SCHEMAT PRZEBIEGU KURSU
Uwaga!
Z założenia przebieg kursu ma charakter nieliniowy. Oznacza to, że w pierwszym module Psychologowie uczestnik kursu samodzielnie wybiera treści, z którymi chce się zapoznać, bez konieczności przechodzenia po kolei przez wszystkie elementy. Kolejność lekcji jest dowolna.
W konsekwencji moduł drugi Psychologowie - sprawdzian też ma nietypową formę, ponieważ wymaga:
- na wstępie - wyboru jednego psychologa, którego praca jest spostrzegana przez uczestnika kursu jako najbliższa własnym preferencjom zawodowym
- następnie - przejścia do pytań związanych z wybranym psychologiem i udzielenia odpowiedzi związanych z jego pracą
- oraz pominięcia pytań dotyczących wszystkich pozostałych psychologów - dzieje się to automatycznie po kliknięciu na link, zamieszczony pod pytaniami.
CELE KURSU
Uczestnik kursu, po jego ukończeniu:
- zna podstawowe zasady autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej o pracę oraz niezbędne elementy CV;
- zna zakres działań, realizowanych w ramach pracy psychologów praktyków różnych specjalności;
- potrafi zaplanować kroki zmierzające do maksymalizacji szans na uzyskanie w przyszłości preferowanej formy pracy;
- w oparciu o uzyskaną wiedzę dokonuje samodzielnego wyboru preferowanego przez siebie kierunku rozwoju zawodowego w sposób pozytywny lub negatywny (określając zakres działalności, którym chce albo nie chce się zajmować).
JEDNOSTKI ZAJĘCIOWE Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI I MODUŁY (w nawiasach przewidziano czas pracy, łącznie z udziałem w dyskusji i zapoznaniem się z materiałami dodatkowymi)
A: Zaczynamy...
- A.1. Czy wiesz? Czy umiesz? (Test wstępny)
- A.2. Zasady pracy
CZĘŚĆ I:
B.I.a. Psychologowie
-
- I.0. Instrukcja obsługi
- I.1. Psycholog kliniczny lub psychoterapeuta (1)
- I.1.1. Psycholog kliniczny
- I.1.2. Specjalista terapii uzależnień, psychoterapeuta
- I.1.3. Psychoterapeuta ACT
- I.2. Psycholog pracujący z dziećmi i młodzieżą (1)
- I.2.1. Psycholożka w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- I.2.2. Psycholog w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- I.2.3. Psycholog rozwojowy
- I.3. Psycholog wspierający rodzinę (1)
- I.3.1. Psycholog w Specjalistycznej Poradni Rodzinnej
- I.4. Psycholog zdrowia (1)
- I.4.1. Psycholożka pracująca na oddziale onkologicznym
- I.4.2. Psycholożka zajmująca się rehabilitacją neurologiczną
- I.4.3. Psycholog okołoporodowy
- I.5. Psycholog współpracujący z wymiarem sprawiedliwości (1)
- I.5.1. Biegły sądowy
- I.5.2. Specjalista readaptacji
- I.5.3. Psycholog policyjny
- I.6. Psycholog pracy i organizacji (1)
- I.6.1. Specjalista HR
- I.6.2. Psycholog biznesu
- I.6.3. Konsultant HR
- I.7. Inne dziedziny działania (1)
- I.7.1. Psycholog w Ośrodku Interwencji Kryzysowej
- I.7.2. Seksuolożka, terapeutka poznawczo-behawioralna
- I.7.3. Psycholożka sportu
- I.7.4. Behawiorystka
B.I.b. Psychologowie - podsumowanie
-
- Preferowany rodzaj pracy
- Wskazanie zakresu działania preferowanego rodzaju pracy i warunków, jakie trzeba spełnić, aby można ją podjąć (1)
CZĘŚĆ II:
B.II. Gdy zaczynasz pracę
- II.1. Wejdź dobrze na rynek pracy (1)
- II.2. Psychologu, załóż własną firmę! (1)
C. Zakończenie
- C.1. Czy wiesz? Czy umiesz? (Ankieta końcowa i weryfikacja efektów kształcenia)
- C.2. Ewaluacja kursu (Co w kursie jest dobrze, a co źle?)
- C.3. To już koniec (pożegnanie)
POLECANA LITERATURA
Bednarek, D. (2020). Zawód psycholog. Regulacje prawne i etyka zawodowa. Warszawa: PWN
Program szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie PSYCHOLOGII KLINICZNEJ - pobierz
WARUNKI ZALICZENIA
Warunkiem zaliczenia kursu jest zdobycie co najmniej 60% sumarycznej punktacji z wszystkich zadań. Składają się na to:
- w części I
- zapoznanie się z treścią co najmniej dziewięciu jednostek
- po jednej z każdej z siedmiu lekcji
- i dwóch dodatkowych z dowolnych lekcji
oraz
udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania siedmiu jednostek (w przypadku niezaliczenia istnieje możliwość ponownego zapoznania się z treścią prezentacji i kolejnego przystąpienia do testu sprawdzającego);
-
- zaliczenie testu końcowego, poprzez:
wybór rodzaju pracy psychologa, którą uczestnik postrzega jako najbardziej preferowaną dla siebie w przyszłości
oraz
w odniesieniu do wybranego rodzaju pracy: poprawne wskazanie najważniejszych zadań i warunków, jakie trzeba spełnić, aby wykonywać tego typu pracę;
- zaliczenie testu końcowego, poprzez:
- w części II
- zapoznanie się z treścią co najmniej jednej lekcji
oraz
udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania, dotyczące prezentowanych treści (w przypadku niezaliczenia istnieje możliwość ponownego zapoznania się z treścią prezentacji i kolejnego przystąpienia do testu sprawdzającego).
- zapoznanie się z treścią co najmniej jednej lekcji
Odpowiedzi w preteście oraz postteście, a także wyniki ankiety ewaluacyjnej nie są włączane do kryteriów zaliczenia.
Waga poszczególnych elementów zaliczenia jest następująca:
- część I
- zapoznanie się z materiałem lekcji i udzielenie odpowiedzi: 55% punktacji końcowej
- wybór preferowanego rodzaju pracy psychologa: 5% punktacji końcowej
- wskazanie najważniejszych zadań i warunków podjęcia wybranego rodzaju pracy: 10% punktacji końcowej
- część II
- zapoznanie się z materiałem przynajmniej jednej lekcji i udzielenie odpowiedzi na pytania: 30% punktacji końcowej
Punktacja końcowa nie jest wyświetlana na zaświadczeniu ukończenia kursu.
Aby uzyskać 100% punktów należy zapoznać się z wszystkimi 20 wywiadami i odpowiedzieć poprawnie na pytania kontrolne, a także spełnić pozostałe wymagania określone w "Warunkach zaliczenia".
PRZEWIDYWANY CZAS PRACY:
6 tygodni - w każdym dwie godziny.
Przewiduje się 11 godzin pracy bezpośrednio z materiałami merytorycznymi oraz 1 godzinę na udział w dyskusji i odpowiedzi w module Zakończenie.