Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs "ABC promocji nauki" składa się z 4 modułów i jest skierowany do naukowców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędziach pozwalających na promocję swojego dorobku naukowego. Kurs jest oparty na pierwszej części podręcznika "Sztuka promocji nauki. Praktyczny podręcznik dla naukowców" autorstwa Natalii Osicy. Wydawcą publikacji jest Ośrodek Przetwarzania Informacji - Państwowy Instytut Badawczy.


CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

      • Dlaczego warto promować naukę
      • Jak przedstawiać rezultaty badań
      • Jak napisać artykuł popularnonaukowy
      • W jakie zdjęcia warto zainwestować
      • Jak stworzyć grafikę o wynikach badania
      • Kiedy i jak stosować infografiki
      • Jak stworzyć wideo lub podcast
      • Gdzie i komu prezentować wiedzę z badań
      • Kiedy jest dobry moment na popularyzację nauki w mediach
      • Czym jest patronat medialny i jak go zdobyć

PROGRAM KURSU 

(kliknij na belkę, by rozwinąć listę i dowiedzieć się więcej)

 

               


WARUNKI ZALICZENIA KURSU

Aby zaliczyć kurs należy osiągnąć wynik min. 60% poprawnych odpowiedzi. Trzy testy modułowe stanowią 30% wyniku (po 10% każdy) , natomiast egzamin końcowy stanowi 70% wyniku końcowego. 


KADRA KURSU

 Natalia Osica

socjolożka z wykształcenia, mediatorka z zawodu, specjalizuje się w komunikacji społecznej. Od 2019 roku działa na styku sektora nauki i otoczenia społeczno-gospodarczego. Założycielka pierwszej w Polsce agencji PR dla naukowców - ‘pro science’ (d. Science PR) oraz Fundacji Science PRO, która zajmuje się moderowaniem relacji nauki z biznesem i biznesu z nauką.

Jej misją jest odblokowanie sektora nauki na współpracę z zewnętrznymi interesariuszami i zwiększenie udziału naukowców w życiu gospodarczym kraju. Analizuje procesy, które blokują naukę na poziomie transferu wiedzy i technologii. Ekspertka ds. komunikacji naukowej European Research Council. Współautorka bezpłatnej książki dla naukowców pt. „Sztuka promocji nauki” (wyd. OPI-PIB). Była prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Naukowych Naukowi.pl. W latach 2009-2012 rzeczniczka prasowa i szefowa działu PR w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, gdzie zbudowała Centrum Prasowe, za które otrzymała wiele nagród w tym tytuł „Popularyzatora Nauki” od redakcji Nauka w Polsce PAP. Przeszkoliła setki naukowców z całej Polski, zrealizowała ponad 150 projektów popularyzujących wyniki badań naukowych i kilkadziesiąt projektów doradczych z zakresu budowania relacji z otoczeniem na rzecz kadr zarządzających w sektorze nauki.

Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW. W latach 2009-2012 mediatorka sądowa w sprawach karnych i pracowniczych z ramienia Stowarzyszenia Interwencji Prawnej oraz Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów Wydziału Prawa i Administracji UW. Współautorka publikacji o rozwiązywaniu konfliktów w środowisku akademickim. Przygodę z sektorem akademickim zaczęła w 2006 roku Fundacji Rektorów Polskich.

Aleksandra Świniarska

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Zarządzanie Innowacjami w Warszawskiej Szkole Zarządzania - Szkole Wyższej, broniąc pracę dyplomową na temat wpływu e-learningu na zmniejszenie barier w dostępie do edukacji. Jest również inżynierem gospodarki przestrzennej, co osiągnęła, kończąc Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2019 roku w Wydziale Kształcenia na Odległość w Akademii Sztuki Wojennej. Tam pełniła funkcję metodyka ds. e-learningu oraz prowadziła warsztaty dla wykładowców z obsługi platform e-learningowych i narzędzi do nauki na odległość. Od czerwca 2021 pracuje w Ośrodku Przetwarzania Informacji - Państwowym Instytucie Badawczym nad rozwojem projektu NAVOICA jako starsza specjalistka ds. e-learningu. Zapewnia kompleksowe wsparcie twórcom kursów online. Dodatkowo od kwietnia 2021 roku pracuje jako "Trener Lokalny" w projekcie UE "Lekcja enter-Uczymy jak uczyć" i prowadzi warsztaty dla nauczycieli z wykorzystania narzędzi TiK. Współtworzy również kanał edukacyjny "BlessTest" na YouTube dla uczniów szkół podstawowych, prezentując zagadnienia z programu nauczania w formie krótkich filmów.

  Emilia Kubiak

Ukończyła filologię angielską ze specjalizacją nauczycielską na Uniwersytecie Warszawskim, jej praca magisterska dotyczyła samoregulacji motywacji i autonomii w kursach e-learningowych na platformach typu MOOC. Pracowała jako lektorka języka angielskiego w szkole językowej, posiada doświadczenie w nauczaniu zarówno dzieci jak i dorosłych. W latach 2019-2022 pracowała nad rozwojem projektu NAVOICA jako specjalistka do spraw e-learningu w Ośrodku Przetwarzania Informacji - Państwowym Instytucie Badawczym w Warszawie. Od października 2022 roku zatrudniona jako specjalistka ds. cyfrowych systemów nauczania w firmie Oliver Wyman. 

Zapisz się