Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Logo projektu-Fundusze Europejskie, flaga Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej

Kurs został utworzony w ramach projektu "MOOC@PB-Nowoczesne technologie w procesie kształcenia" numer umowy POWR.03.01.00-00-W040/18-00

 

OPIS KURSU

Kurs przeznaczony jest dla studentów, absolwentów, przedsiębiorców akademickich oraz osób które planują założyć firmę w przyszłości. W kursie znajdą się praktyczne wskazówki, case study oraz niezbędna teoria z zakresu wspierania przedsiębiorczości akademickiej. Kurs w dużym stopniu bazuje na praktycznych przykładach wspierania przedsiębiorców przez różne instytucje: uczelnie, inkubatory, programy akceleracyjne, centra transferu technologii, parki naukowo-technologiczne, korporacje. Przykłady wsparcia pochodzą z ostatnich lat i są łatwe do zrozumienia dla początkującego przedsiębiorcy lub studenta.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Dla osób, które mają już doświadczenie z przedsiębiorczością akademicką, nie ma wymagań wstępnych. Dla pozostałych osób wymagania wstępne odnoszą się do posiadanych przez nich kompetencji informatycznych potrzebnych do obsługi kursu oraz umiejętności samodzielnego studiowania nowych zagadnień zwłaszcza na bazie dostępnych kursów e‒learningowych.


CELE KURSU

  • Zdobędziesz wiedzę na temat kluczowych aspektów związanych z przedsiębiorczością akademicką.
  • Poznasz instytucje i programy, które mogą pomóc Tobie na drodze do sukcesu rynkowego.
  • Dowiesz się jak działają najlepsze ekosystemy wspierające przedsiębiorczość akademicką.
  • Przekonasz się o własnych kompetencjach przedsiębiorczych.
  • Nauczysz się rozpoznawać, które instytucje i programy, na jakim etapie rozwoju Twojej kariery mogą pomóc Tobie w realizacji marzeń.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

Moduł 1. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA W TEORII I PRAKTYCEstrong>

W module 1 zostały zaprezentowane zostały ogólne pojęcia związane z przedsiębiorczością akademicką.

Najważniejsze tematy, które poznasz w tym module to:

  1. Czym jest przedsiębiorczość akademicka i kim jest przedsiębiorca akademicki.
  2. Na czym polega proces przedsiębiorczości akademickiej.
  3. Jakie są podstawowe aspekty prawne związane z przedsiębiorczością akademicką.

Moduł 2. PODMIOTY BUDUJĄCE EKOSYSTEM WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ 

W module 2 zaprezentowano podmioty budujące ekosystem wspierający przedsiębiorczość akademicką.

Najważniejsze tematy w tym module to:

  1. Istota ekosystemu wsparcia przedsiębiorczości akademickiej.
  2. Spółki spin-off i spin-out.
  3. Podmioty budujące ekosystem wsparcia przedsiębiorców, m.in.: inkubatory, akceleratory, centra transferu technologii, parki n-t.

Moduł 3. PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA WSPIERAJĄCA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKĄ

W module 3 skupiono się na przykładach (case study)  przedsiębiorczych uczelni, które zbudowały skuteczne systemy wsparcia przedsiębiorczości akademickiej, m.in. Stanford Univeristy, MIT, University of Oxford. 

Moduł 4. BIZNES I KORPORACJE WSPIERAJĄCE PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKĄ

W module 4 przybliżono zagadnienie wsparcia przedsiębiorców akademickich przez biznes i korporacje.

Najważniejsze tematy zawarte w tym module to:

  1. Przedsiębiorczość startupowa.
  2. Korporacje wspierające przedsiębiorczość akademicką i startupy.
  3. Modele współpracy startupów z korporacjami.

Moduł 5. SOCIAL MEDIA I INNE NARZĘDZIA PROMOCJI PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ

W module ostatnim skupiono się na współczesnych narzędziach promocji przedsiębiorczości akademickiej.

Podjęto następujące tematy:

  1. Promocja przedsiębiorczości akademickiej.
  2. Odbiorcy promocji przedsiębiorczości akademickiej.

Rodzaje działań promocyjnych.


WARUNKI ZALICZENIA

W kursie znajdują się 2 typy sprawdzenia wiedzy uczestnika kursu podlegające ocenie:

  • Krótkie quizy, zawarte w modułach, które sprawdzają wiedzę na bieżąco i mają pomóc utrwalić wiedzę. Ich waga w ocenie końcowej to 30%,
  • Test końcowy, stanowiący podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 70%.

Quiz składa się z kilku pytań, Test końcowy składają się z 15 pytań, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.


KADRA KURSU

dr Urszula Kobylińska

dr Urszula Kobylińska

Autorka kursu jest adiunktem na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Aktywnie i systematycznie rozwija dorobek w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Jest autorem lub współautorem 90 publikacji z obszaru zarządzania zamieszczonych w krajowych i zagranicznych monografiach lub czasopismach. Obecnie jest członkiem międzynarodowego zespołu realizującego projekt pt. Akceleracja ekosystemu wsparcia biznesu (ACCESS, Interrreg Litwa-Polska, 2020-2021). Była członkiem lub wykonawcą w 14 projektach badawczych lub komercyjnych. W ostatnim czasie kierowała projektem badawczym ramach grantu Miniatura2 w temacie: Jakość relacji w zakresie wspierania przedsiębiorczości akademickiej w Polsce Wschodniej (projekt realizowany w latach 2018-2019). W latach 2017-2018, była członkiem zespołu, realizującego międzynarodowy projekt pt.: LT-PL cooperation platform supporting newly established business and promoting entrepreneurship, Interreg Litwa-Polska.

 

Zapisz się