Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka cookies.
A civil engineer's guide to professional communication in English.
Zapisy zostały zamknięte
Opis kursu
Kurs „English for Civil Engineering” jest przeznaczony dla studentów uczelni technicznych oraz wszystkich, którzy uczą się lub wykorzystują w pracy język angielski specjalistyczny z zakresu inżynierii lądowej i budownictwa. Wymaganiem wstępnym jest znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B1.
Celem ogólnym kursu „English for Civil Engineering” jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych uczestników w zakresie języka angielskiego w dziedzinie inżynierii lądowej i budownictwa, a przez to zwiększenie ich szans na rynku pracy.
Efekty kształcenia czyli kurs pomoże:
wzbogacić zasób słownictwa o niezbędne zagadnienia z zakresu inżynierii lądowej i budownictwa ogólnego
rozwinąć i pogłębić umiejętności czytania, słuchania i oglądania ze zrozumieniem specjalistycznych materiałów z zakresu budownictwa
przygotować się do samodzielnej pracy z zagadnieniami specjalistycznymi związanymi z budownictwem
zdobyć wiedzę i kompetencje, które wykorzystasz w swojej praktyce zawodowej w dziedzinie inżynierii lądowej; opanować podstawowe pojęcia i zagadnienia leksykalne z zakresu języka specjalistycznego
nawiązać i utrzymywać kontakty ze współpracownikami i klientami, posługiwać się językiem angielskim w sytuacjach komunikacyjnych wymagających zastosowania podstaw języka branżowego
Zawartość modułów
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych w zakresie środowiska pracy inżyniera, wzbogacenie słownictwa o podstawowe pojęcia związane z różnymi typami inżynierów i ich obowiązkami, ofertami pracy w branży budowlanej oraz podstawowym słownictwem niezbędnym w tworzeniu życiorysu branżowego, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forum dyskusyjnym na temat wad i zalet zawodu inżyniera.
Cele modułu: wprowadzenie w tematykę związaną z materiałami budowlanymi, w szczególności drewna i materiałów drewnopochodnych oraz betonu i jego typów; podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa związanego z właściwościami materiałów oraz wytrzymałością materiałów, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, a także doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych na forum dyskusyjnym.
Cele modułu: wprowadzenie w tematykę budynków ze szczególnym uwzględnieniem klasyfikacji budynków ze względu na funkcję; podniesienie kompetencji w zakresie znajomości słownictwa związanego z poszczególnymi częściami budynku oraz fundamentami, rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego oraz materiału audio-wizualnego, poszerzenie słownictwa w dziedzinie budownictwa, ze szczególnym uwzględnieniem drapaczy chmur i innowacji w dziedzinie budownictwa, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych w dyskusji na forum internetowym.
Cele modułu: podniesienie kompetencji językowych oraz poszerzenie słownictwa z zakresu mostów i ich typów ze szczególnym uwzględnieniem mostów łukowych, wiszących i wantowych; poszerzenie wiedzy na temat mostów i zasad ich konstruowania; zapoznanie uczestników z przykładami każdego typu mostów; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych w dyskusji na forum internetowym.
Cele modułu: wprowadzenie w słownictwo związane z tunelami, ich typami, procesem drążenia tuneli i metodami ich konstrukcji; rozwijanie umiejętności rozumienia materiałów audio oraz audio-wizualnych, a także rozumienia tekstu czytanego.
Warunki ukończenia kursu
Kurs składa się z 5 modułów zakończonych punktowanymi testami (5 testów modułowych po 10 punktów), testu końcowego (46 punktów) oraz 4 zadań pisemnych (4 punkty). Łączna ilość punktów to 100; aby ukończyć kurs, należy zdobyć 60 punktów.
Nauczyciele
mgr Magdalena Cora
mgr Magdalena Cora wykładowca języka obcego w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, autor podręcznika do nauki języka specjalistycznego "Geotechnical and Hydraulic Engineering", współautor podręcznika "English for Environmental Engineering" i "TELC Technical", ekspert z zakresu słownictwa specjalistycznego w dziedzinie inżynierii lądowej i wodnej oraz inżynierii środowiska, dyrektor Studium Języków Obcych PK
mgr Magdalena Bednarska-Wnęk
mgr Magdalena Bednarska-Wnęk wykładowca języka obcego w Studium Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, autor podręcznika do nauki języka specjalistycznego "Transport and Logistics", ekspert z zakresu słownictwa specjalistycznego w dziedzinie inżynierii lądowej i transportu.
Kurs przygotowany w ramach projektu "Mooc Języków" Projekt „Mooc Języków” dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ 2014-2020 nr umowy POWR.03.01.00-00-W003/18