Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs powstał w ramach projektu „PK=Power of knowledge” realizowanego w ramach działania 3.1 PO WER, nr umowy: POWR.03.01.00-00-W015/18-00


Kurs przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-15 lat, uczniów szkół podstawowych. Treści zawarte w kursie są dostosowane do oczekiwań i możliwości dzieci i młodzieży, poprzez wykorzystanie takich form przekazu jak film, czy prezentacja. Zagadnienia, przedstawione w przystępny sposób pozwalają zrozumieć podstawowe mechanizmy rynkowe, jak również pomagają rozwiać zainteresowanie przedsiębiorczością. Treści przedstawione w kursie mogą zainspirować również rodziców i opiekunów zainteresowanych edukacją dla przedsiębiorczości, mogą również stanowić pomoc w pracy nauczyciela. Poziom kursu jest dostosowany do możliwości przyswajania materiału z przedmiotowego zakresu w wybranej grupie docelowej. Jest to poziom początkujący.


WYMAGANIA WSTĘPNE

  • wypełnienie dokumentów rekrutacyjnych
  • obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych,
  • poruszanie się w programach użytkowych,
  • posługiwanie się przeglądarką internetową,
  • praca z informacją ze źródeł tradycyjnych i internetowych,
  • praca z platformą edukacyjną Navoica.

CELE KURSU

PO UKOŃCZENIU KURSU:

  • zdobędziesz wiedzę z zakresu edukacji ekonomicznej,
  • zwiększysz świadomość odbioru przekazu reklamowego,
  • wykształcisz nawyki racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
  • nabędziesz umiejętności z zakresu planowania zakupów oraz ich wartościowania,
  • zdobędziesz umiejętności związane z dywersyfikowaniem źródeł przychodu,
  • zdobędziesz wiedzę na temat inwestowania,
  • zostaniesz zainspirowany do samodzielnego analizowania otaczających cię zjawisk ekonomicznych,
  • zostaniesz zainspirowany do rozwijania ich kompetencji ekonomicznych oraz kształtowania postawy przedsiębiorczej.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1

W module pierwszym uczestnik zapoznaje się z podstawowymi definicjami z zakresu ekonomii, a dzięki przestawionym przykładom ma możliwość zrozumieć jej znaczenie w codziennym życiu.

MODUŁ 2

W module drugim zostały zaprezentowane definicje wartości, przy użyciu czytelnych przykładów zostało przestawione znaczenie wartościowania przedmiotów w procesie wymiany.

MODUŁ 3

W module trzecim zostały zaprezentowane pojęcia z związane z pieniądzem i jego historią. Przedstawino czym jest pieniądz, jak zmieniała się jego forma na przedstrzeni wieków, jakie cechy musiał posiadać dany towar aby stać się pieniądzem. Przybliżono również pojęcia z zakresu inflacji oraz ukazano skutki jakie wywołuje w gospodarce.

MODUŁ 4

W module czwartym zostały przestawiona historia bankowości, wyjaśniono skąd biorą się pieniądze w banku, przedstawiono zanczenie takich pojęć jak depozyt i kredyt. Wyjaśniono również proces kreacji pieniądza i funkcjonowania banku centralnego.

MODUŁ 5

W module piątym zostały zaprezentowano uczniom, jak rzadkie zasoby (dochody) mogą być alokowane na dwa skrajne sposoby oraz przeanalizowanie, co z tego wynika. Przestawiono również pojęcia z zakresu podziału zasobów.

MODUŁ 6

W module szóstym zapoznano uczniów z pojęciem aktywa, pasywa. Wyjaśniono czym różnią się aktywa od pasywów, oraz wyjaśniono pojęcie dochodu pasywanego.

MODUŁ 7

W module siódmym wyjaśniono różnicę między oszczędzaniem i inwestowaniem. Wyjaśnion relacja między oszczędzaniem a inwestycjami.

MODUŁ 8

W module ósmym wyjaśniono na czym polega zakładanie działalności gospodarczej, co jest potrzebne aby założyć własny biznes. Czym różni się praca na etacie od prowadzenia własnej działalności gospodarczej.


STRUKTURA KURSU

Przedsiębiorczość ma MOOC to kurs podstawowy złożony z ośmiu modułów. Kolejność modułów została tak zaplanowana aby uczeń mógł wykorzystać wiedzę zobytą w poprzednich modułach. W każdym module znajdziesz:

  • lekcje podzielone na jednostki tematyczne, a w nich:
    1. Krótki film wyjaśniający zgadnienia poznawane w trakcie lekcji
    2. Ćwiczenia i testy oznaczone jako „Sprawdź się!”
    3. Zachętę od udziału w dyskusji z uczestnikami kursu;
  • test końcowy

WARUNKI ZALICZENIA

Jeśli chcesz otrzymać e-certyfikat ukończenia kursu, zapoznaj się z treścią poszczególnych lekcji i jednostek, rozwiąż wszystkie testy podsumowujące moduły oraz test końcowy. Do otrzymania e-certyfikatu uprawnia uzyskanie min. 60% punktów za poszczególne testy podsumowujące oraz 60% punktów za test końcowy.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Do otrzymania e-certyfikatu uprawnia uzyskanie min. 60% punktów za poszczególne testy podsumowujące oraz 60% punktów za test końcowy.


KADRA KURSU

zdjęcie autorki kursumgr Agnieszka Gołąb

Ekonomistka, trener, doradca biznesowy, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Krakowskiej. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, ocenie pomysłów na biznes, tworzeniu biznes planów. Posiada wieloletnie doświadczenie w ocenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Jej zainteresowania zawodowe związane są tematyką przedsiębiorczości akademickiej, komercjalizacją innowacji i wyceną przedsiębiorstw.

zdjęcie autorki kursu mgr Urszula Sentysz

Doradca biznesowy, specjalista ds. zarządzania oraz tworzenia projekcji biznesowych. Specjalizuje się w zakresie tworzenia biznes planów, pozyskiwania i doradztwa finansowego przedsiębiorstw. Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w zakresie pozyskiwania oraz realizacji funduszy europejskich oraz doradztwa dla przedsiębiorstw.Od lat związana z branżą MSP oraz współpracująca z instytucjami otoczenia biznesu w tworzeniu planów rozwojowych przedsiębiorstw, nowych przedsiębiorstw oraz projektów innowacyjnych.