Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Podczas tego kursu poznasz i zrozumiesz w zaawansowanym stopniu biologiczne podstawy zachowania się człowieka, zjawiska leżące u ich podstaw i teorie je wyjaśniające. Po ukończeniu kursu będziesz mógł praktycznie zastosować tę wiedzę w działalności zawodowej psychologa i/lub psychologa klinicznego i/lub neuropsychologa. Kurs ma charakter samodzielny, jest realizowany bez opieki prowadzącego. 

Aby zaliczyć kurs należy udzielić minimum 40% poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania w kursie, wraz z końcowym testem sprawdzającym wiedzę. W kursie znajdują się pytania zamknięte różnego rodzaju: jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, z luką, z rozwijaną listą wyboru i "przeciągnij i upuść". Do rozwiązania każdego z zadań możesz podejść 2 razy.


CELE KURSU

Poznasz w stopniu pogłębionym biologiczne procesy i struktury stanowiące podłoże zachowania i procesów psychicznych człowieka, zrozumiesz znaczenie genotypu, układu nerwowego i hormonalnego w warunkowaniu normy i patologii życia psychicznego.

 

  • Nauczysz się odpowiednio dobrać i właściwie wykorzystać metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, w celu twórczego rozwiązywania nowych lub nietypowych problemów psychologiczne natury diagnostycznej, terapeutycznej i badawczej. 
  • Będziesz mógł odpowiednio dobrać zaawansowane narzędzia i metody diagnostyczne do danego problemu diagnostycznego, przeprowadzić nimi badanie psychologiczne i zinterpretować jego wyniki, dla celów profilaktycznych, poradnianych i terapeutycznych. 
  • Nauczysz się efektywnie porozumiewać się z innymi specjalistami w zakresie psychologii oraz z różnorodnymi odbiorcami usług psychologicznych, korzystając przy tym z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. 
  • Zrozumiesz znaczenie wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym - pojawiających się w działalności zawodowej psychologa. 
  • Docenisz znaczenie dyscyplin psychologicznych dla rozwoju wiedzy o człowieku i prawidłowych relacji w społeczeństwie, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy psychologa.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1

W module pierwszym zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące:

  • elementów strukturalnych układunerwowego
  • czynności neuronu
  • budowy układu nerwowego

MODUŁ 2

W module drugim zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące:

  • narządu wzroku
  • właściwości optycznych i recepcyjnych narządu wzroku
  • percepcji wzrokowej
  • zmysłu słuchu
  • percepcji czucia z mechanoreceptorów skóry
  • zmysłu powonienia
  • zmysłu smaku

MODUŁ 3

W module trzecim zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące:

  • organizacji czynnościowej ośrodkowego układu nerwowego
  • snu
  • czucia bólu
  • zdobywania i unikania
  • układu limbicznego
  • odruchów
  • napięcia mięśniowego
  • korowych ośrodków ruchowych
  • półkul mózgi
  • drogi ruchowej

MODUŁ 4

W module czwartym zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące:

  • pamięci
  • neuroprzekaźników
  • pęcherzyków synaptycznych
  • neurotransmisji aminokwasami
  • neurotransmisji cholinergicznej

MODUŁ 5

W module piątym zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące:

  • przekaźnictwa: dopaminergicznego, serotoninergicznego, noradrenergicznego, peptydrgicznego
  • czynności gruczołow wewnątrzwydzielniczych

WARUNKI ZALICZENIA

Aby zaliczyć kurs należy udzielić minimum 40% poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania w całym kursie oraz w teście końcowym.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie należy spełnić warunki zaliczenia


KADRA KURSU

zdjęcie Prof. AEH dr hab. n. med. Jarosław BogaczewiczProf. AEH dr hab. n. med. Jarosław Bogaczewicz

Zawód lekarza wykonuje od 2004 roku. Stopień doktora nauk medycznych uzyskał na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w 2009. Stopień doktora habilitowanego nauk medycznych w zakresie medycyny uzyskał w 2016. Zainteresowania naukowe ogniskował między innymi na toczniu neuropsychiatrycznym i badaniu polimorfizmu genowego, osobowości i sposobach radzenia sobie ze stresem  w twardzinie układowej, psychologicznej charakterystyce chorych na łuszczycę, zgłaszających świąd skóry, metaanalizach poświęconych ocenie stosowania leków działających na ośrodkowy układ nerwowy w terapii świądu mocznicowego i cholestatycznego, a także na pracach poglądowych z zakresu psychodermatologii.