Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Grafika z logami: logo Funduszy Europejskich, flaga RP, flaga UE

Kurs "Marketing 4.0 – kreowanie marki w erze cyfrowej" stanowi unikalne połączenie teorii, najnowszych, fascynujących aspektów współczesnego marketingu z praktyczną wiedzą, narzędziami analitycznymi oraz strategiami zarządzania produktem.

Wychodząc od trendów i charakterystyki elementów składowych marketingu cyfrowego, kurs płynnie przechodzi do zasad konstruowania komunikacji, działań PR, programów lojalnościowych i strategii zarządzania marką w omnichannelu, metod analitycznych. Pozwalają one weryfikować i na bieżąco optymalizować przebieg kampanii marketingowych. Kurs kończą wątki uzupełniające w postaci neuromarketingu i ekonomii behawioralnej.

Prezentowana wiedza opiera się na najnowszych badaniach, studiach przypadku największych i najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku globalnym. Ważnym aspektem kursu jest osobiste doświadczenie i tzw. lessons learned po realizacji projektów ze strony uznanych praktyków, prowadzących kurs.

Formuła kursu stanowi zamknięty cykl, nastawiony na interakcję z odbiorcą, jednocześnie promuje kreatywność, samodzielne poszukiwanie rozwiązań oraz krytyczne myślenie.

Kurs pozwala nie tylko rozumieć i tworzyć nowoczesne strategie marketingowe, ale także szybko identyfikować i reagować w sytuacjach kryzysowych dla marki.

Kurs jest prowadzony w języku polskim. Trwa 60 godzin dydaktycznych i jest podzielony na 10 modułów, moduły natomiast na lekcje. Po każdym ukończonym module uczestnicy wykonują test sprawdzający wiedzę o charakterze zamkniętym, którego zaliczenie umożliwia kontynuację kursu. Na zakończenie kursu uczestnicy wykonują test końcowy.

Kurs jest realizowany w tempie własnym, więc można na niego uczęszczać w dogodnym dla słuchacza tempie, bez pośpiechu przechodzić do kolejnych modułów.

Dla osób słabo słyszących do wszystkich filmów zaprezentowanych w kursie dostępne są napisy.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Kurs jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych zdobyciem praktycznej i aktualnej wiedzy w zakresie marketingu, w szczególności do obecnych i przyszłych marketingowców, jak również specjalistów od PR, menedżerów i kadry zarządzającej, dyrektorów działów sprzedaży.

Może być traktowany zarówno, jako pogłębienie szerokiej wiedzy z zakresu marketingu dla osób zarządzających działami marketingu, jak też i wstęp do obszaru specjalizacji w konkretnym aspekcie współczesnego marketingu m.in. dla specjalistów ds. marketingu czy pracowników agencji reklamy.

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (dla zrozumienia części case studies oraz czytania literatury uzupełniającej dla wybranych modułów),
  • Praktyczna znajomość podstawowych działań matematycznych i metod statystycznych dla pełnego przyswojenia modułów o charakterze analitycznym,
  • Obsługa komputera zarówno arkuszy kalkulacyjnych, jak i swobodne korzystanie z przeglądarek internetowych, w tym umiejętność weryfikacji źródła informacji,
  • Zainteresowanie i choćby wstępna wiedza z zagadnień tj. cykl życia produktu, obsługa klienta i klientocentryczność, komunikacja omnichannelowa, nawyki zakupowe i potrzeby klientów, lojalność kliencka, public relations.

CELE KURSU

Kurs ma na celu dostarczenie słuchaczom kompleksowej i aktualnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu marketingu, jego zasad, rodzajów, aktualnych trendów oraz wykorzystywanych instrumentów, wspierających zintegrowane kampanie marketingowe.

Cele szczegółowe:

  • Zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi trendami i kierunkami rozwoju w zakresie marketingu cyfrowego.
  • Zapoznanie słuchaczy ze strategiami i narzędziami PR, komunikacji oraz budowania relacji z klientem.
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności wykonywania realnych zadań, związanych z pracą w branży marketingowej.
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności formułowania i wdrażania efektywnych strategii marketingowych w oparciu o ustalony cel, zasoby oraz koszty kampanii.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1 - Wprowadzenie do marketingu

Moduł ma na celu przygotowanie słuchaczy do aktywnego odbioru informacji z dalszych modułów. Stanowi wprowadzenie do tematyki kursu, pozwalając umocować prezentowane rozważania w teorii współczesnego marketingu.

MODUŁ 2 - Badania i analiza marketingowa. Controlling w marketingu

Zapoznanie słuchaczy z metodologią badań i analiz marketingowych, służących do profesjonalnego przeprowadzania procesów kontrolnych w marketingu.

MODUŁ 3 - Strategie marketingowe i zarządzanie produktem

Poznanie strategii marketingowych dla zarządzania produktem z wykorzystaniem narzędzi i założeń marketingu 4.0.

MODUŁ 4 - Branding

Prezentacja współczesnej idei brandingu oraz narzędzi służących do budowania stałej wartości dodanej marek.

MODUŁ 5 - PR i zintegrowana komunikacja marketingowa

Prezentacja kompleksowego podejścia do komunikacji marketingowej, uwzględniającej bieżące kampanie, działania public relations oraz różne kanały styku i kontaktu z klientem.

MODUŁ 6 - CRM i programy lojalnościowe

Prezentacja roli programów lojalnościowych wspartych nowoczesnymi narzędziami CRM i analizą danych w strategii marketingowej.

MODUŁ 7 - Marketing cyfrowy

Prezentacja charakterystyki, możliwości i praktycznego zastosowania marketingu cyfrowego.

