Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Dzięki uczestnictwu w tym kursie wzbogacisz swoją wiedzę z zakresu metod i narzędzi zarządzania przez jakość. Zdobędziesz także umiejętności analityczne w zakresie zastosowania wybranych metod i narzędzi zarządzania jakością w określonych (dedykowanych) obszarach działalności przedsiębiorstwa. Szczególny nacisk jest położony na kształtowanie u słuchaczy umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytych wiadomości. Dzięki temu uzyskasz kompetencje w zakresie wdrożenia odpowiednich metod warunkujących dążenie do doskonałości biznesowej przedsiębiorstwa. Wszystko to stanowić będzie wkład w aktywny udział kadr w rozwój systemu zapewnienia jakości w przedsiębiorstwach, co przyczyni się do podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami


CELE KURSU

Głównym celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie metod zarządzania jakością w współczesnym przedsiębiorstwie. Poznanie najważniejszych koncepcji, metod i narzędzi zapewnienia jakości umożliwi rozwiązywanie problemów jakościowych występujących w przedsiębiorstwie. Dzięki umiejętności prawidłowej identyfikacji problemów jakościowych w przedsiębiorstwie w oparciu o liczne przykłady, zadania i case studies absolwent kursu będzie potrafił zastosować wybrane metody zapewnienia jakości w określonych sytuacjach. Zakres merytoryczny kursu umożliwi także uzyskanie przez uczestnika kursu umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów w zakresie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Efektem realizacji kursu będzie zdobycie kompetencji wymaganych w pracy na stanowisku kierownika/menedżera średniego i wyższego szczebla.


KURS SKŁADA SIĘ Z 8 MODUŁÓW

MODUŁ 1

Total Quality Management

MODUŁ 2

Kaizen - zdroworozsądkowa koncepcja zarządzania

MODUŁ 3

5S - zapewnienie porządku w miejscu pracy

MODUŁ 4

Just in Time

MODUŁ 5

Benchmarking - równaj do najlepszych

MODUŁ 6

Analiza przyczyn i skutków potencjalnych wad (FMEA - Failure Mode and Effects Analysis)

MODUŁ 7

Lean Management/Manufacturing

MODUŁ 8

TPM - Total Productive Maintenance

Dostęp do kursu jest otwarty do wszystkich treści; Sposób pracy uczestników: indywidualny. W ramach realizacji kursu zawsze będzie możliwość wysłania informacji (komunikacji) między uczestnikami (w tym także z prowadzącym) poprzez grupę dyskusyjną. Po zakończeniu całego kursu uczestnik otrzyma informację zwrotną, który z zrealizowanych działów (modułów) wypadł najsłabiej (a więc który powinien jeszcze raz gruntownie przeanalizować).


WARUNKI ZALICZENIA

Każdy moduł kończy się testem, którego celem jest zweryfikowanie nabytych wiedzy i umiejętności. Aby zaliczyć test uczestnik musi udzielić 60% poprawnych odpowiedzi. Do testu można przystąpić dwukrotnie. Aby zaliczyć cały kurs należy uzyskać pozytywne oceny z wszystkich testów po każdym module.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie należy uzyskać pozytywne oceny z wszystkich testów po każdym module.


KADRA KURSU

dr hab. Rafał Drewniak, prof. PBŚ

dr hab. Rafał Drewniak, prof. PBŚ

Wydział Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy (dawniej: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczego im Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy).

Profesor uczelniany (2019) w Katedrze Zarządzania Innowacjami Organizacyjnymi Wydziału Zarządzania. Jego zainteresowania naukowe i prace empiryczne koncentrują się wokół problematyki aliansów strategicznych, sieci powiązań między przedsiębiorstwami, zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą oraz przywództwa. Realizował wiele ekspertyz i badań empirycznych dla Jednostek Administracji Samorządowej oraz sektora przedsiębiorstw. Autor wielu publikacji naukowych, w tym siedmiu książek oraz blisko 100 artykułów, które publikowane były m.in. w International Entrepreneurship and Management Journal, International Journal of Contemporary Management. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistic. Recenzent w kilku czasopismach naukowych, m.in. w Asia Pacific Journal of Marketing and Logistic, Forum Scientiae Oeconomia, Journal of Corporate Responsibility and Leadership.

rafal.drewniak@pbs.edu.pl 

Prof. dr hab. Robert Karaszewski

Prof. dr hab. Robert Karaszewski

Wydział Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy (dawniej: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczego im Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy).

Profesor zwyczajny (2009) w Katedrze Zarządzania Innowacjami Organizacyjnymi Wydziału Zarządzania. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu przywództwa, TQM, zarządzania wiedzą. Ostatnio pracował w roli lidera w globalnym środowisku biznesowym. W swoich dociekaniach empirycznych kładzie nacisk na pozytywny i normatywny wpływ kierownictwa na rozwój korporacyjny. Ma ponad 100 oryginalnych publikacji i badań naukowych, w tym sześciu książek. Jego artykuły zostały opublikowane m.in. w "Harvard Business Review Poland", "Quality Progress", "The TQM Magazine", "Journal of Knowledge Management". Jest członkiem wielu programów naukowych i rad socjalnych, w tym: American Society for Quality, Literati Club, The TQM Magazine Editorial Advisory Board, International Leadership Association, Knowledge Management Professional Society. Jest członkiem redakcji i recenzentem ad hoc kilku czasopism akademickich. Został ogłoszony jednym z 15 najlepszych wybitnych młodych naukowców z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w 2008 roku.

robert.karaszewski@pbs.edu.pl