Python dla początkujących. Jak zacząć programować?
Kurs Pythona dla początkujących: ucz się programowania, twórz gry i poznaj podstawy AI. Praktyczne ćwiczenia i elastyczne tempo nauki.
Kurs Pythona dla początkujących: ucz się programowania, twórz gry i poznaj podstawy AI. Praktyczne ćwiczenia i elastyczne tempo nauki.
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich początkujących programistów, w szczególności uczniów ostatnich klas szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich. Wymagania wstępne obejmują tylko umiejętność podstawowej obsługi komputera i przeglądarki internetowej. Znajomość języka angielskiego będzie pomocna, lecz nie niezbędna.
W module pierwszym zostały zaprezentowane typy danych, pojęcie zmiennej i podstawowe operatory.
W module drugim zostały szerzej omówione łańcuchy znaków, a także zaprezentowano struktury danych: listy, krotki, słowniki i zbiory.
W module trzecim zostały zaprezentowane instrukcja warunkowa oraz pętle występujące w Pythonie: pętla for
i pętla while
.
W module czwartym zostały omówione funkcje, klasy i obiekty. Przedstawiono również podstawy programowania obiektowego, w tym pojęcia takie jak dziedziczenie.
W module piątym zostały zaprezentowane często używane funkcje wbudowane, a także najpopularniejsze paczki, takie jak moduł math czy random. Omówiono również obsługę błędów i wyjątków.
W module szóstym zostały omówione ciekawe rozwiązania stosowane w języku Python, takie jak funkcje lambda, listy składane i generatory.
W module siódmym zostały zaprezentowane podstawy tworzenia gier w Pythonie. Dalsza część moduły składa się z dwóch małych projektów: tekstowa grę RPG oraz gra Pong. Szczegółowo omówiono kolejne kroki tworzenia tych gier.
W module ósmym zostały zaprezentowane fundamenty uczenia maszynowego (ML), będącego ważną częścią sztucznej inteligencji. Omówiono najważniejsze biblioteki, etapy pracy nad modelem oraz przykłady algorytmów. Druga część modułu składa się z trzech małych projektów, pozwalających uczestnikom kursu zapoznać się w sposób praktyczny z najpopularniejszymi algorytmami ML. Omówiono również podstawowe sposoby eksploracji zbioru danych i proste metody wizualizacji wyników.
Każdy z modułów zawiera dwa elementy ćwiczeń:
Każdy z modułów zawiera dwa elementy ćwiczeń:
Warunkiem ukończenia kursu jest zaliczenie testów wiedzy na poziomie co najmniej 50%. Zadania praktyczne są przeznaczone do samodzielnego wykonania, a praca nad nimi w istotny sposób przyczyni się do lepszego zrozumienia materiału. W ramach problemów warto kontaktować się na adres email: laura.grzonka@ug.edu.pl.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest ukończenie kursu. Będzie ono dostępne od razu po pozytywnym zaliczeniu testów wiedzy na poziomie minimum 50%.
Mgr Laura Grzonka
Asystentka, Uniwersytet Gdański, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki. Doktorantka, Uniwersytet Gdański, Wydział Oceanografii i Geografii
Zajmuje się falami wodnymi i możliwościami ich predykcji, w tym przy użyciu metod sztucznej inteligencji. Entuzjastka uczenia maszynowego i stochastyki, a prywatnie: chodzenia po lasach z psem i spania pod namiotem.