozumienie ze słuchu.
7.5. Nawiązywanie kontaktów towarzyskich.
7.6. Wyzwanie 7

Week 8. Rozwój kariery.

8.1. Kariera zawodowa.
8.2. Mocne i słabe strony.
8.3. Mocne strony - przykłady.
8.4. Słabe strony - przykłady.
8.5. Cele krótkoterminowe i długoterminowe.
8.6. Wyzwanie 8

Week 9. Negocjacje.

9.1. Negocjacje - wprowadzenie.
9.2. Strategie negocjacyjne.
9.3. Etapy negocjacji od 1 do 6.
9.4. Negocjowanie oferty pracy.
9.5. Negocjowanie warunków pracy. Rozumienie ze słuchu.
9.6. Wyzwanie 9

Week 10. Kultura firmy.

10.1. Co to jest kultura firmy?
10.2. Kultura firmy - korzyści.
10.3. Budowanie kultury firmy.
10.4. Co tworzy dobrą kulturę pracy?
10.5. Kultura firmy. Rozumienie ze słuchu.
10.6. Wyzwanie 10

Week 11. Podróże służbowe.

11.1. Podróż służbowa - co powinieneś wiedzieć przed wyjazdem.
11.2. Zaplanuj trasę podróży.
11.3. Podróż służbowa - trochę więcej szczegółów.
11.4. Podróż służbowa - przykładowy plan podróży.
11.5. Wyjazd za granicę i poznawanie innych kultur.
11.6. Wyzwanie 11

Week 12. Wydarzenia towarzyskie w środowisku pracy.

12.1. Rodzaje wydarzeń towarzyskich - przykłady.
12.2. Wydarzenia społeczne jako czynnik motywujący do pracy.
12.3. Wydarzenia społeczne - zasady.
12.4. Zachęć swoich pracowników.
12.5. Wydarzenia networkingowe. Nawiąż przyjacielską pogawędkę.
12.6. Wyzwanie 12

Week 13. Witanie gości.

13.1. Jak witać gości?
13.2. Przedstawianie się i witanie (1).
13.3. Przedstawianie się i witanie (2).
13.4. Jak zakończyć rozmowę?
13.5. Przykładowe dialogi.
13.6. Wyzwanie 13

Week 14. W biurze i w domu.

14.1. Zalety pracy w biurze.
14.2. Zalety pracy w domu.
14.3. Czy twoje biuro jest idealnym miejscem pracy?
14.4. Obowiązki biurowe i rutyna.
14.5. Prowadzenie własnej działalności.
14.6. Wyzwanie 14

Week 15. Spotkania i konferencje.

15.1. Spotkania a konferencje. Definicje i różnice.
15.2. Rodzaje spotkań i konferencji.
15.3. Jak zorganizować spotkanie lub konferencję?
15.4. Etykieta spotkań biznesowych.
15.5. Rodzaje szkoleń biznesowych.
15.6. Wyzwanie 15


WARUNKI ZALICZENIA

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu 60 % prawidłowych odpowiedzi z testów po kolejnych tygodniach/modułach.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie należy uzyskać minimum 60 punktów z testów po każdym tygodniu/module ( w sekcji Check yourself / Sprawdź się - punkty klasyfikowane).

mgr Anna Wojnarowicz-Głębocka 

mgr Anna Wojnarowicz-Głębocka

Asystent, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie

Anglistka, wieloletni nauczyciel akademicki, wykładowca Studium Nauki Języków Obcych UJD w Częstochowie. Tworzy materiały do nauki on-line, prowadzi zajęcia ze studentami w ramach lektoratów oraz uczy dorosłych i seniorów. Egzaminator TOEiC, enPro/LTE, a także przeprowadza egzaminy Vocational English Certificate w ramach prowadzonych projektów finansowanych z funduszy UE. W czasie wolnym uwielbia rowerowe wyprawy, podróże w nieznane, buszowanie po księgarniach oraz spotkania z przyjaciółmi przy pachnącej kawie i torcie bezowym.

Zapisz się