Biznes w działaniu
Kurs obejmuje kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych do tworzenia i uruchamiania własnej działalności gospodarczej.
Kurs obejmuje kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych do tworzenia i uruchamiania własnej działalności gospodarczej.
Kurs obejmuje kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych do tworzenia i uruchamiania własnej działalności gospodarczej. Kurs przedstawia krytyczne kroki w procesie projektowania firmy, zaczynając od pomysłu na biznes i analizy rynku, przez kwestie finansowe i strategiczne, aż po aspekty formalno-prawne. W tym kontekście na kurs składa się 6 modułów tematycznych, odpowiadających sześciu istotnym krokom w procesie zakładania firmy. Kurs inspiruje i zachęca do kreatywnego myślenia o własnym biznesie, a jednocześnie namawia do racjonalizowania całego procesu, co ma uchronić przed pochopnymi i ryzykownymi decyzjami.
Program kursu:
Moduł 1. Inicjacja biznesu
Moduł 2. Analiza rynku
Moduł 3. Analiza finansowa
Moduł 4. Strategia
Moduł 5. Finansowanie
Moduł 6. Forma organizacyjno-prawna i rejestracja firmy
Adresaci kursu:
Kurs jest adresowany głównie do studentów ekonomii i zarządzania na poziomie pierwszego stopnia studiów, ale sprawdzi się też jako kurs suplementujący / komplementarny dla studentów kierunków pozaekonomicznych, którzy planują rozwój swojego biznesu.
Warunki zaliczenia kursu:
Warunkiem zaliczenia kursu jest przystąpienie do testu końcowego, składającego się z 30 pytań zamkniętych i udzielenie min. 16 poprawnych odpowiedzi.
Warunki uzyskania zaświadczenia:
Warunkiem uzyskania zaświadczenia ukończenia kursu (automatycznie wygenerowane w ciągu 24 godzin od pozytywnego zaliczenia kursu, które można pobrać z zakładki Moje kursy - Moje zaświadczenia) jest uzyskanie min. 16 punktów w teście końcowym.
Efekty uczenia się:
1. Wiedza:
- Student zna i rozumie zasady konstruowania planu przedsięwzięć biznesowych w kontekście uwarunkowań makro- i mikroekonomicznych, wyboru strategii, modelu biznesowego i architektury organizacyjnej.- Student zna i rozumie przebieg i etapy procesu rejestrowania firmy w kontekście aspektów formalno-prawnych tworzenia firm w różnych formach organizacyjnych i własnościowych.
- Student zna i rozumie elementarne mechanizmy analizy ekonomicznej, w tym: analizy finansowej, analizy marketingowej i analizy rynku.
2. Umiejętności:
- Student identyfikuje i analizuje wszystkie czynniki endo- i egzogeniczne determinujące wybór modelu biznesowego, potrafi je analizować i na ich tle potrafi dokonywać optymalnego wyboru.- Student potrafi projektować przedsięwzięcia gospodarcze w postaci Business Model Canvas, z uwzględnieniem determinant prawnych, finansowych, marketingowych i strategicznych.
3. Kompetencje społeczne:
- Student wykazuje kreatywność i otwartość wobec nowych inicjatyw, zachowując jednocześnie krytycyzm i racjonalizm w ocenie wariantów nowych przedsięwzięć gospodarczych.- Student jest zdeterminowany i zorientowany na realizację zakładanych celów i wykazuje odpowiedzialność za nie.
Kadra kursu:
Autor kursu: Aneta Zelek, azelek@zpsb.pl dr hab., prof. ZPSB Aneta Zelek - ekonomista, wykładowca akademicki i trener kadr menedżerskich; profesor i rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu. Jest autorem ponad 230 publikacji naukowych z zakresu ekonomii i zarządzania, w tym głównie z obszaru zarządzania strategicznego i zarządzania w kryzysie. Jej autorski podręcznik pt. „Strategie biznesu – od klasyki do postmodernizmu w zarządzaniu” został wyróżniony nagrodą naukową TNOiK im. Karola Adamieckiego. Kobieta licznych talentów i pasji. Ale największą jej pasją jest „wyjaśnianie ekonomii”. Choć – jak sama twierdzi – w ekonomii nie ma nic pasjonującego, to jednak trzeba ją rozumieć! Dlatego z takim zaangażowaniem od ponad trzydziestu lat opowiada i pisze o ekonomii i biznesie. Jej studenci i słuchacze zgodnie przyznają jej tytuł „ekonomicznej erudytki”, dlatego tak często nagradzają ją laurami i nagrodami dla najlepszego wykładowcy.