Digital Marketing
Kurs wprowadza odbiorcę w świat marketingu cyfrowego, który jest obecnie jednym z najważniejszych aspektów działalności biznesowej, ale nie tylko.
Kurs wprowadza odbiorcę w świat marketingu cyfrowego, który jest obecnie jednym z najważniejszych aspektów działalności biznesowej, ale nie tylko.
Projekt „MOOCni wiedzą - otwarte kursy e-learningowe WSIiZ” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, nr. umowy POWR.03.01.00-00-W061/18-00
Głównym celem kursu jest zaznajomienie odbiorcy z podstawowymi zagadnieniami związanymi z digital marketingiem. W ramach kursu będzie on miał możliwość zapoznania się z najważniejszymi pojęciami, rynkiem reklamy internetowej, danymi statystycznymi związanymi z Internetem, sposobami komunikacji via Internet, podstawowymi rodzajami reklamy internetowej (takimi jak display advertising, wideo advertising, email marketing), założeniami SEO, SEM, PPC oraz podstawowymi koncepcjami z zakresu social mediów.
Cele szczegółowe:
Poznanie podstawowych pojęć, narzędzi, wskaźników, kanałów komunikacji oraz danych dotyczących funkcjonowania sieci Internet.
Omówienie podstaw pozycjonowania treści w Internecie.
Nabycie umiejętności wyszukiwania i analizy danych dotyczących wykorzystania Internetu, planowania kampanii marketingowych w sieci oraz mierzenia ich skuteczności i efektywności.
Nabycie umiejętności tworzenia tekstów do publikacji w Internecie w kontekście działań marketingowych.
Każdy z modułów zawiera część teoretyczną oraz jest zakończony różnorodnymi zadaniami sprawdzającymi. Ponadto kurs jest wzbogacony o wypowiedzi ekspertów, animacje oraz wideo.
Aby przystąpić do realizacji kursu, nie jest wymagane posiadanie wiedzy specjalistycznej. Podstawowe pojęcia zostaną wyjaśnione w trakcie kursu.
Uczestnik po ukończeniu kursu w zakresie wiedzy będzie potrafił:
Uczestnik po ukończeniu kursu w zakresie umiejętności będzie potrafił:
W tym m.in. rynek reklamy internetowej, internauci w Polsce i na świecie (dane i liczby, trendy i tendencje), kanały komunikacji w Internecie, rodzaje i klasyfikacja podmiotów związanych z rynkiem reklamy w Internecie, podstawowe modele zakupu i emisji reklamy w sieci.
W tym m.in. analiza - metody, narzędzia i źródła informacji, definiowanie celów, definiowanie grup docelowych, metody budżetowania i rozliczania kampanii, pomiar skuteczności.
W tym m.in. formaty reklamy display, mechanika działania, efektywność reklamy display, podstawowe pojęcia.
W tym m.in. koncepcje i modele związane z SEO i PPC, wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce, efektywność działań SEM, mechanika SEO.
W tym m.in. rodzaje i formaty reklamy wideo.
W tym m.in. podstawowe pojęcia i koncepcje związane z web 2.0, platformy social media, social listening i monitoring, reklama w sieciach społecznościowych.
W tym m.in. sposoby, formy i narzędzia tworzenia treści, ogólne wytyczne tworzenia treści, reklama natywna.
W tym m.in. budowanie baz danych, spam, email design, zarządzanie danymi i prywatność, mierniki i efektywność e-mail marketingu.
W kursie znajdują się różnorodne zadania sprawdzające (np. testy, zadania z listą rozwijaną). Uczestnik kursu możne podjąć 5 prób udzielenia odpowiedzi na każde zadanie umieszczone w treści kursu. Do oceny końcowej brane są pod uwagę wszystkie zadania zamknięte.
Próg zaliczeniowy wynosi 51% punktów z wszystkich zadań sprawdzających.
Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Zaczęcamy jednak do korzystania z forum dyskusyjnego i wzajemnej pomocy.
Na podstawie sumy zdobytych punktów ze wszystkich pytań testowych z modułów kursu zostanie wygenerowane zaświadczenie o ukończeniu e-kursu. Uczestnicy, którzy uzyskają wynik co najmniej 51% punktów z wszystkich testowych pytań sprawdzających, otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Zachęcamy jednak do korzystania z forum dyskusyjnego i wzajemnej pomocy.
Doktor, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii, wykładowca akademicki (prowadzi kursy między innymi z psychologii reklamy, psychologii marki i socjologii internetu). Trener umiejętności miękkich w zakresie komunikacji interpersonalnej, negocjacji w biznesie, budowania zespołu, autoprezentacji i wystąpień publicznych. Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Magister, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Magister, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Z wykształcenia prawniczka, z doświadczenia marketer. Ścieżkę kariery zawodowej poprowadziła w stronę marketingu, łącząc wiedzę prawniczą z działaniami w Internecie. Na co dzień praktyk, prowadzący kampanie w zakresie digital marketingu. Obecnie Project Manager w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie oraz wykładowca akademicki. Praktyczne doświadczenie zawodowe wsparła wiedzą ze studiów w zakresie Zarządzania Projektami oraz kursami branżowymi.