Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)

Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.

 


Opis kursu


Kurs skierowany jest do osób odczuwających potrzebę zmiany własnego sposobu funkcjonowania, rozwoju własnego potencjału i dowiedzenia się, jak efektywnie ulepszyć swoje funkcjonowanie w różnych aspektach życia w sytuacji, gdy znane sposoby nie sprawdzają się.

Głównym celem jest odkrywanie i efektywne wykorzystanie osobistego potencjału oraz rozwój własnych kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych, co w efekcie będzie sprzyjało podnoszeniu jakości życia.


Czego się nauczysz?


Podczas pracy z kursem:

poznasz istotę komunikacji interpersonalnej,

poznasz znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,

poznasz różne techniki przezwyciężania barier komunikacyjnych i budowania relacji w oparciu o partnerską komunikację interpersonalną,

dowiesz się, czym jest konflikt i jak z nim sobie radzić,

popracujesz nad własnym rozwojem.

 


Wymagania wstępne


Kurs przeznaczony jest dla każdego, kto chce zmienić sposób swojego codziennego funkcjonowania i uczynić je bardziej satysfakcjonującym i efektywnym. Kompetencje, które powinna posiadać osoba przystępująca do rekrutacji to:

chęć uczenia się czegoś nowego,

elementarna wiedza o funkcjonowaniu człowieka.

 


Program kursu


Kurs składa się z 8 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.

Kliknij na nagłówek, aby zobaczyć dodatkowe informacje.

 


Warunki zaliczenia kursu


W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:

  • sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów, które umieszczone są po niektórych modułach i mają pomóc utrwalić wiedzę. Ich waga w ocenie końcowej to 50%,
  • test wiedzy stanowiący podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 50%.

Dodatkowo w modułach występują ćwiczenia, których celem jest samodzielna ocena poziomu zrozumienia danego tematu lub poziomu przyswojenia wiedzy. Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu może wykorzystać tylko dwie próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście. Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie. Tu również możliwe są dwa podejścia.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Zostanie ono wygenerowane automatycznie po osiągnięciu progu zaliczeniowego i będzie możliwe do pobrania w zakładce “Moje kursy”


Kadra kursu


 

dr Magdalena Grochulska

Dr Magdalena Grochulska - doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki, terapeuta, od 25 lat związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Autorka wielu publikacji z zakresu: komunikacji społecznej, konfliktów w rodzinie oraz szerokorozumianego wsparcia społecznego. Moderator zmiany zarówno indywidualnej, jak i społecznej.