We use cookies and similar technologies to provide services and to gather information for statistical and other purposes. You can change the way you want the cookies to be stored or accessed on your device in the settings of your browser. If you do not agree, change the settings of your browser. For more information, refer to our Cookies policy.
An architect's guide to professional communication in English.
Enrollment is Closed
Course Description
Kurs "English for Architecture" jest przeznaczony dla studentów uczelni technicznych oraz wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją znajomość specjalistycznego języka angielskiego związanego z architekturą i urbanistyką.
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 - C1.
Celem ogólnym kursu "English for Architecture" jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych uczestników w zakresie języka angielskiego w dziedzinie architektury i urbanistyki, a przez to zwiększenie ich szans na rynku pracy.
Efekty kształcenia, czyli kurs pomoże:
wzbogacić zasób słownictwa o niezbędne zagadnienia z zakresu architektury i urbanistyki;
rozwinąć i pogłębić umiejętność czytania, słuchania i oglądania ze zrozumieniem specjalistycznych materiałów z zakresu architektury i urbanistyki;
przygotować się do samodzielnej pracy z zagadnieniami specjalistycznymi związanymi z architekturą;
zdobyć wiedzę i kompetencje, które będzie można wykorzystać w praktyce zawodowej architekta; poznać wiele angielskich pojęć i zagadnień leksykalnych z dziedziny architektury i urbanistyki;
nawiązać i utrzymywać kontakty ze współpracownikami i klientami, posługiwać się językiem angielskim w sytuacjach komunikacyjnych wymagających zastosowania języka branżowego.
Zawartość modułów
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych w zakresie środowiska pracy architekta, wzbogacenie słownictwa o pojęcia związane z etapami pracy nad projektem architektonicznym, procesem budowlanym, częściami składowymi budowli oraz zespołem profesjonalistów zaangażowanych w projekt inwestycyjny, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych.
Cele modułu: wprowadzenie w tematykę związaną z klasyfikacją budynków ze względu na funkcję oraz użyte materiały; podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa związanego z powszechnie używanymi systemami konstrukcyjnymi, a także siłami i obciążeniami działającymi na budynki; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, a także doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forum dyskusyjnym.
Cele modułu: wprowadzenie w tematykę budownictwa mieszkaniowego ze szczególnym uwzględnieniem budynków jednorodzinnych; podniesienie kompetencji w zakresie znajomości słownictwa związanego z genezą budownictwa wielorodzinnego, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego oraz materiału audio-wizualnego związanego z najbardziej znanymi koncepcjami rozwoju budownictwa mieszkaniowego początku XX wieku oraz modernistycznymi osiedlami mieszkaniowymi lat 60-tych XX w., pogłębianie znajomości zagadnień leksykalnych związanych ze specyfiką życia w mieście i na przedmieściach, a także z trendami kształtującymi przyszłość budownictwa mieszkaniowego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych.
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu budynków użyteczności publicznej oraz przestrzeni publicznych ze szczególnym uwzględnieniem czynników, które stanowią o sukcesie bądź porażce danego budynku bądź przestrzeni publicznej; poszerzenie wiedzy na temat udanych realizacji budynków publicznych w Polsce w ostatnich dekadach; zapoznanie uczestników z zasadami projektowania udanych przestrzeni publicznych, a także z przykładem takiej udanej realizacji (High Line Park w Nowym Jorku); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych.
Cele modułu: zapoznanie uczestników kursu z Nową Hutą - projektem urbanistycznym i architektonicznym o unikatowym charakterze w skali globalnej - ze szczególnym uwzględnieniem lokalnej odmiany architektury realizmu socjalistycznego inspirowanej architekturą polskiego renesansu; wprowadzenie słownictwa związanego z centralnymi zagadnieniami współczenej urbanistyki oraz koncepcji związanych z rozwojem zrównoważonych miast przyszłości, takich jak: ogrodnictwo miejskie, parki kieszonkowe oraz ogrody wertykalne; rozwijanie umiejętności rozumienia materiałów audio oraz audio-wizualnych, a także rozumienia tekstu czytanego; doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na licznych forach dyskusyjnych.
Warunki ukończenia kursu
Kurs składa się z 5 modułów zakończonych punktowanymi testami (5 testów modułowych po 12 punktów) oraz testu końcowego (40 punktów). Łącznie można zdobyć 100 punktów, aby ukończyć kurs i otrzymać zaświadczenie, należy uzyskać 60 punktów.
O autorce kursu
mgr Alicja Półorak-Filipowska - wykładowczyni języka obcego w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, współautorka podręcznika do nauki języka specjalistycznego "A Reading Companion for Students of Architecture," autorka kursu e-learningowego dla studentów uczelni technicznych na platformie MOODLE, ekspertka w dziedzinie nauczania języka angielskiego specjalistycznego z zakresu architektury.
Alicja Półtorak-Filipowska
Kurs przygotowany w ramach projektu "Mooc Języków" Projekt „Mooc Języków” dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ 2014-2020 nr umowy POWR.03.01.00-00-W003/18