Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

logo

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)

Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.

 


Opis kursu


Celem kursu jest rozwój potencjału twórczego uczestników. Efektem szkolenia będzie wzrost kreatywności, szybsze i bardziej konstruktywne rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.

Kurs będzie także poświęcony przełamywaniu barier myślowych zarówno na poziomie rozwiązywania krótkotrwałych zadań, jak i kierowania swoim życiem.

Warsztat będzie obejmował m.in. takie zagadnienia jak:

    • odnajdywanie w sobie twórczych zasobów i możliwości ujawniania ich na co dzień,
    • odkrywanie przyczyny z powodu których nie zawsze ujawnia się twórczość,
    • przekraczanie stereotypów i sztywnych schematów myślowych,
    • doskonalenie myślenia twórczego, uelastycznienie umysłu, tak aby tworzył jak najwięcej oryginalnych, nietypowych pomysłów,
    • rozwijanie twórczej współpracy w grupie,
    • sposoby bardziej twórczego i oryginalnego funkcjonowania w życiu osobistym.

Na zakończenie kursu ponadto uczestnicy będą znali różnorodne sposoby (metody i techniki) rozwiązywania problemów i umieli je zastosować adekwatnie do sytuacji.


Czego się nauczysz?


Podczas pracy z kursem uczestnik:

dokona oceny swojego potencjału twórczego na początku i na końcu kursu,

pozna metody, techniki i narzędzia kreatywnego myślenia, twórczego rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji oraz będzie umiał zastosować je adekwatnie do sytuacji,

będzie miał możliwość odnalezienia w sobie twórczych zasobów i możliwości oraz odkrycia przyczyny z powodu których nie zawsze ujawniała się jego twórczość,

rozwinie myślenie kreatywne, twórcze rozwiązywanie problemów oraz podejmowanie decyzji zarówno na płaszczyźnie funkcjonowania indywidualnego jak i pracy grupowej,

rozwinie funkcjonowanie procesów poznawczych w zakresie myślenia twórczego, w szczególności operacji umysłowych takich jak: abstrahowanie, rozumowanie dedukcyjne, myślenie metaforyczne, transformowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie indukcyjne,

nauczy się funkcjonować w sposób bardziej twórczy w życiu osobistym oraz zawodowym.


Wymagania wstępne


Kurs przeznaczony jest dla każdego kto chce doskonalić umiejętności w zakresie kreatywności myślenia, twórczego rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji. Ponieważ jego założeniem jest doskonalenie umiejętności, nie jest on rekomendowany osobom, które chcą w tym zakresie rozwinąć tylko swoją wiedze. Aktywna forma uczestnictwa, wykonywanie ćwiczeń i zadań jest istotą tego kursu, a wiedza teoretyczna jego podbudową, ale nie istotą.


Program kursu


Kurs składa się z 10 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.


Warunki zaliczenia kursu


W kursie znajduje się jeden typ aktywności uczestnika kursu podlegający ocenie:

sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów kończących moduły.

Testy składają się z 5 pytań. W sumie w całym kursie jest 40 punktowanych pytań. 

Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu poprawnego wyniku.


Kadra krusu


mgr Małgorzata Dworzańska
Opiekun kursu: mgr Małgorzata Dworzańska


mgr Małgorzata Dworzańska – psycholog, certyfikowany trener Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych, coach (ukończona Szkoła Profesjonalnego Coachingu w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego), doradca zawodowy, certyfikowany mediator.

Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń i treningów z obszaru rozwoju kompetencji interpersonalnych oraz psychologii w biznesie i zarządzaniu, w tym rozwoju umiejętności twórczych. Od 2003 roku zrealizowała ponad 10000 godzin jako trener, coach i doradca zawodowy.

Kierownik merytoryczny Szkoły Trenersko Coachingowej przy Ośrodku Twórczej Edukacji „Kangur”. Współzałożycielka i wiceprezes Fundacji FORMY zaangażowanej w działania, których sednem jest wspieranie osób w szczególnie niekorzystnej sytuacji życiowej i społecznej; likwidacja barier w dostępie defaworyzowanych grup społecznych do dóbr publicznych, społecznych i kulturalnych oraz działania na rzecz kształcenia społeczeństwa obywatelskiego. Współautorka i realizatorka kilku projektów, których celem była edukacja kulturalna oraz rozwój kreatywności uczestników.

Prywatnie pasjonatka Suwalszczyzny i Mazur Garbatych.

 

dr Iwona Bołtuć
Opiekun kursu: dr Iwona Bołtuć


dr Iwona Bołtuć – psycholog, logopeda, oligofrenopedagog, trener. Pracownik SOSW nr1, od 1995 roku współpracownik Polskiego Związku Niewidomych w Częstochowie, a od 2010 PWSH POMERANIA. Autor, współautor i koordynator licznych projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną i wzrokową oraz ich otoczenia. Publikacje: „Zaburzenia rozwoju u dzieci z Zespołem Williamsa” (współautor: A. Maurer) w: Pilecki J., Winzer M. A. (red)., „Problemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych”, Prace Monograficzne nr 215, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1996; „Dzieci z Zespołem Williamsa. Diagnoza i terapia. Wskazówki dla rodziców i nauczycieli” Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2002 (współautor: A. Maurer); „Rola organizacji pozarządowych we wspieraniu osób z niepełnosprawnością na przykładzie PZN Delegatura w Częstochowie” Annales Pedagogicas Cracoviensis Kraków 2018.

Uczestnik wizyty studyjnej w ramach programu SOCRATES – ARION „Specjalistyczna pomoc dzieciom i młodzieży w oświacie samorządowej” Częstochowa 2003 oraz międzynarodowej konferencji TACTUS „Polski model wspomagania małych dzieci niewidomych i słabowidzących” Dijon 2007. Koordynator merytoryczny programów edukacyjnych i projektów rehabilitacyjnych, kierowanych do dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością.