Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

logoUE

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)

Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.


OPIS KURSU


Kurs jest skierowany do studentów oraz absolwentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, którzy planują w przyszłości prowadzić zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, a także do wszystkich osób zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności z tego zakresu.

Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć TUS z osobami z niepełnosprawnością intelektualną od strony teoretycznej i praktycznej.


CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?


W ramach kursu uczestnik:

Zdobędzie wiedzę na temat podstawowych założeń pracy grupowej wg. Goldsteina.

Przekona się o tym jak ważną role odgrywają umiejętności społeczne w życiu człowieka.

Zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.

Dowie się skąd biorą się trudne zachowania trakcie zajęć i jak sobie z nimi radzić.

Pozna zasady tworzenia grup terapeutycznych.

Dowie się jakie są podstawy zasad prowadzenia TUS.

Nauczy się konstruowania programów i scenariuszy zajęć.

 


WYMAGANIA WSTĘPNE


Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce pogłębić wiedzę związaną z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i posiada umiejętność obsługi komputera.


PROGRAM KURSU


 

 

Kurs składa się z 10 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.

Kliknij na nagłówek, aby zobaczyć dodatkowe informacje o module.

 

 


WARUNKI ZALICZENIA KURSU


W kursie znajduje się jeden typy aktywności uczestnika kursu podlegający ocenie:

sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów kończących moduły.

Testy składają się z 5 pytań. W sumie w całym kursie jest 50 punktowanych pytań. Każda poprawna odpowiedź - to 1 punkt. 

Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu popranego wyniku.


KADRA KURSU

 


Dr Jolanta Spychalska-Kamińska
Opiekun kursu: Dr Jolanta Spychalska-Kamińska


dr Jolanta Spychalska-Kamińska – pedagog, oligofrenopedagog, wykładowca w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”, nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Na podstawie wyróżnionej rozprawy doktorskiej na temat zjawiska idolatrii młodzieży uzyskała stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Absolwentka studiów z zakresu pedagogiki specjalnej, przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradztwa zawodowego oraz zarządzania oświatą. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół zagadnień zjawiska idolatrii młodzieży, współczesnych problemów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach ogólnodostępnych oraz prawa oświatowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dr Alicja Szulc-Boczek
Opiekun kursu: Dr Alicja Szulc-Boczek

 

dr Alicja Szulc-Boczek – jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie rozprawy doktorskiej na temat: „Rodzina dotknięta chorobą Alzheimera” uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Aktualnie jest nauczycielem akademickim w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”. Pracuje również w szkole podstawowej w Gdańsku na stanowisku nauczyciela specjalisty i pedagoga szkolnego.

Specjalizuje się w problematyce pedagogiki specjalnej a zwłaszcza rodziny osoby z niepełnosprawnością.

Posiada doświadczenie w pracy z osobami  z chorobą Alzheimera,  z dorosłymi i dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, spectrum Autyzmu, niedowidzącymi, niedosłyszącymi a także ich rodzinami.