Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Loga Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej

Kurs został utworzony w ramach projektu "MOOC@PB-Nowoczesne technologie w procesie kształcenia"; umowa POWR.03.01.00-00-W040/18-00.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Aby przystąpić do realizacji kursu dobrze być studentem ostatniego roku studiów licencjackich lub magisterskich przygotowującym pracę dyplomową. Do kursu mogą także przystąpić doktoranci z dyscyplin mieszczących się w ramach nauk społecznych.


CEL KURSU

Celem kursu jest przekazanie wiedzy teoretycznej uczestnikom na temat rodzajów badań społecznych, wykształcenie umiejętności przygotowania koncepcji badań, doboru próby, metody i techniki badań społecznych oraz wykształcenie umiejętności przygotowania narzędzi badawczych.

Uczestnik po zakończeniu kursu i zaliczeniu wszystkich aktywności będzie potrafił samodzielnie zaprojektować proces badawczy oraz przygotować narzędzie badawcze. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia z obszaru metod badań społecznych oraz zapoznają się z zasadami konstrukcji narzędzi badawczych.

W efekcie student charakteryzuje istotę badań społecznych oraz wymienia i opisuje metody i techniki badań. Potrafi dobrać metody i techniki badawcze do wskazanego problemu badawczego przedsiębiorstwa. Planuje i organizuje własny projekt badawczy.

Po każdym module znajdują się pytania testowe weryfikujące wiedzę uczestnika kursu.


MODUŁY TEMATYCZNE

Kurs składa się z 8 modułów, zawierających zagadnienia teoretyczne, ćwiczenia i case study. Wykorzystane w ramach kursu przykłady pochodzą z realizowanych ostatnio badań i są łatwe do zrozumienia. Kurs obejmuje podstawy metodologii badań społecznych.

Moduł 1. Pojęcia wprowadzające
Moduł 2. Struktura procesu badawczego
Moduł 3. Formułowanie problemów i hipotez badawczych
Moduł 4. Konceptualizacja i operacjonalizacji pojęć
Moduł 5. Wybór metody i techniki badawczej
Moduł 6. Dobór próby
Moduł 7. Ilościowe techniki badawcze
Moduł 8. Jakościowe techniki badawcze


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu i otrzymania zaświadczenia jest pozytywna ocena z testu końcowego (minimum 70% poprawnych odpowiedzi).


KADRA KURSU

Obrazek przedstawia członka kadry Dr hab. Ewa Glińska

Dr hab. Ewa Glińska

Profesor Politechniki Białostockiej, kierownik Katedry Marketingu i Turystyki na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Autorka ponad stu prac naukowych z zakresu marketingu i brandingu terytorialnego. Ekspertka w projektach naukowych o charakterze krajowym i międzynarodowym. Wykładowca przedmiotów związanych z marketingiem, badaniami marketingowymi, a także zarządzaniem marką.

Zapisz się