Kurs jest przeznaczony dla studentów oraz wszystkich osób zainteresowanych świadomym zarządzaniem swoją karierą. Udział w szkoleniu pomaga zrozumieć zasady rządzące rynkiem pracy oraz, dzięki praktycznym zadaniom, ułatwia planowanie własnej ścieżki zawodowej.
Treści omawiane w poszczególnych modułach kursu:
- Mechanizmy rynku pracy
- Kotwice kariery
- Zarządzanie talentami
- Ścieżki rozwoju zawodowego
- Organizacja procesu poszukiwania pracy
- Rozmowy kwalifikacyjne
- Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych
- Coaching kariery
Treści w kursie przekazywane są poprzez tekst, filmy, animacje oraz załączniki. Pojawiają się również interaktywne ćwiczenia.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Brak jest wymagań wstępnych. Kurs jest otwarty dla wszystkich chętnych.
Warunkiem technicznym korzystania z kursu jest posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do sieci Internet oraz adresu e-mailowego działającego na dowolnym serwerze.
W kursie pojawiają się załączniki w formacie docx oraz pdf, dlatego dla pełnego uczestnictwa w szkoleniu konieczne jest posiadanie programu obsługującego tego typu pliki.
CELE KURSU
Na poziomie wiedzy:
Student(ka):
- zna podstawowe pojęcia związane z rynkiem pracy oraz poszukiwaniem zatrudnienia
- zna podstawowe formy zatrudnienia funkcjonujące w Polsce
- wymienia przykładowe czynniki wpływające na rynek pracy
- wymienia najważniejsze akty prawne regulujące rynek pracy w Polsce
- zna różnice pomiędzy publicznym i prywatnym rynkiem pracy
- wymienia przykładowe instytucje rynku pracy działające w Polsce
- omawia najważniejsze założenia koncepcji Kotwic Kariery
- wyróżnia i opisuje różne rodzaje kompetencji oraz potrafi podać ich przykłady
- zna założenia konstruowania ścieżki rozwoju zawodowego
- wie, jak może wyglądać proces poszukiwania pracy oraz rozmowa kwalifikacyjna
- zna zasady kształtowania marki osobistej w Internecie
Na poziomie działań i umiejętności:
Student(ka):
- rozpoznaje własne „kotwice kariery” samodzielnie lub korzysta w tym celu z pomocy doradcy zawodowego
- rozpoznaje przynajmniej niektóre ze swoich kompetencji i zamieszcza informacje na ich temat w swoim CV
- potrafi stworzyć przykładową ścieżkę rozwoju zawodowego
- unika popularnych błędów w tworzeniu CV
- organizuje własny proces poszukiwania pracy
- świadomie przygotowuje się do rozmowy kwalifikacyjnej
- tworzy własną markę osobistą w mediach społecznościowych
Na poziomie uczuć i postaw:
Student(ka):
- jest zmotywowany(-a) do świadomego planowania swojej kariery i ścieżki rozwoju zawodowego
- bierze pod uwagę własne „kotwice kariery” planując swoją karierę i proces poszukiwania pracy
- korzysta z usług doradcy zawodowego lub coacha kariery, jeśli odczuwa taką potrzebę
- zwraca uwagę na swój wizerunek w Internecie
WARUNKI ZALICZENIA
W celu zaliczenia kursu należy:
- podejść do Quizu wprowadzającego (nie wpływa on na końcową ocenę, natomiast jego wykonanie jest konieczne do otrzymania dostępu do pozostałych treści w kursie),
- wykonać Trening wiedzy na końcu każdego z ośmiu modułów (waga Treningów wiedzy w ocenie końcowej wynosi 50%),
- wykonać Test końcowy, który znajduje się na końcu kursu (waga Testu końcowego w ocenie końcowej wynosi 50%, każde pytanie jest warte 2 punkty).
Próg zaliczeniowy dla całego kursu wynosi 60%.
KADRA KURSU
Rafał Witkowski – doradca zawodowy, wykładowca WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej i opiekun Kliniki Przedsiębiorczości. Zajmuje się także Akademickim Biurem Karier. Prowadzi przedmioty związane z zakładaniem i rozwijaniem własnej działalności gospodarczej. Jest organizatorem m.in. Rzeszowskiego Turnieju Biznesowego i konkursu „Pomysł na Biznes”.
Hubert Kawalec - doktor nauk społecznych w dziedzinie socjologii, zajmujący się naukowo społecznymi aspektami funkcjonowania marek, komunikacji w Internecie, rynkiem pracy. Wieloletni trener kariery oraz specjalista z zakresu marki osobistej. Badacz komunikacji i budowania tożsamości w mediach społecznościowych.