Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Logotyp Uni Europejskiej

Kurs „Social media marketing – zarządzanie wizerunkiem w mediach społecznościowych” ma na celu dostarczyć uczestnikowi kompleksowej i aktualnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności umożliwiających tworzenie treści, zarządzanie komunikacją oraz prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

W trakcie kursu słuchacze zostaną zapoznani z zasadami i praktycznym zastosowaniem analityki komputerowej oraz z narzędziami marketingowymi, które mogą być efektywnie stosowane w social media. Ponadto będą przygotowywani pod kątem budowania i wdrażania efektywnej strategii marketingowej a także zaznajamiani z tworzeniem prostej grafiki na potrzeby kampanii reklamowych.

Kurs jest prowadzony w języku polskim. Trwa 60 godzin dydaktycznych i jest podzielony na 10 modułów, w ramach modułu na lekcje. Po każdym module uczestnicy wykonują test sprawdzający wiedzę o charakterze zamkniętym, którego zaliczenie umożliwia kontynuację kursu. Na zakończenie kursu uczestnicy wykonują test końcowy.
Kurs jest realizowany w tempie własnym, więc można na niego uczęszczać w dogodnym dla słuchacza tempie, bez pośpiechu przechodzić do kolejnych modułów.

Dla osób słabo słyszących do wszystkich filmów zawartych w kursie dostępne są napisy.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Kurs jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych nabyciem umiejętności umożliwiających tworzenie treści, zarządzania komunikacją oraz prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, w szczególności do osób pracujących bądź poszukujących zatrudnienia w przedsiębiorstwach, urzędach i instytucjach na wszelkich stanowiskach wymagających posiadania kompetencji związanych z tworzeniem, wdrażaniem, obsługą, analizą mediów społecznościowych, a także zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, świadczącej usługi z szeroko rozumianego biznesu elektronicznego i mediów społecznościowych.


CELE KURSU

Kurs ma na celu dostarczenie słuchaczom kompleksowej i aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności umożliwiających tworzenie treści, zarządzania komunikacją oraz prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.
Cele szczegółowe:

  • Zapoznanie słuchaczy z zasadami i praktycznym zastosowaniem analityki komputerowej.
  • Zapoznanie słuchaczy z narzędziami marketingowymi, które mogą być efektywnie stosowane w mediach społecznościowych.
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności przygotowania grafiki na potrzeby kampanii reklamowych.
  • Przekazanie słuchaczom umiejętności formułowania i wdrażania efektywnej strategii marketingowej.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1 Istota współczesnych mediów społecznościowych

Zapoznanie słuchacza z genezą i współczesną charakterystyką mediów społecznościowych. 

MODUŁ 2 Media społecznościowe jako źródło informacji biznesowych

Celem modułu jest zapoznanie słuchaczy z możliwościami gromadzenia danych opisujących procesy zachodzące w organizacji i otoczeniu przy użyciu social media.

MODUŁ 3 Analityka internetowa

Zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi zasadami analityki internetowej

MODUŁ 4 Wprowadzenie do marketingu mediów społecznościowych

Zapoznanie najważniejszymi zasadami marketingu w social media.

MODUŁ 5 Rynek reklamy w mediach społecznościowych

Zapoznanie słuchaczy z zasadami funkcjonowania na rynku reklamy social media.

MODUŁ 6 Content marketing w mediach społecznościowych

Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami tworzenia wartościowych treści w social media.

MODUŁ 7 Buzz marketing w mediach społecznościowych

Zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi zagadnieniami marketingu szeptanego. 

MODUŁ 8 PR i CSR w mediach społecznościowych

Zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi public relations i społecznej odpowiedzialności biznesu w obszarze mediów społecznościowych

MODUŁ 9 Zarządzanie w relacjach z klientami w mediach społecznościowych

Nabycie wiedzy i umiejętności przez słuchaczy tworzenia trwałych i wartościowych relacji B2B w social media.

MODUŁ 10 Podstawy grafiki komputerowej

Praktyczna nauka podstaw tworzenia grafiki dla mediów społecznościowych. 


WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu jest udział w testach wiedzy o charakterze zamkniętym po ukończeniu każdego modułu kursu oraz w teście wiedzy na zakończenie kursu.

Aby zaliczyć kurs, należy uzyskać co najmniej poziom 80% trafnych odpowiedzi z testów sprawdzających wiedzę po każdym module i z testu wiedzy na zakończenie kursu (ocena końcowa składa się w 30% z ocen uzyskanych z testów po każdym module i w 70% z testu końcowego).

Każdy, kto uzyska zaliczenie, otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu.


WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Aby otrzymać zaświadczenie konieczny jest udział w testach wiedzy na koniec każdego modułu oraz w teście końcowym i udzielenie trafnych odpowiedzi na poziomie 80%.


KADRA KURSU

Leszek Sykulski

dr nauk o polityce, nauczyciel akademicki. Wykładał m.in. w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie, Uniwersytecie im. Jana Długosza w Częstochowie i Saint Jerome University w Douala. Pracował jako analityk w Kancelarii Prezydenta RP. Od kilkunastu lat zajmuje się problematyką bezpieczeństwa, zagadnieniami marketingu w mediach społecznościowych i zarządzaniem organizacjami pozarządowymi.

 

Surdyk Krzysztof

doktor nauk technicznych, ekspert w zakresie bezpieczeństwa biznesu i wywiadu gospodarczego, wykładowca. Długoletni pracownik administracji państwowej na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem państwa, dyplomacją i strukturami międzynarodowymi. Był m.in. przedstawicielem RP w Centrum Satelitarnym Unii Europejskiej. Autor licznych publikacji z zakresu teorii sterowania, wybranych aspektów bezpieczeństwa narodowego i terroryzmu, bezpieczeństwa biznesu i wywiadu gospodarczego. Wykładowca uczelni wyższych w dziedzinie bezpieczeństwa i wywiadu państwowego i gospodarczego. Prezes Fundacji na Rzecz Wywiadu Gospodarczego Vis Magna.

 

Aleksander Czichos

magister politologii, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Obszar prowadzonych badań obejmuje marketing, marketing polityczny, geopolitykę, stosunki międzynarodowe, bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo informacyjne oraz systemy polityczne. Członek Polskiego Towarzystwa Geopolitycznego. Działacz społeczny i animator kultury. Manager muzyczny i klubowy. Organizator imprez muzycznych, kulturalnych, koncertów i festiwali na terenie całego kraju.