Zarządzanie strategiczne
Kurs dostarcza wiedzę konieczną do podejmowania decyzji strategicznych oraz uposaża w umiejętności niezbędne do funkcjonowania w roli strategów.
Kurs dostarcza wiedzę konieczną do podejmowania decyzji strategicznych oraz uposaża w umiejętności niezbędne do funkcjonowania w roli strategów.
Kurs obejmuje kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych do pełnienie funkcji menedżerskich odpowiedzialnych za formułowanie i wdrażanie strategii rozwojowych. Kurs wyjaśnia znaczenie decyzji strategicznych w hierarchii zarządzania, omawia dylematy współczesnych strategów i klasyfikuje strategie na jej różnych poziomach. Trzonem merytorycznym kursu jest typologia strategii na poziomie biznesowym, wskazująca na różnice w schematach strategii lidera cenowego, strategii zróżnicowania i koncentracji. Wychodząc poza ten model klasyfikacyjny kurs omawia również tzw. Strategie hybrydowe. Inną perspektywą jest typologia strategii korporacji wielobranżowych, wprowadzająca do użycia takie terminy jak: strategie dywersyfikacji, strategie integracji, strategie koncentracji. Wszystkie typy strategii są omawiane w kontekście przesłanek i ryzyk ich stosowania.
Przed przystąpieniem do kursu warto znać i rozumieć podstawy organizacji i zarządzania oraz podstawy mikroekonomii. Bardzo pożądana jest znajomość języka angielskiego, ponieważ wiele terminów z dziedziny zarządzania strategicznego używanych jest w wersji oryginalnej (angielskojęzycznej).
Cel ogólny kursu – dostarczenie studentowi wiedzy, umiejętności praktycznych i kompetencji niezbędnych do pełnienia funkcji menedżerów odpowiedzialnych za projektowanie i wdrażanie strategii w organizacjach biznesowych.
Cel dotyczący modułu 1 – ukazanie znaczenia i lokalizacji decyzji strategicznych na tle hierarchicznej struktury zarządzania.
Cel dotyczący modułu 2 – zapoznanie studenta z pojęciami i terminologią z obszaru zarządzania strategicznego oraz wskazanie cech myślenia strategicznego w biznesie.
Cel dotyczący modułu 3 – wskazanie poziomów zarzadzania strategicznego na tle struktury i organizacji firmy.
Cel dotyczący modułu 4 – ukształtowanie praktycznych umiejętności deklarowania aspiracji strategicznych w organizacjach biznesowych, gwarantujących powodzenie zamierzeń strategicznych.
Cel dotyczący modułu 5 – zapoznanie studenta z klasyfikacją strategii na poziomie biznesu, w tym ze współczesnymi koncepcjami strategii konkurowania.
Cel dotyczący modułu 6 – zapoznanie studenta z typologią strategii na poziomie korporacyjnym, wraz z przesłankami i ryzykami ich stosowania.
Decyzje strategiczne w hierarchii zarządzania
Strategie i myślenie strategiczne w biznesie
Proces i poziomy zarządzania strategicznego
Aspiracje strategiczne
Strategie na poziomie biznesu
Strategie na poziomie korporacji
Warunkiem zaliczenia kursu jest uzyskanie min.51% z testu końcowego. Test końcowy składa się z 25 pytań zamkniętych.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia ukończenia kursu jest uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym. Zaświadczenie o ukończeniu kursu zostanie wygenerowane automatycznie po przekroczeniu progu zaliczeniowego i można je znaleźć w zakładce "Moje kursy".
dr hab., prof. ZPSB Aneta Zelek - ekonomista, wykładowca akademicki i trener kadr menedżerskich; profesor i rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu. Jest autorem ponad 230 publikacji naukowych z zakresu ekonomii i zarządzania, w tym głównie z obszaru zarządzania strategicznego i zarządzania w kryzysie. Jej autorski podręcznik pt. „Strategie biznesu – od klasyki do postmodernizmu w zarządzaniu” został wyróżniony nagrodą naukową TNOiK im. Karola Adamieckiego.
Kobieta licznych talentów i pasji. Ale największą jej pasją jest „wyjaśnianie ekonomii”. Choć – jak sama twierdzi – w ekonomii nie ma nic pasjonującego, to jednak trzeba ją rozumieć! Dlatego z takim zaangażowaniem od ponad trzydziestu lat opowiada i pisze o ekonomii i biznesie. Jej studenci i słuchacze zgodnie przyznają jej tytuł „ekonomicznej erudytki”, dlatego tak często nagradzają ją laurami i nagrodami dla najlepszego wykładowcy.