Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Projekt "PoMOOCny e-learning" POWR.03.01.00-00-W058/18 dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.


Infografika zawierająca teksty: studiowanie, motywacja, koncentracja, organizacja, radzenie sobie ze stresem, aktywne czytanie, skuteczne zapamiętywanie, efektywne notowanie, wykonywanie i prezentowanie prezentacji, prezentowanie pracy licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej, rozprawy doktorskiej. Studiowanie to nie tylko wykłady, ćwiczenia, laboratoria, konwersatoria, zaliczenia i sesje. To czas dojrzewania i rozwoju wewnętrznego. To okres poznawania siebie, swoich możliwości, czas rozwijania zainteresowań. Studiowanie oznacza świadome poznawanie oraz poszerzanie wiedzy z własnej inicjatywy. W czasie studiów rozwijamy umiejętności samokształcenia, własnej inicjatywy i samodzielności. Studiujesz albo planujesz studiować – ten kurs jest dla Ciebie.

Rozwiniesz umiejętność studiowania, odkryjesz swoje naturalne predyspozycje i zbudujesz doświadczenie w uczeniu się, poznasz funkcjonowanie inteligencji i pamięci, poprawisz efektywność czytania, zoptymalizujesz proces zapamiętywania, wdrożysz do swojego warsztatu umiejętności akademickich kreatywne techniki rozwiązywania problemów i planowania oraz sposoby na efektywne notowanie. Nie tylko dowiesz się więcej, ale i w praktyce, podczas treningu umiejętności uczenia się, zwiększysz poziom umiejętności praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy.


Kurs jest dedykowany wszystkim studentom rozpoczynającym naukę na studiach I i II stopnia.

Kurs składa się z 7 modułów wiedzowych, modułu organizacyjnego, pre i posttestu.

Uczestnik będzie samodzielnie decydował o wyborze modułu i kolejności podejmowanych aktywności.

Każdy moduł/poziom zawiera różnorodne multimedia (elementy graficzne, materiały filmowe, udźwiękowioną animację) i ćwiczenia interaktywne.

WYMAGANIA WSTĘPNE

Brak.


CELE KURSU

  • prezentacja zasad zarządzania procesem uczenia się w myśl konstruktywizmu, neuropedagogiki i optymizmu poznawczego;
  • rozwijanie kompetencji uczącego się dorosłego w procesie uczenia się poprzez identyfikacje poziomu kompetencji, konstruktywną informację zwrotną, trening koncentracji, aktywnego czytania, pamięci, myślenia twórczego;
  • rozwój kompetencji osobistych uczestników kursu w zakresie motywacji, koncentracji, metod i technik uczenia się, zapamiętywania, kreatywności, rozwiązywania problemów i myślenia twórczego.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

(kliknij na moduł, aby go rozwinąć)


WARUNKI ZALICZENIA

Aby zaliczyć kurs „Zarządzanie procesem uczenia się” uczestnik musi:

• wziąć udział w preteście,

• wykonać 50% zadań treningowych bez względu na wynik,

• wziąć udział w teście końcowym.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie z kursu „Zarządzanie procesem uczenia się” uczestnik musi:

• wziąć udział w preteście,

• wykonać 50% zadań treningowych bez względu na wynik,

• wziąć udział w teście końcowym.


KADRA KURSU

Edyta Nowak-Żółty

Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Trener i coach współpracujący z wiodącymi polskimi firmami szkoleniowymi, wykładowca akademicki, konsultant edukacji, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie Pedagogiki.
Miłośniczka edukacji zdalnej i metodyki nauczania na odległość. Pasjonatka metod uczenia się, koncentracji i zapamiętywania treści. Od czterech lat prowadzi w Akademii WSB przedmiot Efektywne techniki uczenia się. Przedmiot jest realizowany na pierwszych semestrach poszczególnych kierunków studiów.

Iwona Choncia

Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnej, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Nauczyciel, trener, mediator, Instructional Designer, praktyk kształcenia zdalnego i metod i technik uczenia i uczenia się, współautorka programów rozwoju kompetencji społecznych i uczenia się dla uczniów, studentów i nauczycieli.
Poszukuje sposobów wykorzystywania nowych technologii i wirtualnej przestrzeni edukacyjnej do skutecznego nauczania i uczenia się.


Możesz skontaktować się z nami poprzez ogólne forum dyskusyjne kursu, lub mailowo: ezolty@wsb.edu.pl, ichoncia@wsb.edu.pl