Algorytm – skończony ciąg jasno zdefiniowanych czynności koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań, sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu.
Atrybut – służy do określenia konkretnej właściwości wybranego elementu.
FIFO – First In First Out. Inne określenie kolejki.
Iloczyn kartezjański - nazwa iloczyn kartezjański odwołuje się do pojęcia kartezjańskiego układu współrzędnych na płaszczyźnie ze względu na następującą analogię: punkty w kartezjańskim układzie współrzędnych na płaszczyźnie opisane są za pomocą uporządkowanych par liczb (pierwsza liczba nazywana jest odciętą, druga rzędną) – elementy iloczynu kartezjańskiego można zatem utożsamiać z punktami na płaszczyźnie. Jednak w ogólności elementy zbiorów nie muszą być liczbami, mogą być dowolnymi obiektami.
LIFO – Last In First Out. Inne określenie stosu.
Selektor – jest to element służący do jednoznacznego określenia do którego elementu zastosowane będą właściwości (select = wybór).
Konstruktor – metoda wywoływana podczas tworzenia obiektu.
Referencja – wartość, która zawiera informacje o położeniu innej wartości w pamięci lub nośniku danych
Rozwiązanie optymalne – rozwiązanie najkorzystniejsze z pewnego punktu widzenia, np., jeżeli zależy ci na czasie – rozwiązaniem optymalnym będzie wykonanie operacji najszybciej, bez względu na koszt np. pamięci.
Struktura danych – sposób przechowywania danych w pamięci komputera.
Wskaźnik – zmienna przechowująca adres pamięci do jakiegoś obiektu.
Zmienna – konstrukcja programistyczna posiadająca trzy podstawowe atrybuty: symboliczną nazwę, miejsce przechowywania i wartość.