Ocena efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych
Kurs omawia ocenę efektywności inwestycji: mierniki opłacalności, budowę planu finansowego, kalkulację stóp dyskontowych i analizę wrażliwości.
Kurs omawia ocenę efektywności inwestycji: mierniki opłacalności, budowę planu finansowego, kalkulację stóp dyskontowych i analizę wrażliwości.
Kurs poświęcony jest ocenie efektywności projektów inwestycyjnych. Przedstawiono w nim podstawowe mierniki oceny efektywności inwestycji, a także omówiono budowę planu finansowego, który jest niezbędny do prawidłowego wyznaczenia wartości wskaźników efektywności. Kurs składa się z 8 modułów i egzaminu końcowego. Kurs jest realizowany w tempie własnym.
Grupę docelową stanowią wszystkie osoby zainteresowane tematyką oceny efektywności inwestycji.
Brak
Dzięki uczestnictwie w kursie:
W module pierwszym omówiono istotę inwestycji oraz przedstawiono koncepcję zmiennej w czasie wartości pieniądza.
W module drugim zostały zaprezentowane podstawowe mierniki oceny efektywności inwestycji: wartość zaktualizowana netto (NPV) oraz wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).
W module trzecim przedstawiono uzupełniające mierniki efektywności inwestycji: wskaźnik zyskowności (PI) oraz zdyskontowany okres zwrotu (DPP).
W module czwartym przedstawiono budowę planu finansowego: konstruowanie rachunku zysków i strat, planowanie zapotrzebowania na zapotrzebowania na kapitał obrotowy netto oraz prognozowanie przepływów pieniężnych.
W module piątym zaprezentowano ocenę efektywności inwestycji z punktu widzenia właścicieli.
W module szóstym przedstawiono ocenę efektywności inwestycji z punktu widzenia wszystkich stron finansujących (wszystkich dostarczycieli kapitału).
Moduł siódmy poświęcono omówieniu analizy wrażliwości.
W module ósmym przedstawiono zasady porównywania wykluczających się projektów o zróżnicowanym okresie ekonomicznego życia.
Moduł dziewiąty zawiera egzamin końcowy.
W kursie umieszczono pytania sprawdzające wiedzę ("Sprawdzanie wiedzy") oraz egzamin końcowy. Pytanie sprawdzające wiedzę pojawiają się sukcesywnie w miarę przechodzenia przez kolejne elementy kursu - pytanie te znajdują się w poszczególnych modułach kursu. Łącznie pytań sprawdzających wiedzę umieszczono w kursie dziesięć i maksymalna liczba punktów do zbycia za pytania sprawdzające wynosi 10.
Na końcu kursu umieszczono egzamin końcowy, który składa się również z dziesięciu pytań. Za egzamin końcowy będziesz mógł zdobyć również 10 pkt.
Wkład dziesięciu pytań sprawdzających wiedzę umieszczonych wewnątrz kursu oraz wkład egzaminu końcowego w ocenę końcową jest taki sam - wkłady te wynoszą 50%. Aby zaliczyć kurs należy zdobyć co najmniej 55% łącznej liczby punktów.
Aby otrzymać zaświadczenie należy zaliczyć kurs (zdobyć co najmniej 55% łącznej liczby punktów).
/static/zdjecie-kursu.jpg
Dyrektor Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Organizator edukacji z zakresu lifelong learning. Wieloletni wykładowca akademicki, prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych, studiach MBA, szkoleniach i kursach. Posiada również wieloletnie doświadczenie w działalności doradczej dla biznesu.
Kurs powstał w ramach projektu „E-learning szansą na zdobycie kompetencji” POWR.03.01.00-00-W069/18 współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.