Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Logotypy Fundacja Europejska Unia Europejska Rzeczpospolita Polska

Kurs „NGO Management – zarządzanie w organizacjach pozarządowych” jest oparty na najnowszych trendach oraz doświadczeniach ekspertów z branży zarządzania stowarzyszeniami i fundacjami oraz innymi podmiotami zaliczanymi do sektora NGO. Uczestnik kursu otrzyma skondensowaną wiedzę oraz praktyczne umiejętności jak skutecznie tworzyć strategię kierowania organizacją, budować potencjał ludzki, zaplecze finansowe oraz jak rozwijać marketing i relacje z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Znaczenie sektora NGO wzrasta z każdym rokiem – nasz kurs pozwoli skutecznie wcielić się w rolę managera organizacji pozarządowych.

Kurs jest prowadzony w języku polskim. Trwa 60 godzin dydaktycznych i jest podzielony na 10 modułów. Po każdym module uczestnicy wykonują test sprawdzający wiedzę o charakterze zamkniętym, którego zaliczenie umożliwia kontynuację kursu. Na zakończenie kursu uczestnicy wykonują test końcowy.

Kurs jest realizowany w tempie własnym, więc można na niego uczęszczać w dogodnym dla słuchacza tempie, bez pośpiechu przechodzić do kolejnych modułów.

Dla osób słabo słyszących do wszystkich filmów zawartych w kursie dostępne są napisy.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Kurs jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych nabyciem umiejętności na temat realiów funkcjonowania organizacji pozarządowych w Polsce i na świecie oraz metod i narzędzi skutecznego zarządzania tego typu organizacjami, w szczególności do osób zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych, członków nieformalnych grup, wolontariuszy oraz osób zainteresowanych aktywnością w tego typu organizacjach.


CELE KURSU

Kurs ma na celu dostarczenie słuchaczom kompleksowej i aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności na temat realiów funkcjonowania organizacji pozarządowych w Polsce i na świecie oraz metod i narzędzi skutecznego zarządzania tego typu organizacjami.

  • Zapoznanie słuchaczy z prawnymi podstawami funkcjonowania organizacji pozarządowych w Polsce i na świecie;
  • Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami rachunkowości stowarzyszeń i fundacji;
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania;
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności z zakresu komunikacji medialnej i wizerunkowej;

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1 - Organizacje pozarządowe w systemach prawnych Polski i wybranych krajów świata

Zapoznanie uczestnika kursu ze obowiązującym stanem prawnym regulującym funkcjonowanie sektora organizacji pozarządowych w Rzeczypospolitej Polskiej oraz – dla porównania – w innych krajach

MODUŁ 2 - Podstawy prawne ochrony danych osobowych i informacji niejawnych

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu ochrony danych osobowych i informacji niejawnych oraz jej praktycznego stosowania w jednostkach pozarządowych

MODUŁ 3 - Rachunkowość organizacji pozarządowych

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu rachunkowości organizacji pozarządowych

MODUŁ 4 - Pozyskiwanie środków finansowych przez organizacje pozarządowe

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu pozyskiwania środków finansowych przez organizacje pozarządowe

MODUŁ 5 - Podstawy psychologii organizacji i zarządzania

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw psychologii organizacji i zarządzania

MODUŁ 6 - Project management

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami, przydatnej w kierowaniu organizacją pozarządową

MODUŁ 7 - Komunikacja interpersonalna

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy na temat relacji zachodzącej pomiędzy ludźmi, polegającej na wzajemnej wymianie informacji i umiejętności zastosowaniu tej wiedzy w budowaniu relacji z otoczeniem

MODUŁ 8 - Zarządzanie i przywództwo

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu kształtowania kompetencji zarządczych i przywódczych celem efektywnego zarządzania organizacją

MODUŁ 9 - Komunikacja medialna, wizerunkowa oraz PR

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu kształtowania komunikacji medialnej, wizerunkowej oraz zasad PR w organizacji

MODUŁ 10 - Metodyka pracy z młodzieżą

Dostarczenie uczestnikowi kursu praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki pracy z młodzieżą


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu jest udział w testach wiedzy o charakterze zamkniętym po ukończeniu każdego modułu kursu oraz w teście wiedzy na zakończenie kursu.

Aby zaliczyć kurs należy uzyskać co najmniej poziom 80% trafnych odpowiedzi z testów sprawdzających wiedzę po każdym module oraz testu wiedzy na zakończenie kursu.

Każdy, kto uzyska zaliczenie, otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie konieczny jest udział w testach wiedzy na koniec każdego modułu oraz w teście końcowym i udzielenie trafnych odpowiedzi na poziomie 80%.