Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Kurs jest skierowany zarówno do studentów kierunków ścisłych, przyrodniczych i technicznych, jak również osób chcących poznać inną stronę programowania. Uczestnik w wyniku procesu nauczania e-learningowego uzyska kompetencje z zakresu podstaw programowania w środowisku LabView, które wykorzystuje graficzny język programowania G. Idea programowania w tym środowisku związana jest z kontrolowanym przepływem danych, dzięki czemu programowanie staje się bardziej intuicyjne. W ramach kursu rozwijane są nie tylko umiejętności programistyczne, ale również umiejętności uniwersalne, a więc umiejętności związane z analitycznym sposobem myślenia, kreatywnością i innowacyjnością. Zakłada się, że nabyte kompetencje wzmocnią pozycję absolwentów na współczesnym rynku pracy.


CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

Głównym celem kursu jest uzyskanie przez uczestników kursu poszukiwanych i istotnych z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa dodatkowych kompetencji z zakresu podstaw programowania w środowisku LabVIEW. Absolwent kursu będzie wykazywał się znajomością teorii, metod, narzędzi mieszczących się w zakresie nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, które dotyczą istoty, prawidłowości i problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Interdyscyplinarny program kształcenia i innowacyjne formy prowadzenia zajęć na kursie, a w związku z tym uzyskana wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ułatwią uczestnikom start w życie zawodowe i pozyskanie atrakcyjniejszych etatów.

Należy podkreślić, że w szczególności celem kursu w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji jest rozwinięcie następujących kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych (tzw. transversal skills) niezbędnych na rynku pracy:

  • umiejętności podstaw programowania w środowisku LabVIEW
  • umiejętności rozumowania
  • umiejętności rozwiązywania problemów
  • umiejętności krytycznego myślenia
  • umiejętności uczenia się
  • kreatywności

PROGRAM KURSU

MODUŁ I. WPROWADZENIE W ŚRODOWISKO LABVIEW, DZIAŁANIA PODSTAWOWE

MODUŁ II. TWORZENIE PODPROGRAMÓW W ŚRODOWISKU LABVIEW

MODUŁ III. STRUKTURY PROGRAMISTYCZNE W ŚRODOWISKU LABVIEW

MODUŁ IV. DZIAŁANIA NA MACIERZACH

MODUŁ V. TWORZENIE KLASTRÓW

MODUŁ VI. TWORZENIE WYKRESÓW

MODUŁ VII. WĘZŁY STRUKTURY – FORMUŁY MATEMATYCZNE W ŚRODOWISKU LABVIEW


WYMAGANIA WSTĘPNE

Kurs jest skierowany do osób, które są studentami studiów stacjonarnych/niestacjonarnych I, II i III stopnia.

WARUNKI ZALICZENIA KURSU

Uczestnik kursu zobowiązany jest do zaliczenia 7 modułów. Każdy moduł będzie obejmowało wykład teoretyczny, test jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań – ich waga w ocenie końcowej modułu to 40%. Po zaliczeniu testu uczestnik przejdzie do realizacji części praktycznej modułu, czyli będzie realizował kolejne kroki instrukcji dzięki czemu powstaną kolejne programy w LabVIEW. Instrukcje będą napisane w sposób bardzo szczegółowy. Kończąc wykonywanie modułu uczestnik wykona testy programistyczne w postaci napisanych samodzielnie programów zgodnych z opisem zawartym w testach. Waga testów programistycznych w ocenie końcowej to 60%. Moderator oceni programy zaliczeniowe przesłane przez uczestników i prześle informacje o liczbie uzyskanych punktów, popełnionych błędach i niedociągnięciach. Gdy uczestnik zdobędzie 60 % punktów moduł uznaje się za zaliczony. Jeśli uczestnik nie zaliczy modułu, to konsultuje się z moderatorem w celu omówienia braków w przesłanym programie. Przystępuje do ponownej realizacji modułu, na co ma kolejne 6 dni i ponownie zostaje poddany ocenie. Istnieje możliwość 3 podejść.

Aby zaliczyć kurs, konieczne jest uzyskanie progu powyżej 60% wszystkich możliwych do zdobycia punktów. Osoby, które uzyskają wynik co najmniej 60% punktów z wszystkich testów otrzymają Zaświadczenie o ukończeniu kursu.

 


KADRA KURSU

dr hab. Małgorzata Adamczyk-Habrajska

dr hab. Małgorzata Adamczyk-Habrajska

Profesor Uczelni, Uniwersytet Śląski

Pani dr hab. Małgorzata Adamczyk-Habrajska, prof. UŚ posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczny obejmujące wykłady i ćwiczenia prowadzone na kierunkach: Mechatronika i Edukacja Techniczno-Informatyczna na studiach I stopnia (licencjackich i inżynierskich) i II stopnia, między innymi: Metody numeryczne, Wprowadzenie do mechatroniki, Automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych, Automatyka i robotyka z teorią sterowania, Projektowanie witryn internetowych, była promotorem licznych prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich. Jej dorobek naukowy zawiera się w obszarze nauk ścisłych i technicznych z dyscypliny inżynieria materiałowa oraz fizyki ciała stałego.


logo

Niech MOOC będzie z Tobą - programowanie drogą do sukcesu zawodowego, Programowanie w LabVIEW

Kurs powstał w ramach projektu wdrożeniowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich "wzMOOCcnij swoje kompetencje!" (WND-POWR.03.01.00-00-W018/18-04)