Pomiń do głównej zawartości

Postęp w kursie:

Algorytm – skończony ciąg jasno zdefiniowanych czynności koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań, sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu.

Atrybut – służy do określenia konkretnej właściwości wybranego elementu.

FIFO – First In First Out. Inne określenie kolejki.

Iloczyn kartezjański - nazwa iloczyn kartezjański odwołuje się do pojęcia kartezjańskiego układu współrzędnych na płaszczyźnie ze względu na następującą analogię: punkty w kartezjańskim układzie współrzędnych na płaszczyźnie opisane są za pomocą uporządkowanych par liczb (pierwsza liczba nazywana jest odciętą, druga rzędną) – elementy iloczynu kartezjańskiego można zatem utożsamiać z punktami na płaszczyźnie. Jednak w ogólności elementy zbiorów nie muszą być liczbami, mogą być dowolnymi obiektami.

LIFO – Last In First Out. Inne określenie stosu.

Selektor – jest to element służący do jednoznacznego określenia do którego elementu zastosowane będą właściwości (select = wybór).

Konstruktor – metoda wywoływana podczas tworzenia obiektu.

Referencja – wartość, która zawiera informacje o położeniu innej wartości w pamięci lub nośniku danych

Rozwiązanie optymalne – rozwiązanie najkorzystniejsze z pewnego punktu widzenia, np., jeżeli zależy ci na czasie – rozwiązaniem optymalnym będzie wykonanie operacji najszybciej, bez względu na koszt np. pamięci.

Struktura danych – sposób przechowywania danych w pamięci komputera.

Wskaźnik – zmienna przechowująca adres pamięci do jakiegoś obiektu.

Zmienna – konstrukcja programistyczna posiadająca trzy podstawowe atrybuty: symboliczną nazwę, miejsce przechowywania i wartość.