Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs "Mindfulness w rozwoju osobistym i zawodowym" przeznaczony jest dla wszystkich osób, które chcą zgłębić tematykę mindfulness, czyli uważności oraz nauczyć się, jak wprowadzić praktykę uważności do swojej codzienności w różnych sferach – osobistej, szkolnej czy zawodowej.

Zapraszamy uczestnika do udziału w 15 lekcjach tematycznych, które są pogrupowane w tzw. moduły. W każdym tygodniu uczestnik będzie miał dostęp do jednego modułu, składającego się zazwyczaj z dwóch lekcji. Tematy, jakie będziemy podejmować w kursie to między innymi podstawy praktyki uważności, związki uważności z myślami, emocjami i ciałem, wykorzystanie mindfulness w obszarze rozwoju osobistego, kontaktów interpersonalnych, bliskich związków i pracy zawodowej.


CELE KURSU

Dowiesz się więcej na temat podstaw praktyk uważności, self-compassion i uzyskasz wiedzę jak zastosować praktykę uważności w budowaniu relacji i komunikacji w życiu osobistym i zawodowym.

Nauczysz się różnych ćwiczeń i metod rozwijania uważności oraz self-compassion, co pozwoli Ci efektywniej radzić sobie ze stresem i emocjami.


PORUSZANE ZAGADNIENIA

W ramach kursu dowiesz się między innymi o tym:

  • jakie są podstawy i historia uważności,
  • jak wprowadzić uważność do swojej codzienności,
  • jak uważność wiąże się z myślami, emocjami i działaniem umysłu,
  • jak uważność pomaga w prowadzeniu zdrowego trybu życia,
  • jak uważność pomaga w komunikacji interpersonalnej, bliskich związkach i kontaktach seksualnych,
  • jak uważność można wykorzystać w pracy zawodowej oraz rozwoju osobistym.

WARUNKI WSTĘPNE

Jedynym warunkiem przystąpienia do kursu jest zainteresowanie tematem.


WARUNKI ZALICZENIA

Na zaliczenie kursu wpływają 2 aspekty. Po pierwsze, są to punkty z testów końcowych, które wypełniasz po przejściu każdej lekcji. Po drugie, to punkty za wykonanie zadania wzajemnej oceny wraz z innymi uczestnikami kursu (zadanie to wykonasz po ukończeniu modułu czwartego). W trakcie każdej lekcji będziesz też miał okazję odpowiedzieć na pytania sprawdzające wiedzę, które nie są punktowane i wspierają proces nauki. Jeśli będą przed Tobą stały zadania, których wykonanie składa się na ocenę w kursie, będzie to zaznaczone. W trakcie kursu możesz uzyskać 120 punktów w testach na zakończenie każdej z lekcji tematycznych (96%) oraz 5 punktów za zadanie wzajemnej oceny (4%). Ogółem, w trakcie kursu możesz otrzymać 125 punktów. Aby zaliczyć kurs, należy uzyskać przynajmniej 75% punktów, czyli 94 punktów. Zadanie wzajemnej oceny jest obowiązkowe.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Zaświadczenie o ukończeniu kursu jest wydawane bezpłatnie.


KADRA KURSU

Magdalena Hyla

Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski

Psycholożka, pracuje jako pracownik dydaktyczny na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego oraz terapeutka. Terapeutycznie osadzona w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), w którym wykorzystuje elementy uważności, self-compassion i sztuki. Jest autorką monografii o narzędziach psychologicznych do pomiaru elastyczności psychologicznej oraz książki o związkach fotografii z pomiarem osobowości, a także innych publikacji z zakresu zdrowia psychicznego, rozwoju osobistego i osobowości (w tym samooceny i współczucia wobec siebie). Prowadzi zajęcia dla studentów z obszaru osobowości, psychoterapii, terapii ACT, terapii przez sztukę oraz wykorzystania fotografii w psychologii.


Dagna Kocur

Instytut Psychologii, Uniwersytet Śląski

Psycholog, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Śląskim oraz Seksuologię kliniczną w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jej zainteresowania skupiają się wokół zależności władzy, seksualności, publicznego okazywania uczuć, a w szczególności mindfulness i self-compassion. Ukończyła kurs Praktyk uważności w Domu Uważności Uniti School™ oraz kurs Podejście uważności (Mindfulness) z elementami podejścia współczucia (Compassion) w Europejskim Instytucie Psychologii i Psychoterapii, wciąż kształci się w zakresie uważności. Współautorka badań z zakresu powiązań self-compassion z satysfakcją seksualną, przebiegiem choroby przewlekłej czy różnic w zakresie współczucia wobec ludzi i zwierząt.

logotypy Funduszy Europejskich, Rzeczpospolitej Polskiej i Unii Europejskiej

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Psychologiczne MOOCe - Kursy e-learningowe podnoszące kompetencje studentów/ek psychologii”

Zapisz się