Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs jest skierowany zarówno do studentów kierunków ścisłych, przyrodniczych i technicznych, jak również osób chcących poznać inną stronę programowania. Uczestnik w wyniku procesu nauczania e-learningowego uzyska kompetencje z zakresu podstaw programowania w środowisku LabView, które wykorzystuje graficzny język programowania G. Idea programowania w tym środowisku związana jest z kontrolowanym przepływem danych, dzięki czemu programowanie staje się bardziej intuicyjne. W ramach kursu rozwijane są nie tylko umiejętności programistyczne, ale również umiejętności uniwersalne, a więc umiejętności związane z analitycznym sposobem myślenia, kreatywnością i innowacyjnością. Zakłada się, że nabyte kompetencje wzmocnią pozycję absolwentów UŚ na współczesnym rynku pracy.


CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

Głównym celem kursu jest uzyskanie przez uczestników kursu poszukiwanych i istotnych z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa dodatkowych kompetencji z zakresu podstaw programowania w środowisku LabVIEW. Absolwent kursu będzie wykazywał się znajomością teorii, metod, narzędzi mieszczących się w zakresie nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, które dotyczą istoty, prawidłowości i problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Interdyscyplinarny program kształcenia i innowacyjne formy prowadzenia zajęć na kursie, a w związku z tym uzyskana wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ułatwią uczestnikom start w życie zawodowe i pozyskanie atrakcyjniejszych etatów.

Należy podkreślić, że w szczególności celem kursu w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji jest rozwinięcie następujących kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych (tzw. transversal skills) niezbędnych na rynku pracy:

  • umiejętności podstaw programowania w środowisku LabVIEW
  • umiejętności rozumowania
  • umiejętności rozwiązywania problemów
  • umiejętności krytycznego myślenia
  • umiejętności uczenia się
  • kreatywności

PROGRAM KURSU

ZADANIE I. WPROWADZENIE W ŚRODOWISKO LABVIEW, DZIAŁANIA PODSTAWOWE

ZADANIE II. TWORZENIE PODPROGRAMÓW W ŚRODOWISKU LABVIEW

ZADANIE III. STRUKTURY PROGRAMISTYCZNE W ŚRODOWISKU LABVIEW

ZADANIE IV. DZIAŁANIA NA MACIERZACH

ZADANIE V. TWORZENIE KLASTRÓW

ZADANIE VI. TWORZENIE WYKRESÓW

ZADANIE VII. WĘZŁY STRUKTURY – FORMUŁY MATEMATYCZNE W ŚRODOWISKU LABVIEW


WYMAGANIA WSTĘPNE

Kurs jest skierowany do osób, które są studentami studiów stacjonarnych/niestacjonarnych I i II stopnia w Uniwersytecie Śląskim

WARUNKI ZALICZENIA KURSU

Uczestnik kursu zobowiązany jest do zaliczenia 7 zadań. Każde zadanie będzie obejmowało wykład teoretyczny, test jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań – ich waga w ocenie końcowej modułu to 30%. Po zaliczeniu testu uczestnik przejdzie do realizacji części praktycznej zadania, czyli będzie realizował kolejne kroki instrukcji dzięki czemu powstaną kolejne programy w LabVIEW. Instrukcje będą napisane w sposób bardzo szczegółowy. Kończąc wykonywanie zadania uczestnik wykona testy programistyczne w postaci napisanych samodzielnie programów zgodnych z opisem zawartym w testach. Waga testów programistycznych w ocenie końcowej to 70%. Moderator oceni programy zaliczeniowe przesłane przez uczestników i prześle informacje o liczbie uzyskanych punktów, popełnionych błędach i niedociągnięciach. Gdy uczestnik zdobędzie 60 % punktów zadanie uznaje się za zaliczone. Jeśli uczestnik nie zaliczy zadania, to konsultuje się z moderatorem w celu omówienia braków w przesłanym programie. Przystępuje do ponownej realizacji zadania, na co ma kolejne 6 dni i ponownie zostaje poddany ocenie. Istnieje możliwość 3 podejść.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 60% punktów z wszystkich testów otrzymają certyfikat świadczący o ukończeniu kursu.


KADRA KURSU

dr hab. Dariusz Bochenek

Profesor Uczelni, Uniwersytet Śląski

Pan dr hab. Dariusz Bochenek, prof. UŚ posiada wieloletnie doświadczenie i dorobek dydaktyczny obejmujący wykłady i ćwiczenia prowadzone na kierunkach: Mechatronika i Edukacja Techniczno-Informatyczna na studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) i II stopnia oraz na 5-letnich studiach magisterskich, między innymi: Metody symulacji komputerowej, Grafika 2D i 3D, Programy użytkowe i techniki multimedialne, Projektowanie witryn internetowych, Wprowadzenie do mechatroniki, Informatyka i komputerowe wspomaganie w mechatronice, Wykład monograficzny - Inżynieria materiałowa w mechatronice, Grafika inżynierska. Promotor kilkudziesięciu prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich. Dorobek naukowy zawiera się w obszarze nauk ścisłych i technicznych z dyscypliny inżynieria materiałowa i dotyczy problematyki związanej z projektowaniem i otrzymywaniem multiferroikowych materiałów ceramicznych o funkcjonalnych właściwościach w mikroelektronicznych i mikromechatronicznych aplikacjach.


Niech MOOC będzie z Tobą - programowanie drogą do sukcesu zawodowego, Programowanie w LabVIEW

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich "wzMOOCcnij swoje kompetencje!" (WND-POWR.03.01.00-00-W018/18-04)