Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka cookies.
Celem kursu jest odkrywanie i efektywne wykorzystanie osobistego potencjału oraz rozwój własnych kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych.
Zapisy zostały zamknięte
Opis kursu
Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)
Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.
Opis kursu
Kurs skierowany jest do osób odczuwających potrzebę zmiany własnego sposobu funkcjonowania, rozwoju własnego potencjału i dowiedzenia się, jak efektywnie ulepszyć swoje funkcjonowanie w różnych aspektach życia w sytuacji, gdy znane sposoby nie sprawdzają się.
Głównym celem jest odkrywanie i efektywne wykorzystanie osobistego potencjału oraz rozwój własnych kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych, co w efekcie będzie sprzyjało podnoszeniu jakości życia.
Czego się nauczysz?
Podczas pracy z kursem:
▹
poznasz istotę komunikacji interpersonalnej,
▹
poznasz znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
▹
poznasz różne techniki przezwyciężania barier komunikacyjnych i budowania relacji w oparciu o partnerską komunikację interpersonalną,
▹
dowiesz się, czym jest konflikt i jak z nim sobie radzić,
▹
popracujesz nad własnym rozwojem.
Wymagania wstępne
Kurs przeznaczony jest dla każdego, kto chce zmienić sposób swojego codziennego funkcjonowania i uczynić je bardziej satysfakcjonującym i efektywnym. Kompetencje, które powinna posiadać osoba przystępująca do rekrutacji to:
▹
chęć uczenia się czegoś nowego,
▹
elementarna wiedza o funkcjonowaniu człowieka.
Program kursu
Kurs składa się z 8 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.
➜
Kliknij na nagłówek, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Cele modułu:
poznasz, czym jest komunikacja interpersonalna i jakie są najbardziej popularne modele komunikacji,
poznasz model przepływu informacji i znaczenie pierwszego wrażenia,
spróbujesz wykorzystać formy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w efektywnym porozumiewaniu się.
Najważniejsze zagadnienia:
pojęcie komunikacji interpersonalnej,
modele komunikacji,
komunikacja werbalna,
komunikacja niewerbalna.
Moduł składa się z 7 lekcji i jest zaplanowany na około 10-12 godzin.
Cele modułu:
dowiesz się, co oznacza komunikacja wspierająca,
dowiesz się, jaki związek ma komunikacja i motywacja,
wykonasz szereg ćwiczeń dotyczących rozpoznawania własnych emocji i sposobów formułowania komunikatów.
Najważniejsze zagadnienia:
komunikacja wspierająca,
formułowanie komunikatów,
skuteczna komunikacja,
ćwiczenia praktyczne z zakresu tematyki.
Moduł składa się z 4 lekcji i jest zaplanowany na około na około 10-12 godzin.
Cele modułu:
dowiesz się, czym są bariery komunikacyjne i jakie są ich rodzaje,
poznasz zasady porozumiewania się bez przemocy,
poznasz bariery komunikacyjne w związkach,
wykonasz praktyczne ćwiczenia związane z rozpoznawaniem barier.
Najważniejsze zagadnienia:
bariery komunikacyjne,
język żyrafy vs. język szakala,
komunikacja w związkach,
ćwiczenia praktyczne.
Moduł składa się z 4 lekcji i jest zaplanowany na około na około 10-12 godzin.
Cele modułu:
poznasz znaczenie i rolę asertywności w efektywnej komunikacji,
poznasz zachowania uległe i agresywne,
dowiesz się, czym jest asertywność fizyczna,
wykonasz kilka ćwiczeń związanych z zachowaniami asertywnymi.
Najważniejsze zagadnienia:
asertywność,
asertywne przekonania,
odmawianie,
ćwiczenia praktyczne.
Moduł składa się z 3 lekcji i jest zaplanowany na około 9 godzin.
Cele modułu:
poznasz, czym jest autoprezentacja i jaka jest jej rola w komunikacji,
poznasz techniki obronne i asertywne w autoprezentacji,
dowiesz się, jak przezwyciężyć tremę,
popracujesz nad budowaniem wizerunku,
zaplanujesz własne wystąpienie.
Najważniejsze zagadnienia:
autoprezentacja,
budowanie wizerunku,
trema,
wystąpienie publiczne,
ćwiczenia praktyczne.
Moduł składa się z 7 lekcji i jest zaplanowany na około 12-13 godzin.
Cele modułu:
poznasz rodzaje konfliktów oraz fazy i etapy konfliktu,
poznasz strategie rozwiązywania konfliktów,
wykonasz szereg ćwiczeń związanych z własnym funkcjonowaniem w konflikcie i wybieranych sposobach reagowania.
Najważniejsze zagadnienia:
konflikt,
strategie radzenia z konfliktem,
ćwiczenie praktyczne.
Moduł składa się z 7 lekcji i jest zaplanowany na około 11-12 godzin.
Cele modułu:
poznasz istotę mediacji, jej rodzaje i związek z komunikacją interpersonalną,
poznasz praktyczne aspekty mediacji,
dowiesz się o znaczeniu temperamentu w mediacji i komunikacji w trudnych emocjonalnie sprawach.
Najważniejsze zagadnienia:
mediacje i negocjacje,
analiza transakcyjna,
negocjacje pozycyjne i problemowe,
komunikacja w emocjach.
Moduł składa się z 8 lekcji i jest zaplanowany na około 13-14 godzin.
Cele modułu:
poznasz zasady komunikacji partnerskiej,
dowiesz się o znaczeniu nietłumienia emocji,
wykonasz szereg ćwiczeń związanych z rozwijaniem komunikacji w związkach.
Najważniejsze zagadnienia:
krytyka w relacjach,
słuchanie partnera,
ćwiczenie praktyczne.
Moduł składa się z 2 lekcji i jest zaplanowany na około 9 godzin.
Warunki zaliczenia kursu
W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:
➜
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów, które umieszczone są po niektórych modułach i mają pomóc utrwalić wiedzę. Ich waga w ocenie końcowej to 50%,
➜
test wiedzy stanowiący podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 50%.
Dodatkowo w modułach występują ćwiczenia, których celem jest samodzielna ocena poziomu zrozumienia danego tematu lub poziomu przyswojenia wiedzy. Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu może wykorzystać tylko dwie próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście. Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie. Tu również możliwe są dwa podejścia.
Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Zostanie ono wygenerowane automatycznie po osiągnięciu progu zaliczeniowego i będzie możliwe do pobrania w zakładce “Moje kursy”
Kadra kursu
dr Magdalena Grochulska
Dr Magdalena Grochulska - doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki, terapeuta, od 25 lat związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Autorka wielu publikacji z zakresu: komunikacji społecznej, konfliktów w rodzinie oraz szerokorozumianego wsparcia społecznego. Moderator zmiany zarówno indywidualnej, jak i społecznej.