Nauka programowania w języku C
Celem kursu jest nauka podstaw programowania strukturalnego w języku C. Jest skierowany do młodzieży licealnej zainteresowanej nauką programowania.
Celem kursu jest nauka podstaw programowania strukturalnego w języku C. Jest skierowany do młodzieży licealnej zainteresowanej nauką programowania.
Kurs powstał w ramach projektu "MOOC@PB-Nowoczesne technologie w procesie kształcenia" umowa nr POWR.03.01.00-00-W040/18-00
Kurs dotyczy podstaw programowania strukturalnego w języku C. Uczestnik kursu po jego zakończeniu będzie w stanie napisać program z tekstowym interfejsem użytkownika, wykorzystujący podstawowe typy danych, a także paradygmaty programowania strukturalnego.
Kurs jest skierowany do młodzieży zainteresowanej nauką programowania i dlatego zawiera dużo przykładów, filmy ilustrujące realizację zadań, prezentacje kodu, interaktywny kod na platformie Repl.it. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby brali w nim udział także inni uczestnicy. Co ważne, kurs jest dla osób początkujących - nie jest wymagane żadne wcześniejsze przygotowanie, ani znajomość żadnego języka programowania.
Kurs składa się z 14 lekcji merytorycznych (część informacyjna i wprowadzająca oraz część praktyczna: przykładowe zadania wraz z objaśnieniami, a także zadania do samodzielnego wykonania). Po każdej lekcji uczestnicy wykonują test oraz zadanie praktyczne, którego zaliczenie umożliwia kontynuację kursu.
Do nauki potrzebujesz komputera z dostępem do internetu. Możesz zainstalować program CodeBlocks, albo korzystać z interaktywnego środowiska na zdalnym serwerze Repl.it. Niezbędne instrukcje instalacji znajdziesz w kursie.
Kurs możesz przeglądać zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych, lecz do wykonania zadań implementacyjnych będziesz z pewnością potrzebować komputera.
Nie musisz znać języka angielskiego, chociaż powienieś(aś) wiedzieć, że elementy kodu są pisane w tym języku. Ale nie musisz się tym martwić, każda instrukacja jest wyjaśniona.
Aby zaliczyć kurs musisz uzyskać co najmniej 51% ogólnej liczby punktów, na którą składają się: testy sprawdzające wiedzę przy każdym temacie (20% ogólnej liczby punktów), zadania implementacyjne przy każdym temacie (30% ogólnej liczby punktów) i egzamin na zakończenie kursu (50% ogólnej liczby punktów).
Każdy, kto uzyska zaliczenie, otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Adiunkt, Wydział Informatyki, Politechnika Białostocka
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej. Prowadzi zajęcia z przedmiotów dotyczących programowania w językach C/C++, Java, C#. Pracuje jako nauczyciel informatyki w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Białostockiej. Prowadziła zajęcia dla młodzieży w ramach projektu Talenty XXI wieku. Zainteresowania naukowe skupiają na na szeroko pojętej analizie danych, systemów decyzyjnych oraz rekomendujących.
Adiunkt, Wydział Informatyki, Politechnika Białostocka
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej. Prowadzi zajęcia z przedmiotów dotyczących programowania: w języku C/C++, Java, JavaScript, React i Angular. Zainteresowania naukowe: analiza danych, web mining oraz systemy rekomendacji. Jest też współwłaścicielem firmy zajmującej się inteligentnymi rozwiązaniami w dziedzinie Internet of Things, odznaczoną europejskim certyfikatem Seal of Excellence.