MODUŁ 8 - Analityka internetowa

Prezentacja skutecznych sposobów analizy danych pozwalających odkryć ogrom użytecznych informacji, zawartych w nagromadzonych danych.

MODUŁ 9 - Marketing idei i wartości

Prezentacja istoty marketingu idei i wartości, strategii wdrażania, głównych wątków i potencjału.

MODUŁ 10 - Neuromarketing i ekonomia behawioralna

Prezentacja najnowszych osiągnięć i wiedzy oraz perspektyw rozwoju w zakresie współczesnego marketingu.


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu jest udział w testach wiedzy o charakterze zamkniętym po ukończeniu każdego modułu kursu oraz w teście wiedzy na zakończenie kursu.

W każdym module znajdują się również ćwiczenia, które nie są klasyfikowane.

Aby zaliczyć kurs, należy uzyskać co najmniej poziom 80% trafnych odpowiedzi z testów sprawdzających wiedzę po każdym module i z testu wiedzy na zakończenie kursu (ocena końcowa składa się w 30% z ocen uzyskanych z testów po każdym module i w 70% z testu końcowego).

Każdy, kto uzyska zaliczenie, otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie, konieczny jest udział w testach wiedzy na koniec każdego modułu oraz w teście końcowym i udzielenie trafnych odpowiedzi na poziomie 80%.


KADRA KURSU

Anna Bałdyga

dr nauk ekonomicznych, marketer z blisko 10-letnim doświadczeniem (B2C i B2B) w branżach tj. IT, consulting, confex oraz edukacja biznesowa. Wśród najczęściej realizowanych projektów znalazły się: duże eventy konferencyjne wraz z kompleksową kampanią komunikacyjną; ulotki, broszury, kampanie e-mailingowe oraz newslettery; kampanie retencyjne; ewaluacja satysfakcji odbiorców produktu i praca z trudnym klientem. Pasjonuje się nowymi trendami komunikacyjnymi, automatyzacją procesów biznesowych oraz rolą funkcji marketingowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ponadto działa w samorządzie lokalnym. Biegle włada angielskim i rosyjskim.

Łukasz Bińczycki

z wykształcenia politolog o specjalizacji dziennikarskiej. Specjalista w zakresie marketingu politycznego, wykorzystania mediów społecznościowych w zakresie firmowego PR. Doświadczenie w branży nabyte w trakcie współpracy z klientami z sektora publicznego (spółki z udziałem skarbu państwa, administracja centralna) i prywatnego. Inne obszary zainteresowań to geopolityka rozumiana jako praktyka analityczna oraz potęgometria.

Marcin Kociuba

dr nauk politycznych, w 2011 roku obronił pracę doktorską na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 15 lat pracuje w branży nowych mediów i marketingu. Strateg, marketer, lider zespołu, wykładowca i szkoleniowiec. Pracował m.in. dla FreshMail, Onet.pl, Orlen Oil, TVN, Zelmer.
Obecnie jako Strategy&Business Development Manager w Grupie Interia odpowiada za przygotowywanie i wdrażanie strategii content marketingowych dla klientów portalu. Zdarza mu się napisać parę słów (m.in. do magazynów: „Marketer+”, „Nowa Sprzedaż”, „Marketing w Praktyce”).

Katarzyna Kowaluk-Toszek

absolwentka administracji biznesowej na Wirtschafstuniversitat Wien oraz Zarządzania w Akademii im. Leona Koźmińskiego. Wizjoner, ceni nieszablonowe rozwiązania, doświadczenie w rozwoju strategii i innowacji, zarządzania projektami, projektowaniu nowych systemowych rozwiązań oraz rozwiązań IT. Posiada kompetencje w zakresie zwinnego zarządzania (Agile). W obszarze jej zainteresowań znajdują się innowacyjne rozwiązania, nowe technologie, customer centric approach, UX, optymalizacja, zarządzanie agile, nowe technologie, marketing, psychoanaliza, psychologia tłumu.
Od 2015 roku pracuje w branży marketingowej. Pracowała w Interseroh Warszawa, obecnie ABSOLUT Systems, jako Innovation & New Solution Designer/ Founder.

Anna Łowczowska

absolwentka zarządzania sprzedażą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, marketingu internetowego na AGH oraz Szkoły Facylitacji Pathways. Ukończyła liczne kursy z zakresu pracy z zespołami, marketingu oraz wystąpień publicznych. Od 13 lat kieruje zespołami w różnych firmach, przez wiele lat zawodowo związana z firmą FreshMail, kierowała tam działem marketingu, a później działem events & customer education team. Obecnie jako Head of Partnership w Thulium odpowiada za współpracę z partnerami firmy. Organizatorka konferencji i szkoleń – wydarzeń, które gromadzą od 10 do 600 osób, m.in. największej konferencji o e-mail marketingu w Europie „M@il My Day”, „Auli Polskiej”, „Poranków z email marketingiem” czy „Tour de e-commerce”. Prelegentka na licznych konferencjach, takich jak: „semKRK”, „Czwartek Social Media”, „Kongres Online Marketingu”, „EastBiz”, „Poranki z email marketingiem” czy „Tour de e-commerce”.

Jakub Łowczowski

od 10 lat pracuje w branży marketingowej, ma bogate doświadczenie w dziedzinie programów lojalnościowych i grywalizacji, specjalista w zakresie mobilności, business intelligence, context marketingu.
Pracował w TL Consulting, Pro.fill – Marketing Lojalnościowy, MDI Group, LEVEL, Grupa ATERIM;, obecnie pracuje DevaGroup Certified SEM Experts.