Prowadzenie treningów umiejętności społecznych z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć TUS z osobami z niepełnosprawnością intelektualną od strony teoretycznej i praktycznej.
Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć TUS z osobami z niepełnosprawnością intelektualną od strony teoretycznej i praktycznej.
Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich (program Wiedza - Edukacja - Rozwój) "Kursy e-learningowe dla studentów PWSH POMERANIA jako dodatkowy element procesu kształcenia" (POWR.03.01.00-00-W014/18)
Kurs edukacyjny dla studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I i II stopnia.
OPIS KURSU
Kurs jest skierowany do studentów oraz absolwentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, którzy planują w przyszłości prowadzić zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, a także do wszystkich osób zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności z tego zakresu.
Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć TUS z osobami z niepełnosprawnością intelektualną od strony teoretycznej i praktycznej.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
W ramach kursu uczestnik:
Zdobędzie wiedzę na temat podstawowych założeń pracy grupowej wg. Goldsteina.
Przekona się o tym jak ważną role odgrywają umiejętności społeczne w życiu człowieka.
Zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.
Dowie się skąd biorą się trudne zachowania trakcie zajęć i jak sobie z nimi radzić.
Pozna zasady tworzenia grup terapeutycznych.
Dowie się jakie są podstawy zasad prowadzenia TUS.
Nauczy się konstruowania programów i scenariuszy zajęć.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce pogłębić wiedzę związaną z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i posiada umiejętność obsługi komputera.
PROGRAM KURSU
Kurs składa się z 10 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 100 godzin lekcyjnych pracy.
Kliknij na nagłówek, aby zobaczyć dodatkowe informacje o module.
WARUNKI ZALICZENIA KURSU
W kursie znajduje się jeden typy aktywności uczestnika kursu podlegający ocenie:
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów kończących moduły.
Testy składają się z 5 pytań. W sumie w całym kursie jest 50 punktowanych pytań. Każda poprawna odpowiedź - to 1 punkt.
Testy po modułach są jednokrotnego wyboru, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.
Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu popranego wyniku.
KADRA KURSU
dr Jolanta Spychalska-Kamińska – pedagog, oligofrenopedagog, wykładowca w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”, nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Na podstawie wyróżnionej rozprawy doktorskiej na temat zjawiska idolatrii młodzieży uzyskała stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Absolwentka studiów z zakresu pedagogiki specjalnej, przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradztwa zawodowego oraz zarządzania oświatą. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół zagadnień zjawiska idolatrii młodzieży, współczesnych problemów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach ogólnodostępnych oraz prawa oświatowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
dr Alicja Szulc-Boczek – jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie rozprawy doktorskiej na temat: „Rodzina dotknięta chorobą Alzheimera” uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Aktualnie jest nauczycielem akademickim w Powszechnej Wyższej Szkole Humanistycznej „Pomerania”. Pracuje również w szkole podstawowej w Gdańsku na stanowisku nauczyciela specjalisty i pedagoga szkolnego.
Specjalizuje się w problematyce pedagogiki specjalnej a zwłaszcza rodziny osoby z niepełnosprawnością.
Posiada doświadczenie w pracy z osobami z chorobą Alzheimera, z dorosłymi i dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, spectrum Autyzmu, niedowidzącymi, niedosłyszącymi a także ich rodzinami.