Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu

Logotypy:Fundusze Europejskie - Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny

Kurs adresowany jest do wszystkich osób zainteresowanych tematyką dobrego stylu i profesjonalnego wizerunku. Przede wszystkim do studentów i osób planujących karierę zawodową lub pracujących w branżach, w których wizerunek odgrywa kluczową rolę (biznes, polityka, media, administracja, PR, itp.), planujących pracę lub pracujących w branżach i na stanowiskach bezpośrednio związanych ze stylem i wizerunkiem (moda, produkcja i handel odzieżą, stylizacja i doradztwo wizerunkowe, itp.), jak również tych, którzy chcą poszerzyć swoja wiedzę i/lub wykorzystać ją w celach o charakterze osobistym. Oferta ta skierowana jest również do nauczycieli przedmiotów związanych z tematyką kreowania stylu i wizerunku.


WYMAGANIA WSTĘPNE

Brak wymagań wstępnych


CELE KURSU

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami i praktyką w zakresie kreowania dobrego stylu i profesjonalnego wizerunku. Uczestnicy kursu dowiedzą się i nabędą umiejętności, m.in. w następujących obszarach:

  • jaką rolę odgrywa ubiór i wizerunek w komunikacji?
  • jak dobierać garderobę na różnorodne okazje?
  • jak zaplanować optymalną zawartość garderoby?
  • jak komponować garderobę dla różnorodnych typów sylwetek?
  • jak podkreślać atuty oraz ukrywać niedoskonałości figury?
  • jakie są główne style w modzie?
  • jakie strategie stosować przy zakupach ubrań?
  • jak świadomie wykreować własny styl?
  • jak dobierać kolory ubrań i dodatków do danego typu urody?
  • jak dobrać makijaż i fryzurę do typu urody oraz okazji?
  • jak dobrać zarost do typu urody?
  • jakie są najczęstsze błędy związane z dobrym stylem?

Na poziomie wiedzy:

Student posiądzie wiedzę z zakresu stylizacji i kreowania wizerunku, w obszarze stylizacji personalnej, dress code’u i komponowania garderoby. Dowie się, jak kształtować swój wizerunek i styl w zależności od potrzeb i celów związanych z karierą zawodową.

Na poziomie działań i umiejętności:

Student będzie potrafić dobrać strój i fryzurę (oraz ewentualnie makijaż) na różnorodne okazje związane z życiem zawodowym i prywatnym oraz podkreślać atuty urody i maskować jej niedoskonałości. Nabędzie umiejętności związanych z planowaniem garderoby w rozsądnym budżecie oraz zakupów ubrań i dodatków.

Na poziomie uczuć i postaw:

Student będzie mieć większą świadomość roli wizerunku i atrakcyjnego wyglądu w osiąganiu różnorodnych celów. Zdobędzie większą pewność siebie w zakresie przygotowania do rozpoczęcia kariery zawodowej.


PORUSZANE ZAGADNIENIA

MODUŁ 1. Rola odpowiedniego stylu ubierania się w relacjach biznesowych

  • 1.1. Rola ubioru w komunikacji i biznesie
  • 1.2. Okazje a dress code – klasyfikacja stylów
  • 1.3. Styl formalny dla mężczyzn i kobiet
  • 1.4. Styl półformalny dla mężczyzn i kobiet
  • 1.5. Styl wizytowy/koktajlowy dla mężczyzn i kobiet
  • 1.6. Styl biznesowy profesjonalny dla mężczyzn i kobiet
  • 1.7. Styl biznesowo – casualowy dla mężczyzn i kobiet
  • 1.8. Styl smart – casualowy dla mężczyzn i kobiet
  • 1.9. Styl casualowy dla mężczyzn i kobiet
  • 1.10. Najczęstsze błędy i złodzieje wizerunku biznesowego

 

MODUŁ 2. Szafa kapsułowa - jak kompletować garderobę?

  • 2.1. Czym jest garderoba kapsułowa?
  • 2.2. Korzyści i zalety garderoby kapsułowej
  • 2.3. Etapy budowy garderoby kapsułowej
  • 2.4. Jak stworzyć plan zawartości idealnej szafy?
  • 2.5. Garderoba kapsułowa a własny styl
  • 2.6. Najczęstsze błędy w komponowaniu garderoby kapsułowej

 

MODUŁ 3. Jak komunikować się za pomocą ubioru i podkreślać swoje atuty?

