Zarządzanie innowacjami
Kurs prezentuje specyfikę zarządzania innowacjami i głównymi modelami wdrażania innowacji do gospodarki oraz ochroną własności intelektualnej.
Kurs prezentuje specyfikę zarządzania innowacjami i głównymi modelami wdrażania innowacji do gospodarki oraz ochroną własności intelektualnej.
Kurs pn. Zarządzanie innowacjami skierowany do głównie pracowników instytucji otoczenia biznesu, osób planujących podjąć zatrudnienie w obrzarze transferu technologii i komercjalizacji wiedzy, pracownicowników działów B+R, naukowców, przedsiębiorców, studentów prawa, zarządzania, kierunków technicznych, którzy będą zainteresowani tematyką innowacji, komercjalizacją wyników badań i ochroną prawną wynalazków. Kurs składa się z 7 modułów. Tu powinien się znaleźć ogólny opis kursu: jego tematyka, grupa odbiorców, poziom, liczba modułów, jego format (w tempie własnym czy z harmonogramem), formy przekazu treści - film, prezentacje, załaczniki itp.
- obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych, - poruszanie się w programach użytkowych, - posługiwanie się przeglądarką internetową, - praca z informacją ze źródeł tradycyjnych i internetowych, - praca indywidualna i zespołowa, - praca z platformą edukacyjną Navoica.
W module pierwszym zostały zaprezentowane podstawowe pojęcia za zakresu tematyki innowacji, omówiono różnice pomiędzy innowacją a wynalazkiem, omówiono źróła innowacji oraz rodzaje innowacji.
W module drugim zostały zaprezentowane etapy finansowania innowacji, stratgie pozyskiwania środków na innowacje.
W module trzecim zostały zaprezentowane kreatywne postawy pozwalające na generowanie innowacji, omówiono również aspekty kultury kreatywności w organizacji
W module czwartym zostały zaprezentowane cechy firmy innowacyjnej, wskazano również w jaki sposób budować innowacyjną firmę, a natępnie jak zarządzać innowacjami
W module piątym zostały zaprezentowane etapy procesu komercjalizacji, określono strategie i metody komercjalizacji.
W module szóstym zostały przestawione sposoby własności intelektualnej, omówiono przepisy dotyczące własności intelektualnej.
Zapoznanie się z treścią wszystkich modułów, udział w forach dyskusyjnych oraz realizacja wszystkich zadań zawartych w kursie ułatwią Ci pomyślne osiągnięcie celów kursu. Warunkami ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu jest uzyskanie 60% wykonania wszystkich zadań testowych (testy po zakończeniu każdej lekcji) oraz egzaminu końcowego. Rozwiązanie zadań punktowanych, zawartych w testach stanowi 50% oceny, zaś w egzaminie końcowym - 50% oceny.
W kursie znajdują się 2 typy zadań:
Do otrzymania e-certyfikatu uprawnia uzyskanie min. 60% punktów za poszczególne testy podsumowujące oraz 60% punktów za test końcowy.
mgr Agnieszka Gołąb
Ekonomistka, trener, doradca biznesowy, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Krakowskiej. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, ocenie pomysłów na biznes, tworzeniu biznes planów. Posiada wieloletnie doświadczenie w ocenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Jej zainteresowania zawodowe związane są tematyką przedsiębiorczości akademickiej, komercjalizacją innowacji i wyceną przedsiębiorstw.
mgr Urszula Sentysz
Doradca biznesowy, specjalista ds. zarządzania oraz tworzenia projekcji biznesowych. Specjalizuje się w zakresie tworzenia biznes planów, pozyskiwania i doradztwa finansowego przedsiębiorstw. Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w zakresie pozyskiwania oraz realizacji funduszy europejskich oraz doradztwa dla przedsiębiorstw.Od lat związana z branżą MSP oraz współpracująca z instytucjami otoczenia biznesu w tworzeniu planów rozwojowych przedsiębiorstw, nowych przedsiębiorstw oraz projektów innowacyjnych.