Coaching jako narzędzie do uwalniania kreatywnego potencjału
Kurs przygotowuje do wspierania innych, jak i samego siebie w odkrywaniu i efektywnym wykorzystaniu osobistego potencjału.
Kurs przygotowuje do wspierania innych, jak i samego siebie w odkrywaniu i efektywnym wykorzystaniu osobistego potencjału.
Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)
Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.
OPIS KURSU
Kurs przeznaczony jest do osób odczuwających potrzebę zmiany własnego sposobu funkcjonowania, rozwoju własnego potencjału i dowiedzenia się jak efektywnie jak ulepszyć swoje funkcjonowanie w różnych aspektach życia w sytuacji, gdy znane sposoby nie sprawdzają się.
Głównym celem jest przygotowanie do wspierania innych, jak i samego siebie w odkrywaniu i efektywnym wykorzystaniu osobistego potencjału celem podnoszenia jakości życia.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Podczas pracy z kursem:
Poznasz istotę coachingu.
Poznasz różne podejścia do procesu coachingowego i jego różne rodzaje.
Poznasz narzędzia coachingowe i nauczysz się je wykorzystać dla stymulowania aktywności innych oraz własnej.
Dowiesz się czym jest zmiana i dlaczego jest ważna.
Popracujesz nad własnym rozwojem.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce zmienić sposób swojego codziennego funkcjonowania i uczynić je bardziej satysfakcjonującym i efektywnym. Kompetencje, które powinna posiadać osoba przystępująca do rekrutacji to:
chęć do nauczenia się czegoś nowego,
elementarna wiedza o funkcjonowaniu człowieka.
PROGRAM KURSU
Kurs składa się z 8 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.
Cele modułu:
poznasz czym jest coaching i jakie są jego rodzaje,
poznasz jaki związek jest między coachingiem a motywacją,
spróbujesz się przyjrzeć temu, czego pragniesz od życia.
poznasz etapy coachingu i ich cechy specyficzne,
wykonasz ćwiczenie pt. „Koło życia”.
Cele modułu:
poznasz znaczenie i sposoby wyznaczania celów w coachingu,
poznasz sposoby wyznaczania celów,
poznasz różne techniki planowania,
wykonasz praktyczne ćwiczenia związane z planowaniem.
Cele modułu:
poznasz znaczenie pytań w coachingu,
poznasz metodę ORACLE,
poznasz sposoby zadawania pytań konstruktywnych,
poznasz czynniki utrudniające rozmowę o problemach i trudnościach,
przeprowadzisz swoją autodiagnozę,
wykonasz kilka ćwiczeń związanych z zadawaniem pytań.
Cele modułu:
poznasz czym jest komunikacja interpersonalna i niewerbalna,
poznasz jak przebiega przetwarzanie informacji,
poznasz czym są bariery w komunikacji i jak je przezwyciężać.
Cele modułu:
poznasz czym jest zmiana i jakie są jej aspekty,
dowiesz się jakie znaczenie ma zmiana w zarządzaniu organizacją,
wykonasz szereg ćwiczeń związanych z poznawaniem i motywowaniem siebie.
Cele modułu:
różne podejścia stosowane w coachingu, a przydatne w naszym funkcjonowaniu,
poznasz i przećwiczysz różne narzędzia coachingowe, mające na celu poprawienie jakości funkcjonowania człowieka.
Cele modułu:
poznasz czym jest kreatywność i jej rodzaje,
wykonasz szereg ćwiczeń związanych z rozwijaniem kreatywności i twórczego myślenia.
WARUNKI ZALICZENIA KURSU
W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów, które umieszczone są po niektórych modułach i mają pomóc utrwalić wiedzę. Ich waga w ocenie końcowej to 50%,
test wiedzy, stanowiący podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 50%.
Testy składają się z 5 pytań. W sumie w całym kursie jest 50 punktowanych pytań. Każda poprawna odpowiedź - to 1 punkt.
Dodatkowo w modułach występują ćwiczenia, których celem jest samodzielna ocena poziomu zrozumienia danego tematu lub poziomu przyswojenia wiedzy.
Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.
Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie.
Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu poprawnego wyniku.
KADRA KURSU
dr Elena Karpuszenko |
Dr Elena Karpuszenko - jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Doktorat z zakresu uzależnień obroniła na Uniwersytecie Opolskim. Aktualnie jest nauczycielem akademickim w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”. Pracuje również w ZSG w Częstochowie jako pedagog szkolny. Jest autorem ponad 50 publikacji naukowych. Jako nauczyciel akademicki specjalizuje się w problematyce patologii społecznych, pedagogice resocjalizacyjnej i przeciwdziałaniu zachowaniom ryzykownym człowieka. Nie obce jej zagadnienia kryminologii i wiktymologii. Posiada doświadczenie praktyczne w zakresie motywowania jednostki problemowej (uzależnionej, stosującej przemoc itd.) do zmiany. Jest członkiem Stowarzyszenia Abstynenckiego „Północ” i członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie dla Miasta Częstochowa. Odbyła szereg szkoleń związanych z pracą z ofiarami i sprawcami przemocy w rodzinie; szkoleń związanych z motywowaniem osób uzależnionych do zmiany. |
dr Magdalena Grochulska |
Dr Magdalena Grochulska - doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki, terapeuta, od 25 lat związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Autorka wieku publikacji z zakresu: komunikacji społecznej, konfliktów w rodzinie oraz szerokorozumianego wsparcia społecznego. Moderator zmiany zarówno indywidualnej, jak i społecznej. |