  • 3.1. Podkreślanie atutów i maskowanie niedoskonałości
  • 3.2. Sylwetki kobiece – klasyfikacja i zasady ubioru
  • 3.3. Sylwetki męskie – klasyfikacja i zasady ubioru
  • 3.4. Jak wyglądać lepiej? - triki stylizacyjne
  • 3.5. Jak komunikować ubiorem swoje kompetencje i osobowość?

 

MODUŁ 4. Studia przypadków doboru ubrania do sylwetki

  • 4.1. Jak wystylizować przykładowe typy sylwetek na konkretne okazje
  • 4.2. Studium przypadku 1
  • 4.3. Studium przypadku 2
  • 4.4. Studium przypadku 3
  • 4.5. Studium przypadku 4
  • 4.6. Studium przypadku 5

 

MODUŁ 5. Style w modzie - jak dobrać odpowiedni styl?

  • 5.1. Definicja stylu w kontekście mody
  • 5.2. Style w modzie
  • 5.3. Wybrane style i kierunki w modzie
  • 5.4. Style i ich przeznaczenie
  • 5.5. Styl a uroda
  • 5.6. Styl a osobowość i potrzeby wizerunkowe
  • 5.7. Przełamywanie i mieszanie stylów

 

MODUŁ 6. Strategie zakupowe - jak kupować ubrania?

  • 6.1. Fast fashion vs. slow fashion
  • 6.2. Strategie zakupowe
  • 6.3. Jakość czy cena?
  • 6.4. Gdzie kupować ubrania?

 

MODUŁ 7. Czym się różni styl od mody? Jak odnaleźć własny styl?

  • 7.1. Własny styl czy podążanie za modą?
  • 7.2. Ikony stylu
  • 7.3. Etapy budowy własnego stylu
  • 7.4. Dobór kolorów do typu urody
  • 7.5. Siła detali i dodatków
  • 7.6. Rola fryzury i zarostu w kreowaniu stylu
  • 7.7. Najwięksi wrogowie własnego stylu

 

MODUŁ 8. Sztuka wizażu (dodatkowy)

  • 8.1. Makijaż dawniej i obecnie
  • 8.2. Rodzaje makijażu i wykonywanie makijażu dziennego
  • 8.3. Dobór makijażu do typu urody
  • 8.4. Dobór kosmetyków

WARUNKI ZALICZENIA

W celu zaliczenia kursu należy:

  • podejść do Quizu wprowadzającego (nie wpływa on na końcową ocenę, natomiast jego wykonanie jest konieczne do otrzymania dostępu do pozostałych treści w kursie),
  • wykonać siedem Treningów wiedzy (waga Treningów wiedzy w ocenie końcowej wynosi 50%),
  • wykonać Test końcowy, który znajduje się na końcu kursu (waga Testu końcowego w ocenie końcowej wynosi 50%).

Próg zaliczeniowy kursu wynosi 60%.


FORMA KONTAKTU Z PROWADZĄCYM

Prowadzący udziela odpowiedzi na pytania uczestników poprzez forum, w wątku Konsultacje.


KADRA KURSU

Sofi Socha

Dyplomowana stylistka i kreator wizerunku, dyplomowana kolorystka, ekspert stylizacji personalnej, wykładowca akademicki, autorka książek, dziennikarka modowa. Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Artystyczną Alternatywę na kierunku „Stylizacja i kreowanie wizerunku” oraz warszawską Akademię Kreowania Wizerunku na kierunku kolor. Brała udział w licznych kursach i certyfikowanych szkoleniach związanych ze stylizacją, kreowaniem wizerunku, projektowaniem mody, wizażem oraz visual merchandisingiem (w tym London College of Fashion oraz Central Saint Martins). Studiowała również marketing, management oraz zarządzanie zasobami ludzkimi na uczelniach w Polsce i w Niemczech. Była redaktor naczelna lokalnego magazynu o modzie. Obecnie zajmuje się głównie stylizacją personalną i stylizacją sesji zdjęciowych.