Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka cookies.
⛔ Uwaga! Od 26.08 (12:00) do 27.08 (22:00) platforma będzie NIEDOSTĘPNA.
⛔ Attention! Aug 26 (12:00) - Aug 27 (10 p.m.) the platform will be UNAVAILABLE.
English for Academia
A student-friendly guide for the curious who would like to get an insight into Academic English.
Zapisy zostały zamknięte
Opis kursu
Celem kursu „English for Academia” jest wykształcenie kompetencji językowych i komunikacyjnych z zakresu języka akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z funkcjonowaniem studenta oraz wykładowcy na uczelni wyższej.
Kurs jest przeznaczony dla osób, które znają język angielski przynajmniej na poziomie B1.
Efekty kształcenia czyli kursant potrafi:
szczegółowo opisać strukturę uczelni oraz jej władze; nazwać i scharakteryzować zajęcia dydaktyczne prowadzone na wydziale,
konstruować spójną, logiczną prezentację z dużą poprawnością,
opisać szczegółowo grafy i trendy w ciekawy sposób,
opisać elementy, metody badawczej, typy badań naukowych, formy finansowania badań,
wyrażać się odpowiednio do sytuacji używając języka formalnego, poprawnie wymawiać trudniejsze wyrazy,
włączyć się do dyskusji, zgadzać się lub kwestionować, a także komentować zdanie innych uczestników forum dyskusyjnego.
Zawartość modułów
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa w dziedzinie struktury uczelni ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z zajęciami dydaktycznymi prowadzonymi na różnych wydziałach.
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu prezentacji ze szczególnym uwzględnieniem pojęć związanych ze strukturą udanej prezentacji, rodzajami prezentacji oraz sposobami jej przedstawienia.
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu wyrazów technicznych z uwzględnieniem pojęć związanych z określeniem danych, faktów oraz z opisami wykresów różnego rodzaju.
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu badań naukowych ze szczególnym uwzględnieniem pojęć związanych z metodą badawczą, rodzajami badań naukowych, symulacją oraz sposobami dofinansowania w dziedzinie nauki i badań naukowych.
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych w formie pisemnej oraz poszerzenie słownictwa z zakresu streszczeń publikacji naukowej ze szczególnym uwzględnieniem pojęć związanych ze strukturą i formą udanej krótkiej publikacji.
Cele modułu: Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych w mowie i w formie pisemnej, poszerzenie słownictwa z zakresu rejestru nieformalnego i formalnego używanego na uczelni oraz unikanie najczęściej popełnianych błędów w wymowie i w formie pisemnej oraz unikanie błedów typu „false friends”.
Warunki ukończenia kursu
Kurs składa się z 6 modułów zakończonych punktowanymi testami (6 testów modułowych, z których można otrzymać 60 punktów) oraz testu końcowego (40 punktów). Łączna ilość punktów to 100. Aby uzyskać zaliczenie z testów modułowych należy w sumie (z 6 testów - maksymalnie 60 punktów) otrzymać przynajmniej 51% wszystkich punktów. Aby uzyskać zaliczenie testu końcowego należy osiągnąć przynajmniej 51% wszystkich punktów.
O autorach
Mgr Agnieszka Łyczko – absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych dla tłumaczy tekstów specjalistycznych w Katedrze UNESCO, wieloletni wykładowca języka specjalistycznego (informatycznego i matematycznego) w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, autorka skryptu English for Mathematics, współautorka e-kursu English for Computer Science na platformie MOODLE.
Mgr Zuzanna Małecka – absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, asystent języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych PK, wieloletni wykładowca języka specjalistycznego informatycznego i fizyki, autorka skryptu Physics Not Only for Physicists, współautorka skryptu TELC English B2 Technical.
Mgr Elżbieta Szabat – absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, asystent języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych PK, wieloletni wykładowca języka specjalistycznego informatycznego współautorka skryptu TELC English B2 Technical, współautorka e-kursu English for Computers Sciences.
Finansowanie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt realizowany przez Politechnikę Krakowską im. Tadeusza Kościuszki w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: „MOOC Języków” (POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC-18). Źródło finansowania: POWER, oś priorytetowa III (Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju), Działanie 3.1 (Kompetencje w szkolnictwie wyższym).
mgr Agnieszka Łyczko, mgr Zuzanna Małecka i mgr Elżbieta Szabat