Warsztaty twórczego radzenia sobie ze stresem
Głównym celem jest uzyskanie podstawowych informacji na temat mechanizmów powstawania stresu oraz praktycznych sposobów na radzenie sobie ze stresem.
Głównym celem jest uzyskanie podstawowych informacji na temat mechanizmów powstawania stresu oraz praktycznych sposobów na radzenie sobie ze stresem.
Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)
Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.
OPIS KURSU
Kurs przeznaczony jest do osób odczuwających potrzebę zmiany własnego sposobu funkcjonowania, rozwoju własnego potencjału i dowiedzenia się jak efektywnie działać w obecnie zaganianym i najeżonym stresorami dnia codziennego życiu.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Podczas pracy z kursem:
Poznasz istotę mechanizmów tworzących stres.
Poznasz różne podejścia i metody radzenia sobie ze stresem w codziennym życiem.
Poznasz konkretne przypadki i sposoby radzenia sobie ze stresem (przypadki kazusowe).
Dowiesz się dużo więcej o swoich emocjach i jak nimi zarządzać w relacjach międzyludzkich aby nie generować stresu u siebie jak i innych.
Popracujesz nad własnym rozwojem.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce zmienić sposób swojego codziennego funkcjonowania i uczynić je bardziej satysfakcjonującym i efektywnym. Kompetencje, które powinna posiadać osoba przystępująca do rekrutacji to:
chęć do nauczenia się czegoś nowego,
elementarna wiedza o funkcjonowaniu człowieka.
mieć doświadczenie w sytuacjach stresogennych życia codziennego.
PROGRAM KURSU
Kurs składa się z 4 modułów, które zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.
Cele modułu:
poznasz skąd w ogóle bierze się stres,
poznasz jakie stresory w codziennym życiu doprowadzają nas na granice wytrzymałości stresowej,
otrzymasz sporą dawkę wiedzy medycznej, socjologicznej i społecznej na temat samego stresu, jego występowania,
poznasz samego siebie w relacjach z innymi i jak na te relacje rzutuje stres,
wykonasz test „prawda i fałsz”, który zweryfikuje przyswojoną przez Ciebie wiedzę.
Najważniejsze zagadnienia w module:
pojęcie stresu,
rodzaje stresu i jego poziomy,
czynniki wywołujące stres,
emocje w życiu codziennym,
kumulowanie stresu,
relacje międzyludzkie a stres.
Moduł składa się z 21 lekcji i jest zaplanowany na około 21 godzin.
poznasz na bazie konkretnych zdarzeń z życia (przypadki kazusowe) jak inni radzą sobie w sytuacjach stresowych w codziennym funkcjonowaniu w dzisiejszych czasach,
w trakcie każdej lekcji będziesz dokonywać własnych notatek w zakresie swoich doświadczeń i sposobu radzenia sobie ze stresem w podanych przykładach,
wykonasz test zaliczeniowy.
Najważniejsze zagadnienia w module:
konkretne przykłady z życia z propozycjami jak sobie radzić w danej sytuacji,
konkretne przemyślenia co do Twoich doświadczeń i sposobów radzenia sobie jak dotąd ze stresem,
tworzenie własnej tabeli dokonań w walce ze stresem.
Moduł składa się z 34 lekcji na około 34 godzin.
Cele modułu:
poznasz praktyczne sposoby radzenia sobie ze stresem w konkretnych sytuacjach,
poznasz sposoby przeciwdziałać powstawaniu stresu i jego kumulacji,
poznasz różne techniki panowania nad stresem.
Najważniejsze zagadnienia w module:
metody i sposoby radzenia sobie ze stresem,
przeciwdziałanie kumulowaniu się stresu,
ćwiczenia praktyczne.
Moduł składa się z 45 lekcji na około 45 godzin.
WARUNKI ZALICZENIA KURSU
W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkiego testu „Prawda czy fałsz”, który umieszczony jest po module I i ma pomóc utrwalić wiedzę. Jego waga w ocenie końcowej to 20%,
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkiego testu ,,Prawda czy fałsz”, który umieszczony jest po module II i ma pomóc utrwalić wiedzę praktyczną. Jego waga w ocenie końcowej to 40%,
test wiedzy, stanowiąca podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 40%.
Dodatkowo w modułach występują ćwiczenia, których celem jest samodzielna ocena poziomu zrozumienia danego tematu lub poziomu przyswojenia wiedzy.
Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.
Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie.
Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu popranego wyniku.
KADRA KURSU
mgr Kamil Tkaczyk |
Mgr Kamil Tkaczyk - jest absolwentem Politechniki Radomskiej oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Z wykształcenia administratywista a z zamiłowania prawnik oraz samorządowiec mający na co dzień doczynienia ze stresem własnym jak i kontrahentów oraz klientów kancelarii radcy prawnego, w której pracuje od 2016 roku. Z zamiłowania zajmuje się badaniami i obserwacjami zachowań ludzkich w różnych sytuacjach. Aktualnie jest nauczycielem akademickim w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”. |
Jako nauczyciel akademicki specjalizuje się w problematyce funkcjonowania całego systemu samorządu i administracji publicznej. Interesuje się badaniami nad patologiami społecznymi oraz niestandardowymi zachowaniami ludzi w sytuacjach podbramkowych. Nie obce są mu zagadnienia kryminologii i wiktymologii. Doświadczony stresem w związku z zarządzaniem grupami pracowników liczącymi od 20 do nawet 250 osób. Posiadający wiedzę praktyczną z zakresu wymagań prawnych w relacjach pracodawca-pracownik ale również w relacjach biznesowych jak i w ramach funkcjonujących organów administracji publicznej. Kontakt - carmello1@o2.pl
|
|
dr Magdalena Grochulska |
Dr Magdalena Grochulska - doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki, terapeuta, od 25 lat związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Autorka wieku publikacji z zakresu: komunikacji społecznej, konfliktów w rodzinie oraz szerokorozumianego wsparcia społecznego. Moderator zmiany zarówno indywidualnej, jak i społecznej. |