Technologia pracy umysłowej
W kursie kreowana jest aktywna rola uczących się. Uczestnicy poznają uniwersalne zasady uczenia się, ale też opanują techniki przydatne na całe życie.
W kursie kreowana jest aktywna rola uczących się. Uczestnicy poznają uniwersalne zasady uczenia się, ale też opanują techniki przydatne na całe życie.
Uczyć się szybciej, lepiej i z większą przyjemnością – to może być dobra motywacja do przeprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu i w życiu innych ludzi. W niniejszym szkoleniu nacisk kładziony jest szczególnie na aktywność uczącego się, jako istotny wyznacznik nowoczesnego podejścia do nauczania i uczenia się, postulowany przez neurodydaktykę – naukę przyjazną mózgowi, jak zdefiniował ją niemiecki dydaktyk matematyki, Gerhard Preiß.
Kurs przeznaczony jest dla osób powyżej 16 roku życia.
Ułatwić aktywne uczenie się przez całe życie (LLL – Life Long Learning) seniorom, studentom, uczniom, seniorkom, studentkom, uczennicom, wolnym strzelcom i samoukom.
Cele szczegółowe, niezbędne dla osiągnięcia celu głównego i pozytywnych wyników kształcenia i samokształcenia, to zaznajomienie uczestników: ze skutecznymi metodami i technikami uczenia się, ze skutecznymi metodami słuchania i notowania, ze skutecznymi metodami dyskutowania, ze skutecznymi metodami pisania prac, z profesjonalną metodą prezentacji.
Wybrane uwarunkowania efektywności procesu uczenia się studenta.
Rodzaje uczenia się i psychologiczne przesłanki doboru metod pracy umysłowej.
Jak efektywnie przygotowywać się do zajęć i samokształcenia.
Wybrane metody uczenia się.
Sztuka mówienia i dyskutowania.
Sztuka pisania podczas uczenia się.
Wystąpienie publiczne z prezentacją.
Warunkiem zaliczenia kursu jest przystąpienie do testów końcowych (wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych), składających się łącznie z 51 pytań zamkniętych i uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi. Testy końcowe znajdują się na końcu kursu w Sprawdź się.
Testy samooceny (quizy) wraz z ćwiczeniami, które są zamieszczone po każdym module mają charakter motywujący. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie uczestnikom kursu, sprawdzenie w jakim stopniu został zrozumiany zakres poszczególnych modułów. Testy samooceny nie są składową oceny końcowej.
Listy kontrolne umieszczone na końcu każdego modułu mają za zadanie pomóc w samodzielnej weryfikacji stopnia osiągnięcia celów przypisanych poszczególnym częściom kursu.
Zaświadczenie o ukończeniu kursu zostanie wygenerowane automatycznie po przekroczeniu progu zaliczeniowego i można je znaleźć w zakładce "Moje kursy".
Warunkiem uzyskania zaświadczenia ukończenia kursu jest uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi w module "Sprawdź się". Zaświadczenie o ukończeniu kursu zostanie wygenerowane automatycznie po przekroczeniu progu zaliczeniowego i można je znaleźć w zakładce "Moje kursy".
Doktor psychologii, mistrz międzynarodowy w szachach. Adiunkt w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Trener psychologii biznesu. Przeprowadził szkolenia dla ponad 200 firm, z udziałem ponad 20 000 osób. Wielokrotny mistrz Polski w szachach (10 razy drużynowo i raz indywidualnie). Autor książek poświęconych szachom, psychologii szachów, uczeniu się.