Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs poświęcony jest ocenie efektywności projektów inwestycyjnych. Przedstawiono w nim podstawowe mierniki oceny efektywności inwestycji, a także omówiono budowę planu finansowego, który jest niezbędny do prawidłowego wyznaczenia wartości wskaźników efektywności. Kurs składa się z 8 modułów i egzaminu końcowego. Kurs jest realizowany w tempie własnym.

Grupę docelową stanowią wszystkie osoby zainteresowane tematyką oceny efektywności inwestycji.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Brak


CELE KURSU

Dzięki uczestnictwie w kursie:

  • poznasz mierniki efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych i nabędziesz umiejętność ich stosowania w praktyce - obliczania oraz interpretowania,
  • poznasz zasady budowy planu finansowego, pozwalającego na wyznaczenie oczekiwanych korzyści z inwestycji (będących w kolejnym kroku przedmiotem dyskontowania),
  • zrozumiesz koncepcję zmiennej w czasie wartości pieniądza oraz poznasz istotę stóp dyskontowych i zasady szacowania ich wartości,
  • nabędziesz umiejętność przeprowadzania analizy wrażliwości,
  • nabędziesz umiejętność przeprowadzania analizy porównawczej inwestycji o zróżnicowanym horyzoncie czasowym.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1

W module pierwszym omówiono istotę inwestycji oraz przedstawiono koncepcję zmiennej w czasie wartości pieniądza.

MODUŁ 2

W module drugim zostały zaprezentowane podstawowe mierniki oceny efektywności inwestycji: wartość zaktualizowana netto (NPV) oraz wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).

MODUŁ 3

W module trzecim przedstawiono uzupełniające mierniki efektywności inwestycji: wskaźnik zyskowności (PI) oraz zdyskontowany okres zwrotu (DPP).

MODUŁ 4

W module czwartym przedstawiono budowę planu finansowego: konstruowanie rachunku zysków i strat, planowanie zapotrzebowania na zapotrzebowania na kapitał obrotowy netto oraz prognozowanie przepływów pieniężnych.

MODUŁ 5

W module piątym zaprezentowano ocenę efektywności inwestycji z punktu widzenia właścicieli.

MODUŁ 6

W module szóstym przedstawiono ocenę efektywności inwestycji z punktu widzenia wszystkich stron finansujących (wszystkich dostarczycieli kapitału).

MODUŁ 7

Moduł siódmy poświęcono omówieniu analizy wrażliwości.

MODUŁ 8

W module ósmym przedstawiono zasady porównywania wykluczających się projektów o zróżnicowanym okresie ekonomicznego życia.

MODUŁ 9

Moduł dziewiąty zawiera egzamin końcowy.


WARUNKI ZALICZENIA

W kursie umieszczono pytania sprawdzające wiedzę ("Sprawdzanie wiedzy") oraz egzamin końcowy. Pytanie sprawdzające wiedzę pojawiają się sukcesywnie w miarę przechodzenia przez kolejne elementy kursu - pytanie te znajdują się w poszczególnych modułach kursu. Łącznie pytań sprawdzających wiedzę umieszczono w kursie dziesięć i maksymalna liczba punktów do zbycia za pytania sprawdzające wynosi 10.

Na końcu kursu umieszczono egzamin końcowy, który składa się również z dziesięciu pytań. Za egzamin końcowy będziesz mógł zdobyć również 10 pkt.

Wkład dziesięciu pytań sprawdzających wiedzę umieszczonych wewnątrz kursu oraz wkład egzaminu końcowego w ocenę końcową jest taki sam - wkłady te wynoszą 50%. Aby zaliczyć kurs należy zdobyć co najmniej 55% łącznej liczby punktów.  


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie należy zaliczyć kurs (zdobyć co najmniej 55% łącznej liczby punktów).


KADRA KURSU

/static/zdjecie-kursu.jpg

zdjęcie prowadzącego

dr Jacek Jastrzębski

Dyrektor Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP

Organizator edukacji z zakresu lifelong learning. Wieloletni wykładowca akademicki, prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych, studiach MBA, szkoleniach i kursach. Posiada również wieloletnie doświadczenie w działalności doradczej dla biznesu. 


INFORMACJE DODATKOWE

Kurs powstał w ramach projektu „E-learning szansą na zdobycie kompetencji” POWR.03.01.00-00-W069/18 współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Zapisz się