Design Thinking jako koncepcja pobudzania innowacji
Poznaj Design Thinking jako metodę myślenia projektowego wspierającą rozwój innowacji i dającą gwarancję niestandardowych rozwiązań.
Poznaj Design Thinking jako metodę myślenia projektowego wspierającą rozwój innowacji i dającą gwarancję niestandardowych rozwiązań.
Kurs edukacyjny skierowany do studentów stanowiący
dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I stopnia.
OPIS KURSU
Design Thinking (DT) jako nowa metoda rozwiązywania problemów jakie napotykają organizacje biznesowe we wspieraniu innowacji i rozwoju służy pobudzaniu kreatywności i innowacyjności przy tworzeniu nowych produktów i usług oraz rozwijaniu i usprawnianiu tych już istniejących. Dzięki eksperymentowaniu i budowaniu prototypów – koncentracji na potrzebach użytkownika - tzw. „szyciu na miarę” możliwe jest znacznie szybsze niż tradycyjnymi sposobami przekształcanie dobrych pomysłów w innowacyjny produkt lub usługę. Design Thinking to nie tylko metody i narzędzia, ale przede wszystkim konkretny sposób działania i postrzegania rzeczywistości.
Celem kursu jest przekazanie informacji na temat metody kreowania i wdrażania nowatorskich rozwiązań m.in. w postaci nowych produktów, innowacyjnych technologii, usług, strategii, procesów, programów edukacyjnych, a nawet modeli biznesowych. Niezależnie od tego, czy działamy w biznesie, przemyśle, edukacji, administracji, jak również przedstawienie metody Design Thinking jako metody myślenia projektowego wspierającej rozwój innowacji i dającej gwarancję niestandardowych rozwiązań poparte przykładami wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce zawodowej
Kurs „Desing Thinking jako koncepcja pobudzania innowacji” pozwoli uczestnikom zdobyć dodatkową wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w podmiotach wykorzystujących nowoczesne metody i techniki w obszarze prowadzonej działalności.
+
Kurs Desing Thinking jako koncepcja pobudzania innowacji, wymaga podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotów humanistyczno-ekonomiczno-społecznych, dotyczy tematyki służącej pobudzaniu kreatywności i innowacyjności w działaniu.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
Podczas pracy z kursem nauczysz się:
rozumieć potrzebę organizacji własnego warsztatu pracy oraz ją skutecznie realizować,
etapów i narzędzi metody desing thinking,
zasad projektowania innowacji w różnych dziedzinach technologicznych, biznesowych, społecznych w kontekście poszukiwania rozwiązań złożonych problemów,
założeń metody Desing Thinking,
wykorzystywać narzędzia Desing Thinking oraz projektować zgodnie z tą metodą,
podawać przykłady firm korzystających z metody Desing Thinking,
pracować w interdyscyplinarnym zespole,
brać odpowiedzialność za powierzone zadania,
organizować pracę własną oraz zespołu, do którego należysz,
działać etycznie, myśleć analitycznie i syntetycznie, jesteś nastawiony na osiąganie dobra wspólnego, na cele i ludzi, komunikowanie się i wpływanie na innych, radzisz sobie z trudnymi sytuacjami,
znajdować twórcze praktyczne rozwiązania, a przy projektowaniu i wdrażaniu innowacji, interpretować złożone (wielokulturowe) zjawiska.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Kurs przeznaczony jest dla studentów studiów I stopnia o kierunkach: Transport i Logistyka, Turystyka i Rekreacja, Elektrotechnika. Zajęcia będą odbywać się w 38 osobowej grupie.
Dla studentów na pozostałych kierunkach studiów wymagania wstępne odnoszą się do posiadanych przez nich kompetencji, ułatwiających realizację tego kursu, a mianowicie:
podstawowa znajomość zagadnień z zakresu logistyki, marketingu, komunikacji interpersonalnej, informatyki;
umiejętności samodzielnego studiowania nowych zagadnień zwłaszcza na bazie dostępnych kursów e‒learningowych.
PROGRAM KURSU
Kurs składa się z 4 modułów, które łącznie zostały przewidziane na 50 godzin lekcyjnych pracy.
WARUNKI ZALICZENIA KURSU
W kursie znajdują się dwa typy aktywności uczestnika kursu podlegające ocenie:
sprawdzenie wiedzy na podstawie krótkich testów, które umieszczone są po każdym z modułów i mają pomóc utrwalić wiedzę. Ich waga w ocenie końcowej to 50%,
test końcowy, stanowiący podsumowanie całego kursu. Jego waga w ocenie końcowej to 50%.
Testy po modułach są jednokrotnego wyboru i składają się z 5 pytań, do których odpowiedzi można znaleźć w prezentowanych lekcjach. Uczestnik kursu możne wykorzystać tylko 2 próby podczas udzielania odpowiedzi na każde pytanie zamieszczone w teście.
Zakończenie całego kursu wieńczy test wiedzy z zakresu tematów lekcyjnych realizowanych w całym kursie. Składa się on z 20 pytań jednokrotnego wyboru.
Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 61% punktów z wszystkich testów otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jest ono automatycznie generowane w ciągu 24h po zakończeniu kursu i uzyskaniu popranego wyniku.
KADRA KURSU
dr Ewa Ferensztajn-Galardos jest absolwentką Politechniki Radomskiej im. K. Pułaskiego, ukończyła studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie – w Kolegium Zarządzania i Finansów jest zatrudniona na stanowisku adiunkta na Wydziale Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego im. K. Pułaskiego w Radomiu.
Ukończyła szkolenie specjalistyczne „MENEDŻER PROJEKTÓW”, którego zakres tematyczny koncentrował się na przygotowaniu projektów – planowaniu
i zarządzaniu projektami według metody PCM oraz studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego nt: „Ewaluacja i zarządzanie projektami współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej”.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce trwałego i zrównoważonego rozwoju uwzględniającego efektywność ekonomiczną, ekologiczną racjonalność i społeczną zasadność, a także na zagadnieniach dotyczących sfery organizowania i finansowania w odniesieniu do istoty budżetu zadaniowego, jako zmiany reorientacji z wydatkowania na zarządzanie oraz przedsiębiorczości analizowanej w kontekście instrumentów wsparcia oraz uwarunkowań.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu: finansów przedsiębiorstw transportowych i turystycznych, gospodarki turystycznej, organizacji i zarządzania, ekonomiczno-prawnych podstaw przedsiębiorczości. Jest promotorem kilkunastu prac inżynierskich, licencjackich
i magisterskich.
Jest autorką wielu artykułów naukowych poświęconych tematyce dotyczącej efektywności systemów transportowych, koncepcji rozwiązań organizacyjno-zarządczych, oraz publikacji dydaktycznych z zakresu przedsiębiorczości.