Moocni z matmy
Kurs matematyki dedykowany kandydatom na uczelnie techniczne, maturzystom oraz wszystkim, którym matematyka może się jeszcze do czegoś przydać :)
Kurs matematyki dedykowany kandydatom na uczelnie techniczne, maturzystom oraz wszystkim, którym matematyka może się jeszcze do czegoś przydać :)
Kurs powstał w ramach projektu „Moocni z matmy – otwarty kurs matematyki” nr POWR.03.01.00-00-W075/18. Więcej na stronie projektu.
Kurs „Moocni z matmy” jest adresowany głównie do absolwentów szkół ponadpodstawowych (ponadgimnazjalnych), którzy zamierzają podjąć studia na uczelniach technicznych, oraz uczniów ostatnich klas szkół średnich, którzy właśnie przed maturą rozpoczynają powtarzanie materiału z matematyki. Pomoże on uczestnikom usystematyzować posiadaną wiedzę matematyczną i uzupełnić ewentualne braki wynikające z różnicy programowej. Dzięki temu łatwiej będzie przyszłemu studentowi zrozumieć nowe pojęcia związane z matematyką wyższą. Kurs zawiera bowiem podstawowe definicje, twierdzenia i wzory z zakresu: analizy matematycznej, algebry, geometrii analitycznej, kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa na poziomie rozszerzonym. Wszystkie pojęcia są poparte licznymi przykładami, zadaniami rozwiązanymi krok po kroku, rysunkami i tabelami oraz apletami GeoGebry i krótkimi filmikami.
Kurs „Moocni z matmy” obejmuje większość zagadnień zawartych w podstawie programowej zakresu podstawowego dla szkół ponadgimnazjalnych (ponadpodstawowych). Są jednak i takie pojęcia, które poza tę podstawę wykraczają lub ją nieznacznie poszerzają, ale są niezbędne w toku studiów.
Kurs składa się z 13 modułów tematycznych:Na początku kursu uczestnik powinien zapoznać się z informacjami zawartymi w module „Wprowadzenie”, a w szczególności z instrukcją użytkownika i diagnozą wstępną.
W każdym z 13 modułów tematycznych uczestnik kursu powinien zapoznać się ze wstępem teoretycznym do danego zagadnienia. Następnie powinien samodzielnie wykonać zamieszczone na końcu każdej jednostki ćwiczenia. Nie są one punktowane i można je rozwiązywać wiele razy, aż nie będą sprawiały żadnych trudności. Ponieważ przykłady te są randomizowane (można je zresetować i otrzymać zadanie z innymi parametrami), to uczestnik może przećwiczyć różne wersje danego zadania, obejrzeć ich pełne rozwiązania i dobrze się przygotować do testu modułowego.
Na koniec kursu uczestnik przystępuje do egzaminu końcowego. Ocena końcowa kursu jest średnią ważoną wszystkich 13 testów modułowych, które stanowią jej 60% oraz egzaminu końcowego, który stanowi 40% tej oceny. Kurs uważa się za zaliczony, jeżeli kursant uzyska ocenę końcową z wynikiem co najmniej 60%.
Na zakończenie kursu należy wypełnić ankietę ewaluacyjną, która pomoże autorkom kursu dostosować go do potrzeb i oczekiwań uczestników.
Po ukończeniu kursu z wynikiem minimum 60% uczestnik otrzyma w ciągu 24 godzin elektroniczne zaświadczenie.
Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę matematyczną i informatyczną w zakresie ośmioletniej szkoły podstawowej lub szkoły gimnazjalnej.