Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu


Tematyka kursu dotyczy, nieodzownych dla prowadzenia biznesu, tzw. „miękkich” kompetencji: komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, pracy w zespole czy rozwiązywanie konfliktów.

W module 1. poznamy jak efektywnie mówić i słuchać oraz jakich, najczęstszych błędów, unikać. W Module 2 zajmiemy się kwestiami związanymi z autoprezentacją. Uczestnik dowie się jak zarządzać własnym wizerunkiem. Pozna przykłady, jak być dobrym mówcą, jakie psychologiczne uwarunkowania wywierania wrażenia trzeba brać pod uwagę i jakie taktyki może zastosować chcąc odnieść założony wizerunkowy cel. Moduł 3 jest poświęcony kwestiom związanym z pracą w zespole. Przyjrzymy się jak stworzyć efektywnie działający zespół, jakich trudności i pułapek trzeba unikać. W ramach 4 modułu kursant dowie się więcej o konfliktach, których przecież w życiu każdego nie brakuje. Poruszymy tam kwestie związane z przyczynami konfliktów, detektorami oraz omówimy techniki ich rozwiązywania.


Program kursu:

Moduł 1. Komunikacja interpersonalna

Moduł 2. Autoprezentacja

Moduł 3. Praca w zespole

Moduł 4. Konflikty


Adresaci kursu i wymagania wstępne:

Kurs ten adresowany jest do każdego, kto chce rozbudować swój wachlarz kompetencji interpersonalnych: stać się bardziej skuteczny w komunikacji, świadomy w kreowaniu swojego wizerunku, przygotowany na wyzwania pracy w zespole i sprawniejszy w rozwiązywaniu konfliktowych sytuacji. To kurs dla osób, które doceniają znaczenie pracy nad sobą i widzą sens w angażowaniu się w samopoznanie i samodoskonalenie się.

Kurs jest na poziomie dla początkujących, dlatego nie jest wymagana formalnie potwierdzona wiedza umożliwiająca aktywne uczestnictwo w kursie. Z pewnością jednak, dla efektywnego realizowania kursu i optymalnej absorbcji treści, niezbędna jest chęć samorozwoju, stawiania sobie wyzwań oraz otwartość na nowe wyzwania intelektualne. Ponieważ kurs zawiera również szereg ćwiczeń praktycznych od uczestnika wymagane jest zaangażowanie w pracę oraz autokrytycyzm realizowanych zadań.


Warunki zaliczenia kursu:

Warunkiem zaliczenia kursu jest zaliczenie testu końcowego i zdobycie minimum 51% procent przewidzianych punktów za prawidłowe odpowiedzi. Test końcowy ma formę testu z pytaniami zamkniętymi, gdzie tylko jedna odpowiedź ma rangę prawidłowej. Pozytywne zaliczenie testu jest podstawą do uzyskania zaświadczenia o ukończeniu kursu.


Warunki uzyskania zaświadczenia:

Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest zaliczenie testu końcowego i zdobycie minimum 51% procent przewidzianych punktów za prawidłowe odpowiedzi. Zaświadczenie o ukończeniu kursu będzie automatycznie wygenerowane w ciągu 24 godzin od pozytywnego zaliczenia kursu i można je pobrać z zakładki Moje kursy - Moje zaświadczenia.


Efekty kształcenia:

1. Wiedza:

  • Uczestnik kursu zna elementy schematu komunikacyjnego oraz podstawowe reguły dotyczące efektywnego komunikowania się.
  • Uczestnik kursu wie, jakie są techniki kreowania wizerunku w warstwie werbalnej i niewerbalnej oraz zasady tworzenia przekazu perswazyjnego.
  • Uczestnik kursu zna psychologiczne i społeczne uwarunkowania pracy w zespole, typy zadań zespołowych oraz zasady stymulujące efektywną pracę w zespole.
  • Uczestnik kursy wie czym jest konflikt, jakiego rodzaju przyczyny najczęściej generują konflikty oraz jakie są najczęściej stosowane techniki rozwiązywania konfliktów.

2. Umiejętności:

  • Uczestnik kursu potrafi przyjąć rolę dobrego słuchacza i nadawcy oraz zdiagnozować błędy komunikacyjne.
  • Uczestnik kursu umie zidentyfikować cechy dobrego mówcy, rozróżnić taktyki autoprezentacji, określić jako „pozytywne” lub „negatywne przykładowe ekspresje mowy ciała, rozpoznać stosowane instrumenty perswazji.
  • Uczestnik kursu potrafi określić jakie zasoby materialne i osobowe są potrzebne, aby zespół mógł realizować swoje zadania, rozpoznać typy zadań wykonywane przez zespoły, dopasować odpowiedni styl pracy (zespołowej lub indywidualnej) do konkretnego zadania, rozróżnić role zorientowane na zadanie, na relacje i na siebie.
  • Uczestnik kursu umie rozpoznać jakie zachowania i wypowiedzi są konfliktotwórcze, rozpoznać zarówno skuteczne, jak i nieskuteczne techniki rozwiązywania konfliktu, przygotować się do przeprowadzenia konfliktu, zidentyfikować cechy dobrego negocjatora i mediatora, zdiagnozować przyczynę występujących konfliktów.

3. Kompetencje społeczne:

  • Uczestnik kursu przejawia chęć podejmowania nowych wyzwań.
  • Uczestnik kursu jest otwarty na odmienne sposoby zachowania i myślenia.
  • Uczestnik kursu jest zmotywowany do samokształcenia.
  • Uczestnik kursu posiada większy zakres zrozumienia zachowań i reakcji innych ludzi.

Kadra kursu:

Autor kursu: Ewelina Świergiel, eswiergiel@zpsb.pl Z wykształcenia socjolog i politolog. Lubi ludzi, lubi ich obserwować, wspierać w rozwoju i dzielić się wiedzą. Wierzy, że każde spotkanie z drugim człowiekiem może być cenną lekcją o nim, ale również i o nas. Od wielu lat jest związana z Zachodniopomorską Szkołą Biznesu w Szczecinie jako wykładowca i dziekan jednego z wydziałów. Chętnie angażuje się także w życie lokalne organizując i wspierając wydarzenia promujące przedsiębiorczość i samorozwój. Zasiada w zarządzie Stargardzkiej Izby Gospodarczej, Powiatowej Radzie Rynku Pracy oraz w kapitułach konkursów gospodarczych. W wolnym czasie stara się pielęgnować relacje z bliskimi i dbać o swój samorozwój oraz aktywnie spędzać czas ciesząc się urokami przyrody niezależnie od pory roku.