Pomiń do głównej zawartości

Postęp w kursie:

SCHEMAT PRZEBIEGU KURSU

schemat kursu

Uwaga!

Z założenia przebieg kursu ma charakter nieliniowy. Oznacza to, że w pierwszym module Psychologowie uczestnik kursu samodzielnie wybiera treści, z którymi chce się zapoznać, bez konieczności przechodzenia po kolei przez wszystkie elementy. Kolejność lekcji jest dowolna.

W konsekwencji moduł drugi Psychologowie - sprawdzian też ma nietypową formę, ponieważ wymaga:

  • na wstępie - wyboru jednego psychologa, którego praca jest spostrzegana przez uczestnika kursu jako najbliższa własnym preferencjom zawodowym
  • następnie - przejścia do pytań związanych z wybranym psychologiem i udzielenia odpowiedzi związanych z jego pracą
  • oraz pominięcia pytań dotyczących wszystkich pozostałych psychologów - dzieje się to automatycznie po kliknięciu na link, zamieszczony pod pytaniami.

CELE KURSU

Uczestnik kursu, po jego ukończeniu:

  • zna podstawowe zasady autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej o pracę oraz niezbędne elementy CV;
  • zna zakres działań, realizowanych w ramach pracy psychologów praktyków różnych specjalności;
  • potrafi zaplanować kroki zmierzające do maksymalizacji szans na uzyskanie w przyszłości preferowanej formy pracy;
  • w oparciu o uzyskaną wiedzę dokonuje samodzielnego wyboru preferowanego przez siebie kierunku rozwoju zawodowego w sposób pozytywny lub negatywny (określając zakres działalności, którym chce albo nie chce się zajmować).

JEDNOSTKI ZAJĘCIOWE Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI I MODUŁY (w nawiasach przewidziano czas pracy, łącznie z udziałem w dyskusji i zapoznaniem się z materiałami dodatkowymi)

A: Zaczynamy...

  • A.1. Czy wiesz? Czy umiesz? (Test wstępny)
  • A.2. Zasady pracy

CZĘŚĆ I:

    B.I.a. Psychologowie

    • I.0. Instrukcja obsługi
    • I.1. Psycholog kliniczny lub psychoterapeuta (1)
      • I.1.1. Psycholog kliniczny
      • I.1.2. Specjalista terapii uzależnień, psychoterapeuta
      • I.1.3. Psychoterapeuta ACT
    • I.2. Psycholog pracujący z dziećmi i młodzieżą (1)
      • I.2.1. Psycholożka w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
      • I.2.2. Psycholog w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
      • I.2.3. Psycholog rozwojowy
    • I.3. Psycholog wspierający rodzinę (1)
      • I.3.1. Psycholog w Specjalistycznej Poradni Rodzinnej
    • I.4. Psycholog zdrowia (1)
      • I.4.1. Psycholożka pracująca na oddziale onkologicznym
      • I.4.2. Psycholożka zajmująca się rehabilitacją neurologiczną
      • I.4.3. Psycholog okołoporodowy
    • I.5. Psycholog współpracujący z wymiarem sprawiedliwości (1)
      • I.5.1. Biegły sądowy
      • I.5.2. Specjalista readaptacji
      • I.5.3. Psycholog policyjny
    • I.6. Psycholog pracy i organizacji (1)
      • I.6.1. Specjalista HR
      • I.6.2. Psycholog biznesu
      • I.6.3. Konsultant HR
    • I.7. Inne dziedziny działania (1)
      • I.7.1. Psycholog w Ośrodku Interwencji Kryzysowej
      • I.7.2. Seksuolożka, terapeutka poznawczo-behawioralna
      • I.7.3. Psycholożka sportu
      • I.7.4. Behawiorystka

   B.I.b. Psychologowie - podsumowanie

    • Preferowany rodzaj pracy
    • Wskazanie zakresu działania preferowanego rodzaju pracy i warunków, jakie trzeba spełnić, aby można ją podjąć (1)

CZĘŚĆ II:

B.II. Gdy zaczynasz pracę

  • II.1. Wejdź dobrze na rynek pracy (1)
  • II.2. Psychologu, załóż własną firmę! (1)

C. Zakończenie

  • C.1. Czy wiesz? Czy umiesz? (Ankieta końcowa i weryfikacja efektów kształcenia)
  • C.2. Ewaluacja kursu (Co w kursie jest dobrze, a co źle?)
  • C.3. To już koniec (pożegnanie)

 

POLECANA LITERATURA

Bednarek, D. (2020). Zawód psycholog. Regulacje prawne i etyka zawodowa. Warszawa: PWN

Program szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie PSYCHOLOGII KLINICZNEJ - pobierz

WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu jest zdobycie co najmniej 60% sumarycznej punktacji z wszystkich zadań. Składają się na to:

  • w części I
    • zapoznanie się z treścią co najmniej dziewięciu jednostek

      - po jednej z każdej z siedmiu lekcji  

      - i dwóch dodatkowych z dowolnych lekcji
oraz
udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania siedmiu jednostek (w przypadku niezaliczenia istnieje możliwość ponownego zapoznania się z treścią prezentacji i kolejnego przystąpienia do testu sprawdzającego);

    • zaliczenie testu końcowego, poprzez:
      wybór rodzaju pracy psychologa, którą uczestnik postrzega jako najbardziej preferowaną dla siebie w przyszłości
      oraz
      w odniesieniu do wybranego rodzaju pracy: poprawne wskazanie najważniejszych zadań i warunków, jakie trzeba spełnić, aby wykonywać tego typu pracę;
  • w części II
    • zapoznanie się z treścią co najmniej jednej lekcji
      oraz
      udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania, dotyczące prezentowanych treści (w przypadku niezaliczenia istnieje możliwość ponownego zapoznania się z treścią prezentacji i kolejnego przystąpienia do testu sprawdzającego).

Odpowiedzi w preteście oraz postteście, a także wyniki ankiety ewaluacyjnej nie są włączane do kryteriów zaliczenia.

Waga poszczególnych elementów zaliczenia jest następująca:

  • część I
    • zapoznanie się z materiałem lekcji i udzielenie odpowiedzi:    55% punktacji końcowej
    • wybór preferowanego rodzaju pracy psychologa:    5% punktacji końcowej
    •  wskazanie najważniejszych zadań i warunków podjęcia wybranego rodzaju pracy:    10% punktacji końcowej
  • część II
    • zapoznanie się z materiałem przynajmniej jednej lekcji i udzielenie odpowiedzi na pytania:    30% punktacji końcowej

Punktacja końcowa nie jest wyświetlana na zaświadczeniu ukończenia kursu.

Aby uzyskać 100% punktów należy zapoznać się z wszystkimi 20 wywiadami i odpowiedzieć poprawnie na pytania kontrolne, a także spełnić pozostałe wymagania określone w "Warunkach zaliczenia".

PRZEWIDYWANY CZAS PRACY:

6 tygodni - w każdym dwie godziny.

Przewiduje się 11 godzin pracy bezpośrednio z materiałami merytorycznymi oraz 1 godzinę na udział w dyskusji i odpowiedzi w module Zakończenie.