Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

logo

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)

 

Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.


OPIS KURSU


Kurs przeznaczony jest do osób odczuwających potrzebę zmiany własnego sposobu funkcjonowania, rozwoju własnego potencjału i dowiedzenia się jak efektywnie działać w obecnie zaganianym i najeżonym stresorami dnia codziennego życiu.


CZEGO SIĘ NAUCZYSZ


Podczas pracy z kursem:

Poznasz istotę mechanizmów tworzących stres.

Poznasz różne podejścia i metody radzenia sobie ze stresem w codziennym życiem.

Poznasz konkretne przypadki i sposoby radzenia sobie ze stresem (przypadki kazusowe).

Dowiesz się dużo więcej o swoich emocjach i jak nimi zarządzać w relacjach międzyludzkich aby nie generować stresu u siebie jak i innych.

Popracujesz nad własnym rozwojem.


WYMAGANIA WSTĘPNE


Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce zmienić sposób swojego codziennego funkcjonowania i uczynić je bardziej satysfakcjonującym i efektywnym. Kompetencje, które powinna posiadać osoba przystępująca do rekrutacji to:

chęć do nauczenia się czegoś nowego,

elementarna wiedza o funkcjonowaniu człowieka.

mieć doświadczenie w sytuacjach stresogennych życia codziennego.

 


PROGRAM KURSU


Kurs składa się z 4 modułów, które zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.

Cele modułu:

poznasz skąd w ogóle bierze się stres,

poznasz jakie stresory w codziennym życiu doprowadzają nas na granice wytrzymałości stresowej,

otrzymasz sporą dawkę wiedzy medycznej, socjologicznej i społecznej na temat samego stresu, jego występowania,

poznasz samego siebie w relacjach z innymi i jak na te relacje rzutuje stres,

wykonasz test „prawda i fałsz”, który zweryfikuje przyswojoną przez Ciebie wiedzę.

Najważniejsze zagadnienia w module:

pojęcie stresu,

rodzaje stresu i jego poziomy,

czynniki wywołujące stres,

emocje w życiu codziennym,

kumulowanie stresu,

relacje międzyludzkie a stres.

Moduł składa się z 21 lekcji i jest zaplanowany na około 21 godzin.

poznasz na bazie konkretnych zdarzeń z życia (przypadki kazusowe) jak inni radzą sobie w sytuacjach stresowych w codziennym funkcjonowaniu w dzisiejszych czasach,

w trakcie każdej lekcji będziesz dokonywać własnych notatek w zakresie swoich doświadczeń i sposobu radzenia sobie ze stresem w podanych przykładach,

wykonasz test zaliczeniowy.

Najważniejsze zagadnienia w module:

konkretne przykłady z życia z propozycjami jak sobie radzić w danej sytuacji,

konkretne przemyślenia co do Twoich doświadczeń i sposobów radzenia sobie jak dotąd ze stresem,

tworzenie własnej tabeli dokonań w walce ze stresem.

Moduł składa się z 34 lekcji na około 34 godzin.

Cele modułu:

poznasz praktyczne sposoby radzenia sobie ze stresem w konkretnych sytuacjach,

poznasz sposoby przeciwdziałać powstawaniu stresu i jego kumulacji,

poznasz różne techniki panowania nad stresem.

Najważniejsze zagadnienia w module:

metody i sposoby radzenia sobie ze stresem,

przeciwdziałanie kumulowaniu się stresu,

ćwiczenia praktyczne.

Moduł składa się z 45 lekcji na około 45 godzin.


WARUNKI ZALICZENIA KURSU


W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:

sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkiego testu „Prawda czy fałsz”, który umieszczony jest po module I i ma pomóc utrwalić wiedzę. Jego waga w ocenie końcowej to 20%,

sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkiego testu ,,Prawda czy fałsz”, który umieszczony jest po module II i ma pomóc utrwalić wiedzę praktyczną. Jego waga w ocenie końcowej to 40%,

test wiedzy, stanowiąca podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 40%.

Dodatkowo w modułach występują ćwiczenia, których celem jest samodzielna ocena poziomu zrozumienia danego tematu lub poziomu przyswojenia wiedzy.

Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.

Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu popranego wyniku.


KADRA KURSU


 

Mgr Kamil Tkaczyk

mgr Kamil Tkaczyk

Mgr Kamil Tkaczyk - jest absolwentem Politechniki Radomskiej oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Z wykształcenia administratywista a z zamiłowania prawnik oraz samorządowiec mający na co dzień doczynienia ze stresem własnym jak i kontrahentów oraz klientów kancelarii radcy prawnego, w której pracuje od 2016 roku. Z zamiłowania zajmuje się badaniami i obserwacjami zachowań ludzkich w różnych sytuacjach. Aktualnie jest nauczycielem akademickim w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”.

Jako nauczyciel akademicki specjalizuje się w problematyce funkcjonowania całego systemu samorządu i administracji publicznej. Interesuje się badaniami nad patologiami społecznymi oraz niestandardowymi zachowaniami ludzi w sytuacjach podbramkowych.

Nie obce są mu zagadnienia kryminologii i wiktymologii.

Doświadczony stresem w związku z zarządzaniem grupami pracowników liczącymi od 20 do nawet 250 osób.

Posiadający wiedzę praktyczną z zakresu wymagań prawnych w relacjach pracodawca-pracownik ale również w relacjach biznesowych jak i w ramach funkcjonujących organów administracji publicznej.

Kontakt - carmello1@o2.pl

 

Dr Magdalena Grochulska

dr Magdalena Grochulska

Dr Magdalena Grochulska - doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki,  terapeuta, od 25 lat związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Autorka wieku publikacji z zakresu: komunikacji społecznej, konfliktów w rodzinie oraz szerokorozumianego wsparcia społecznego. Moderator zmiany zarówno indywidualnej, jak i społecznej.