Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Logo funduszy europejskich

„Projekt „Nowoczesny nauczyciel matematyki” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”




Opis obrazka CELE KURSU I ZAKRES TEMATYCZNY


Zapraszam na zajęcia Multimedia w pracy nauczyciela matematyki.

Głównym celem tego kursu jest zapoznanie się z warsztatem metodycznym nauczyciela matematyki z wykorzystaniem mediów cyfrowych. Zachęcenie do korzystania z narzędzi TI. Przedstawię Państwu propozycje:

  • programów użytkowych do prezentacji problemów matematycznych,
  • lekcji z wykorzystaniem zasobów edukacyjnych stron WWW dedykowanych matematyce,
  • tworzenia quizów matematycznych,
  • konstrukcji geometrycznych z wykorzystaniem interaktywnego programu matematycznego GeoGebra.

Opis obrazka WYMAGANIA WSTĘPNE


Znajomość zagadnień matematycznych oraz narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Opis obrazka PRZEBIEG KURSU I STRATEGIA OCENIANIA

Kurs składa się z wprowadzenia, 6 modułów tematycznych i zakończenia (będzie trwał osiem tygodni). Materiały do każdego z tygodni będą dostępne od razu po rozpoczęciu kursu.

Wiadomości uzyskane przez Uczestnika kursu będą weryfikowane poprzez krótkie testy po każdym module oraz test - egzamin na zakończenie kursu. Każdy z Uczestników będzie miał okazję do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i poglądami na tematy zaproponowane przez prowadzącego na forach i w dyskusjach.       

Ukończenie kursu i otrzymanie zaświadczenia uwarunkowane jest udzieleniem przez Uczestnika 65% poprawnych odpowiedzi we wszystkich testach (łącznie z egzaminem), a zatem nie jest stosowana gradacja oceny. Uczestnik ma możliwość ponownego podejścia do każdego testu cząstkowego, jeżeli udzielił niepoprawnych odpowiedzi. Do testu końcowego - egzaminu jest tylko jedno podejście.



Opis obrazka KADRA KURSU

 dr Joanna Kandzia,

pracownik badawczo-naukowy WMPSNŚ UKSW, dydaktyk, metodyk, praktykujący (dyplomowany) nauczyciel matematyki i informatyki, z doświadczeniem zawodowym w liceum; wykorzystanie mediów cyfrowych w nauczaniu matematyki - tworzenie kursów na platformie Moodle; programy komputerowe do kształcenia interdyscyplinarnego- GeoGebra, Geomland; programy użytkowe; metoda WebQuest; prezentacje multimedialne; szkolenie uczniów i nauczycieli w powyższym zakresie na licznych konferencjach i warsztatach; liczne publikacje i książki w dziedzinie zastosowań ICT w nauczaniu matematyki.