Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

W tym kursie zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do promowania tematyki i usług psychologicznych w mediach społecznościowych.


IDEA KURSU

Media społecznościowe stanowią istotną część naszego funkcjonowania w obszarze prywatnym i zawodowym. Aktywność w sieci staje się istotnym elementem promowania swojej działalności profesjonalnej. W jaki sposób współczesny psycholog może i powinien wykorzystywać media społecznościowe aby realizować swoje cele i docierać do klientów? Rozwijanie umiejętności związanych z tworzeniem i dopasowywaniem treści do potrzeb odbiorców i kompetencji psychologa jest niezbędne, aby Twoja aktywność w sieci miała jasny cel i była marketingowo efektywna. Dzięki wiedzy i umiejętnościom dotyczącym specyfiki funkcjonowania wybranych przez nas platform społecznościowych będziesz wiedzieć w jaki sposób planować, tworzyć i przekazywać swoje treści, aby były one atrakcyjne dla Twoich odbiorców.


CELE KURSU

Internet i platformy społecznościowe dają psychologom różnorodne możliwości marketingowe pokazywania swoich działań oraz promowania wiedzy i umiejętności opartych na badaniach naukowych. Celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie promowania usług psychologicznych online z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz wybranych narzędzi cyfrowych. Zwiększysz swoje kompetencje w zakresie obsługi platform społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn w celach marketingowych oraz poznasz możliwości narzędzi cyfrowych, takich jak Canva, Hootsuite czy banki zdjęć. Dowiesz się w jaki sposób budować treści dostosowane do specyfiki tych platform i potrzeb potencjalnych klientów i odbiorców. W ramach kursu omówione zostaną także zagadnienia etyczne związane z wykorzystaniem social media w pracy psychologa.


PORUSZANE ZAGADNIENIA

Kurs składa się z 8 modułów merytorycznych oraz dwóch modułów organizacyjnych:

Wprowadzenie

  1. Facebook - podstawowe możliwości
  2. Facebook dla działalności w obszarze usług psychologicznych 
  3. Instagram - podstawowe możliwości
  4. Instagram dla działalności w obszarze usług psychologicznych
  5. LinkedIn - podstawowe możliwości
  6. LinkedIn - dla działalności w obszarze usług psychologicznych 
  7. Jak ułatwić sobie działanie w mediach społecznościowych?
  8. Etyka psychologa w mediach społecznościowych

Zakończenie i podziękowania


WARUNKI WSTĘPNE

Nie ma wstępnych wymagań wobec uczestników kursu.


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem ukończenia kursu jest uzyskanie minimum 70% punktów. W ramach kursu realizować będziesz:

  • aktywności (np. założenie konta, przetestowanie narzędzia, wyszukanie informacji), które stanowią 0,4 wagi w ocenie końcowej,
  • testy wiedzy sprawdzające przyswojenie przez ciebie informacji z poszczególnych modułów, stanowiące 0,6 wagi oceny końcowej.

WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Zaświadczenie o ukończeniu kursu jest wydawane bezpłatnie.

 


KADRA KURSU

dr Patrycja Rudnicka

dr Patrycja Rudnicka

Instytut Psychologii, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski (do 30.09.21), obecnie Zakład Teorii i Historii Sztuki, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Od wielu lat popularyzuje zagadnienia cybeprsychologii i badań online. W pracy naukowej zajmuje się uwarunkowaniami gotowości wobec technologii, jako praktyk prowadzi badania user experience dla polskich i światowych marek. Współpracuje z ASP Katowice jako dydaktyk i badacz w obszarze design research i psychologii projektowania. Jej strona osobista to cyberpsychology.pl


dr Maria Chełkowska-Zacharewicz

dr Maria Chełkowska-Zacharewicz

Instytut Psychologii, Uniwersytet Śląski

Psycholog, muzyk i nauczyciel akademicki. W pracy badawczej zajmuje się psychologią muzyki i wsparciem psychologicznym muzyków. Od lat popularyzuje psychologię muzyki online, prowadząc blog www.psychologiamuzyki.pl oraz korzystając ze swoich profili na Facebooku i Instagramie. W pracy praktycznej, w ramach projektu Strefa Harmonii (strefaharmonii.pl) wspiera muzyków i promuje wśród nich elastyczność psychologiczną.


KONTAKT Z KADRĄ KURSU

Możesz skontaktować się z nami poprzez ogólne forum dyskusyjne oraz mailowo: patrycja.rudnicka@aspkat.edu.pl, maria.chelkowska-zacharewicz@us.edu.pl, a także przez Skype  maria.chelkowska-zacharewicz@o365.us.edu.pl

 

logo

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Psychologiczne MOOCe - Kursy e-learningowe podnoszące kompetencje studentów/ek psychologii”