Pomiń do głównej zawartości

Opis kursu


Kurs „Psychologia społeczna. Wybrane zagadnienia dla studentów pedagogiki” dedykowany jest głównie studentom studiów pedagogicznych. Do uczestnictwa w kursie zachęcamy również osoby zainteresowane psychologią społeczną, w szczególności pracowników oświaty i rodziców. Kurs prezentuje i omawia wybrane zagadnienia z zakresu psychologii społecznej w taki sposób, aby dostarczyć przyszłym pedagogom wiedzy i umiejętności diagnozowania ważnych zjawisk społecznych w odwołaniu do naukowych i potwierdzonych teorii psychologicznych. Kurs ma również zachęcić przyszłych pedagogów do refleksji nad różnymi zjawiskami społecznymi oraz uwarunkowaniami zachowań społecznych ludzi.


Program kursu:

Moduł 1. Psychologia społeczna, czyli co w trawie piszczy...

Moduł 2. Motywy społeczne

Moduł 3. Zachowania prospołeczne

Moduł 4. Agresja

Moduł 5. Grupa społeczna

Moduł 6. Postawy, stereotypy i uprzedzenia


Adresaci kursu:

Kurs "Psychologia społeczna. Wybrane zagadnienia dla studentów pedagogiki" dedykowany jest głównie studentom studiów pedagogicznych.


Warunki zaliczenia kursu:

Zaliczenie testu końcowego wiedzy na poziomie min. 51%.


Warunki uzyskania zaświadczenia:

Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu kursu jest pozytywne zaliczenie testu wiedzy. Zaświadczenie o ukończeniu kursu będzie automatycznie wygenerowane w ciągu 24 godzin od pozytywnego zaliczenia kursu i można je pobrać z zakładki Moje kursy - Moje zaświadczenia.


Efekty kształcenia:

1. Wiedza:

    Uczestnik kursu wymieni i opisze czynniki warunkujące różne zjawiska społeczne (agresję, prospołeczność, stereotypy, postawy, uprzedzenie i grupowość).
    Uczestnik kursu scharakteryzuje udział dyspozycji wewnętrznych i zewnętrznych w konstruowaniu społecznych zachowań ludzi.
    Uczestnik kursu zdefiniuje najważniejsze pojęcia z zakresu psychologii społecznej.

2. Umiejętności:

    Uczestnik kursu przeprowadzi analizę wybranego zjawiska społecznego zgodnie z założeniami teoretycznymi wybranych modeli.
    Uczestnik kursu zinterpretuje zachowania społeczne ludzi przyporządkowując do nich adekwatną koncepcję lub mechanizm opisujący.
    Uczestnik kursu będzie skutecznie prognozował zachowania ludzi w konkretnych sytuacjach.

3. Kompetencje społeczne:

    Uczestnik kursu uświadomi sobie zagrożenia zjawisk społecznych typu: agresja, uprzedzenia, dyskryminacja itd.
    Uczestnik kursu zbuduje pozytywne nastawienie wobec promowania zachowań etycznych w relacjach międzyludzkich.
    Uczestnik kursu doceni znaczenie czynników sytuacyjnych i wpływu społecznego na zachowania ludzi.
    Uczestnik kursu uświadomi sobie własną motywację do uprawiania zawodu pomocowego.


Kadra kursu:

Beata Dobińska - autorka kursu, psycholog, nauczyciel akademicki-praktyk, absolwentka psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;

  • w trakcie realizacji 4 letniego Studium Podyplomowego Psychoterapii poznawczo-behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej;
  • certyfikowana trenerka z wieloletnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi, akredytowana konsultantka Insights Discovery;
  • absolwentka rocznego szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie);
  • od 1994 roku prowadzi szkolenia i doradztwo psychologiczne; od ponad 20 lat związana zawodowo z instytucjami oświatowymi (szkoły, ośrodki szkoleniowe, ośrodki doradcze), gdzie realizuje szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, pedagogów, doradców zawodowych; od ponad 15 lat pracuje jako psycholog w szkole podstawowej;
  • wykładowca w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie; wykłada min. na studiach podyplomowych z zakresu: MBA – studia menedżerskie, Psychologia zarządzania, Akademia Trenera i Akademia Coachingu; Diagnoza i terapia pedagogiczna, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ASD, Resocjalizacja i socjoterapia, Przygotowanie pedagogiczne.