Agresja realna i wirtualna
Agresja realna i wirtualna - zjawisko, skutki, zapobieganie - kurs e-learning
Agresja realna i wirtualna - zjawisko, skutki, zapobieganie - kurs e-learning
Celem głównym kursu jest podniesienie kompetencji merytorycznych (wiedza), dydaktyczno-metodycznych (umiejętności) i wychowawczych (postawy), w tym umiejętności analitycznych, komunikacyjnych i cyfrowych studentów kierunków pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, w zakresie problematyki agresji w przestrzeni realnej i wirtualnej (analiza zjawiska, skutki oraz sposoby zapobiegania).
Aby przystąpić do realizacji kursu należy posiadać:
W module pierwszym została przybliżona analiza zjawiska agresji i przemocy z perspektywy pedagogiki kognitywistycznej. Omówione zostały także definicje zjawiska agresji i przemocy, ich kryteria i przyczyny oraz relacje między nimi w świetle różnych podejść badawczych.
W module drugim zostały zaprezentowane zagadnienia z zakresu narzędzi prawnych dotyczących przemocy.
W module trzecim zostały omówione psychologiczne aspekty zjawiska agresji. Szczególną uwagę skupiono na problemie przemocy rówieśniczej i skali tego zjawiska wśród uczniów w Polsce.
W module czwartym zostały wyjaśnione zagadnienia dotyczące rozpoznawania i reagowania na cyberprzemoc oraz możliwości doskonalenia umiejętności informacyjnych, szczególnie w obszarze wyszukiwania i oceny zasobów edukacyjnych na rzecz zapobiegania cyberprzemocy.
W module piątym zostały zaprezentowane zagadnienia związane ze stalkingiem oraz hakerstwem
W module szóstym zostały omówione problemy moralności w kontekście agresji i przemocy. W podejściu do problemu rozwoju moralnego i agresji zaakcentowano również znaczenie empatii, doświadczania drugiego człowieka, budowania szacunku, zrozumienia i współpracy zamiast nieporozumień i konfliktów.
W module siódmym zostały zaprezentowane sposoby mediacji i negocjacji jako formy rozwiązywania konfliktu
Aby zaliczyć kurs należy zapoznać się z materiałami dydaktycznymi w kursie oraz rozwiązać ćwiczenia punktowane (40% oceny), test końcowy (10% oceny) oraz projekt edukacyjny dotyczący zapobiegania agresji i przemocy (autorski scenariusz zajęć – 50% oceny)
Aby otrzymać zaświadczenie uczestnik kursu powinien spełnić w/w warunki zaliczenia
Profesor uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: cyfrowe technologie, metodyka nauczania online, edukacyjne zastosowania platformy Moodle, skuteczność dydaktyczna kształcenia stacjonarnego i online.
Profesor zwyczajny, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: pedagogika medialna, teoria konstruktywistyczno – kognitywistyczna edukacji medialnej, problemy roli i miejsca mediów w społeczeństwie informacyjnym
Profesor uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: teorie kształcenia i dydaktyka nowych mediów w edukacji. Media i twórczość, motywacja, twórcze aspekty mediów
Profesor uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: edukacja obywatelska, edukacja prawna, partycypacja obywatelska, partycypacja uczniowska, edukacja antydyskryminacyjna, pedagogika krytyczna, Krytyczna Analiza Dyskursu.
adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: problematyka doświadczania własnej cielesności i komunikacji interpersonalnej. Poznanie relacji do własnego ciała i jego kształtowanie na różnych etapach rozwoju, czynniki mające wpływ na ten proces.
adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: umiejętności informacyjne uczniów, metodyka nauczania TI, wykorzystanie oprogramowania open source w kształceniu szkolnym i akademickim oraz edukacyjne i społeczne aspekty nowych mediów.
adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: zastosowanie nowoczesnych narzędzi technologii informacyjnej w pracy terapeutów, pedagogów oraz nauczycieli różnych szczebli.