Kluczowe kompetencje w biznesie
Ten kurs dostarczy Ci wiedzy o komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, pracy w zespole oraz zmotywuje Cię do pracy nad sobą.
Ten kurs dostarczy Ci wiedzy o komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, pracy w zespole oraz zmotywuje Cię do pracy nad sobą.
Tematyka kursu dotyczy, nieodzownych dla prowadzenia biznesu, tzw. „miękkich” kompetencji: komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, pracy w zespole czy rozwiązywanie konfliktów.
W module 1. poznamy jak efektywnie mówić i słuchać oraz jakich, najczęstszych błędów, unikać. W Module 2 zajmiemy się kwestiami związanymi z autoprezentacją. Uczestnik dowie się jak zarządzać własnym wizerunkiem. Pozna przykłady, jak być dobrym mówcą, jakie psychologiczne uwarunkowania wywierania wrażenia trzeba brać pod uwagę i jakie taktyki może zastosować chcąc odnieść założony wizerunkowy cel. Moduł 3 jest poświęcony kwestiom związanym z pracą w zespole. Przyjrzymy się jak stworzyć efektywnie działający zespół, jakich trudności i pułapek trzeba unikać. W ramach 4 modułu kursant dowie się więcej o konfliktach, których przecież w życiu każdego nie brakuje. Poruszymy tam kwestie związane z przyczynami konfliktów, detektorami oraz omówimy techniki ich rozwiązywania.
Program kursu:
Moduł 1. Komunikacja interpersonalna
Moduł 2. Autoprezentacja
Moduł 3. Praca w zespole
Moduł 4. Konflikty
Adresaci kursu i wymagania wstępne:
Kurs ten adresowany jest do każdego, kto chce rozbudować swój wachlarz kompetencji interpersonalnych: stać się bardziej skuteczny w komunikacji, świadomy w kreowaniu swojego wizerunku, przygotowany na wyzwania pracy w zespole i sprawniejszy w rozwiązywaniu konfliktowych sytuacji. To kurs dla osób, które doceniają znaczenie pracy nad sobą i widzą sens w angażowaniu się w samopoznanie i samodoskonalenie się.
Kurs jest na poziomie dla początkujących, dlatego nie jest wymagana formalnie potwierdzona wiedza umożliwiająca aktywne uczestnictwo w kursie. Z pewnością jednak, dla efektywnego realizowania kursu i optymalnej absorbcji treści, niezbędna jest chęć samorozwoju, stawiania sobie wyzwań oraz otwartość na nowe wyzwania intelektualne. Ponieważ kurs zawiera również szereg ćwiczeń praktycznych od uczestnika wymagane jest zaangażowanie w pracę oraz autokrytycyzm realizowanych zadań.
Warunki zaliczenia kursu:
Warunkiem zaliczenia kursu jest zaliczenie testu końcowego i zdobycie minimum 51% procent przewidzianych punktów za prawidłowe odpowiedzi. Test końcowy ma formę testu z pytaniami zamkniętymi, gdzie tylko jedna odpowiedź ma rangę prawidłowej. Pozytywne zaliczenie testu jest podstawą do uzyskania zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Warunki uzyskania zaświadczenia:
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest zaliczenie testu końcowego i zdobycie minimum 51% procent przewidzianych punktów za prawidłowe odpowiedzi. Zaświadczenie o ukończeniu kursu będzie automatycznie wygenerowane w ciągu 24 godzin od pozytywnego zaliczenia kursu i można je pobrać z zakładki Moje kursy - Moje zaświadczenia.
Efekty kształcenia:
1. Wiedza:
2. Umiejętności:
3. Kompetencje społeczne:
Kadra kursu:
Autor kursu: Ewelina Świergiel, eswiergiel@zpsb.pl Z wykształcenia socjolog i politolog. Lubi ludzi, lubi ich obserwować, wspierać w rozwoju i dzielić się wiedzą. Wierzy, że każde spotkanie z drugim człowiekiem może być cenną lekcją o nim, ale również i o nas. Od wielu lat jest związana z Zachodniopomorską Szkołą Biznesu w Szczecinie jako wykładowca i dziekan jednego z wydziałów. Chętnie angażuje się także w życie lokalne organizując i wspierając wydarzenia promujące przedsiębiorczość i samorozwój. Zasiada w zarządzie Stargardzkiej Izby Gospodarczej, Powiatowej Radzie Rynku Pracy oraz w kapitułach konkursów gospodarczych. W wolnym czasie stara się pielęgnować relacje z bliskimi i dbać o swój samorozwój oraz aktywnie spędzać czas ciesząc się urokami przyrody niezależnie od pory roku.