Kurs powstał w ramach projektu „Twórczy PROGRAMator Wspólnego Czasu - Kursy MOOC dla rodziców chcących uczyć przez zabawę swoje dzieci podstaw programowania” realizowanego w ramach działania 3.1 PO WER, nr umowy: POWR.03.01.00-00-W048/18.
Uczestnik kursu nauczy się, jak wspólnie z dzieckiem w wieku 10-13 lat spędzić twórczo czas. Dowie się, jak poprzez zabawę nauczyć je programowania: jakie w tym celu może wykorzystać aplikacje komputerowe (dostosowane do wieku 10-13 lat) i jak to zrobić poza środowiskiem informatycznym.
Kurs składa się z czterech modułów. Formy przekazu: filmy, materiały tekstowe, ćwiczenia, quizy. Uczestnictwo w kursie odbywa się w tempie własnym.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Aby przystąpić do realizacji kursu należy wypełnić załączone dokumenty rekrutacyjne. Kurs jest elementem projektu „Twórczy PROGRAMator Wspólnego Czasu - Kursy MOOC dla rodziców chcących uczyć przez zabawę swoje dzieci podstaw programowania” realizowanego w ramach działania 3.1 PO WER, nr umowy: POWR.03.01.00-00-W048/18
CELE KURSU
- Zdobędziesz znajomość zasad prawidłowej komunikacji z dzieckiem w wieku 10-13 lat
- Poznasz.sposoby efektywnej komunikacji z dzieckiem w trakcie wspólnych: zabaw, ćwiczeń, nauki
- Dowiesz się jak dobrać i zastosować właściwe metody i formy pracy z dzieckiem w wieku 10-13 lat w zakresie procesu nauki programowania
- Przekonasz się o tym jak wykorzystać przedstawiony w kursie zbiór zabaw, ćwiczeń, lekcji w zakresie nauki programowania, a także jak analizować, diagnozować i rozwiązywać problemy występujące w trakcie procesu nauczania programowania dziecka w wieku 10-13 lat
- Nauczysz się jak prosto i zrozumiale wytłumaczyć dziecku w wieku 10-13 lat pojęcia związane z programowaniem, jak budować proste algorytmy/kody w adekwatnym do wieku dziecka środowisku/języku programowania i wiele innych.
PORUSZANE ZAGADNIENIA
MODUŁ 1
W module pierwszym zostały zaprezentowane sposoby komunikowania się z dzieckiem w zabawie i nauce (nie tylko programowania)
MODUŁ 2
W module drugim została zaprezentowana istota programowania
MODUŁ 3
W module trzecim zostały zaprezentowane gry i zabawy wspomagające programowanie
MODUŁ 4
W module czwartym została zaprezentowana nauka programowania z wykorzystaniem gry Scratch!
WARUNKI ZALICZENIA
Aby zaliczyć kurs należy uzyskać min 75% punktów ze wszystkich quizów, które umieszczone są w każdej lekcji modułu czwartego.
WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA
Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 75% punktów z wszystkich quizów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 48h po zakończeniu kursu i uzyskaniu wymaganego wyniku.
KADRA KURSU
mgr Aleksandra Rachuta
Nauczyciel wychowania przedszkolnego posiadający kwalifikacje do nauczania na poziomie wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej z nauczaniem języka angielskiego, oraz nauczania informatyki . W Szkole Podstawowej od 2019 roku realizuje w klasach 1-3 zajęcia w ramach projektu unijnego „Zaprogramuj Przyszłość”. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas licznych kursów z zakresu programowania i kodowania takich jak m.in. "Przygotowanie do programowania. Gry logiczne i ćwiczenia unplugged z darami Froebla”, czy "Programowanie i robotyka w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej."
mgr Izabela Szpon
Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na Wydziale Humanistycznym (Instytut Historii) na specjalności nauczyciel historii. Obecnie jest zatrudniona na stanowisku nauczyciela historii, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji dla bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej nr 65 w Szczecinie. Prowadzi również własną działalność gospodarczą. Posiada kilka dyplomów studiów podyplomowych tj. m.in. Zarządzania kryzysowego, Doradztwa zawodowego z elementami coachingu, BHP, Edukacji dla bezpieczeństwa, Organizacji i zarządzanie oświatą, Zarządzania Projektami POKL i Portfelem Projektów Współfinansowanych ze Środków EFS, Przygotowania pedagogicznego, Pedagogiki wczesnoszkolnej z przedszkolną. W ramach szkoleń dostępnych w Bazie Usług Szkoleniowych ukończyła liczne szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, zarządzania czasem, programowania, prowadzenia działalności szkoleniowych, prowadzenia biznesu.