Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs przeznaczony jest dla studentów III semestru Psychologii. W trakcie jego trwania poznają Państwo specyfikę programu statystycznego Jamovi oraz nauczycie się Państwo wykonywać przy jego użyciu wszelkiego rodzaju, niezbędne testy statystyczne pomocne w badaniach psychologicznych. 


WYMAGANIA WSTĘPNE

Aby przystąpić do realizacji kursu należy mieć podstawową wiedzę z przedmiotów realizowanych we wcześniejszym toku studiów: "Metody ilościowe – statystyka" i "Metodologia badań psychologicznych".


CELE KURSU

  • Zapoznanie studentów z rolą statystyki w psychologii naukowej i powiązanie wiedzy na temat statystyki z wiedzą metodologiczną.
  • Zapoznanie studentów z teorią i praktyką bardziej zaawansowanych, ale powszechnie stosowanych metod analizy statystycznej – Jedno i wieloczynnikowa Analiza Wariancji (ANOVA), Analiza Regresji i Analiza Czynnikowa.
  • Wprowadzenie zaawansowanych funkcji w wybranym programie statystycznym (Jamovi), w celu wykonania analiz statystycznych omawianych na zajęciach.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1
Przypomnienie podstaw statystyki

W module pierwszym zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące podstaw statystyki.

MODUŁ 2
Testy badające różnice między średnimi

W module drugim zostały zaprezentowane testy badające różnice między średnimi.

MODUŁ 3
Założenia ANOVA oraz współczynnik/rozkład F

W module trzecim zostały zaprezentowane założenia ANOVA oraz współczynnik/rozkład F.

MODUŁ 4
Testy post-hoc a testy kontrastów - teoria

W module czwartym zostały zaprezentowane porównania wielokrotne i testy post-hoc.

MODUŁ 5
Dwuczynnikowa ANOVA i założenia wieloczynnikowej ANOVA

W module piątym zostały zaprezentowane dwuczynnikowa ANOVA i założenia wieloczynnikowej ANOVA.

MODUŁ 6
Efekty interakcji w wieloczynnikowej ANOVA

W module szóstym zostały zaprezentowane efekty interakcji wieloczynnikowej ANOVA.

MODUŁ 7
ANOVA z powtarzanymi pomiarami

W module siódmym została zaprezentowana ANOVA z powtarzanymi pomiarami.


WARUNKI ZALICZENIA

Aby zaliczyć kurs należy udzielić minimum 60% poprawnych odpowiedzi na pytania punktowane w kursie. W tej części kursu nie mają Państwo zaliczeniowego testu końcowego - dostępny on będzie na końcu II części.

W kursie znajdą Państwo testy podlegające punktacji, jak i ćwiczenia, których wynik nie podlega ocenie. Każde z nich zostało w odpowiedni sposób opisane.

Ćwiczenia niepunktowane to: "Case study", natomiast testy podlegające ocenie, to jednostki o nazwie "Zadanie".

Zadania, jakie Państwo napotkają w trakcie kursu to m.in. zadania jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru, z luką, z rozwijaną listą wyboru, drag&drop oraz otwarte.

Aby móc uczestniczyć w II części kursu należy uzyskać minimalny próg zaliczeniowy w części I.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie należy udzielić minimum 60% poprawnych odpowiedzi na pytania punktowane w kursie. Zaświadczenie będzie możliwe do pobrania w zakładce "Moje kursy" od razu po zaliczeniu kursu.


KADRA KURSU

mgr Paweł Tempczyk

 Zdjęcie autora kursu

Jestem psychologiem i trenerem rozwoju osobistego (Wydział Psychologii UW, specjalizacja: Wspieranie rozwoju osobowości), coachem grupowym (Grupa TROP), liderem jogi śmiechu (Laughter Yoga International), diagnostą oraz współtwórcą testu osobowości online PERSO.IN oraz certyfikowanym delfinoterapeutą (Fundacja Dobra Wioska). W latach 2018-2021 byłem wiceprezesem Stowarzyszenia Poczucia. Obecnie współpracuję z Akademią Ekonomiczno-Humanistyczną, gdzie prowadzę treningi rozwojowe (asertywność i radzenie sobie ze stresem, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, podstawy prowadzenia szkoleń, umiejętności interpersonalne) w języku angielskim i polskim na Wydziale Psychologii.

Zapisz się